Man må holde seg til under 24 timer i London,og det blir billiger når man kommer fra oslo med fly og skal videre på under 24 timer som jeg skjønte av de lenkene som Henrik la ved..
SAS kundeservice bekreftet at alle avgifter er refunderbare. Vi har jo fått mye feilinfo av SAS kundeservice tidligere. Men håper det var reelt denne gang.
Gebyret (på 450 kroner) er refunderbart hvis du kansellerer online. Ikke refunderbart hvis du ringer inn.
Men når reisen ikke kan kanselleres online? Jeg har vel enda til gode å få til å kansellere online, tror jeg.
Det bør vel komme på plass nå da... Er i et nytt bookingsystem Star Alliance nå, hvor man faktisk kan issue billettene selv, samt bruke CT selv.
Hadde vi bare hatt multi-city søk og F mulighet så hadde dette vært kanon. Hadde vært strålende å kunne blande klasser på samme reise også, eks F + C eller C+Y om det nå skulle måtte til...
Blir jo lettere å bli kvitt poengene nå da. Legger opp til 2 *A kontoer, en for å booke med SK og en for resten. Ikke regnet på det, men får se hvordan det går.
Med reduserte avgifter blir det jo nesten spørsmål om det kan være verdt å re-booke og ta poengdifferansen. Har betalt 6200 kr for en CT-tur i F med Asiana til Seoul, denne ser nå ut til koste 2900 kr.
Kan man issue billetten selv nå? Tidligere kunne man søke og gjør den klar, men måtte ringe inn for å få den bestilt
I vilkårene står det: When booking over phone via SAS Sales & Service/EuroBonus a service fee is imposed on the member for award tickets that can be booked in the Star Booking System. Lov å håpe at det betyr at det ikke betales service fee på F, i og med at de kun er mulig å booke på telefon.
Interessant. Her er det jo mange muligheter til å krangle seg unna dette.. SAS støtter jo ikke reiser som har overnattingstopp.. I alle fall ikke i Oslo... Multicity søk ville løst dette.. Men.....
Jeg endret noen flighter på en CT i dag. Avgiftene gikk fra 3500 til 1500. Ingen flere poeng trukket.
Sorry men de er j*vli ille og du for tolke det som du selv vil. Ikke noe frekt meint, men sas er shit selskap delux, og jeg som person har min fulle rett lovt å si hva jeg mener om dem, og det har også du, og alle andre her inne også.
Kan man be om ny beregning av en eksisterende reise? Altså ikke endre noe ved selve reisen, kun betale mindre i avgifter (og mest sannsynlig mer i poeng)?
Hvis jeg skal reise med SAS så bruker jeg SAS poengene, siden det ikke er noen økning i poeng på de reisene. Om jeg skal reise med andre *A selskaper så bruker jeg poeng fra Lufthansa kontoen.