99% sikker på at det er pr person. vil tror spørsmålene heller er: * Blir man belastet 450pr person hver gang man ønsker gjøre en endring? - kan være de har sett seg leie på veldig mange telefoner rundt endring på hver booking mtp posisjonering osv.. * Gjelder "service fee"/gebyret kun over tlf eller også booking/endring online med star alliance verktøyet til SAS?
Med støtte for CT og kanskje også F i webløsningen er det jo ikke utenkelig at de har et mål om å kunne legge ned Tallinn-callcenteret. Det vil jo være et lavthengende og varig kostnadskutt. I så fall gir det mening å øke endringsgebyrer for å redusere trøkket på 05400.
På medt and greet for et par år siden varslet de gebyr for å avbestille/endre bonusreiser fordi mange avbestilte dem i siste liten. Kommer sikkert avbestilling/ endringsgebyr for sas reiser også, ikke bare star.
Det har jo lenge vært et gebyr for å endre bestilte bonusreiser, så hvis dette erstattes av et annet gebyr i tilsvarende størrelsesorden er det jo ikke krise, men om de legges oppå hverandre er det verre. Får nesten bare vente og se litt hvordan dette spiller seg ut.
Dammit, ventet bare på månedens utbetaling fra Shell om 10 dager så skulle jeg booke en SQ F all the way to Auckland om et års tid . Jaja, må fortsette å spare noen måneder til...
For en gangs skyld var jeg heldig med min USA/Canada booking... Nå er det bare å håpe, at SAS reiser ikke endrer pris, slik at jeg kan bestille Tokyo turen...
MasterCard premium og SAS er GULL VERDT nå! 60000 poeng for SAS business til Asia: også booker man en seperat økonomi billett med et annet selskap til dit man skal (destinasjonen). Feks 60000 poeng AES OSL CPH PVG også seperat billett med Thai Airways PVG BKK for 1800kr (4 timer) så vips er man i Thailand for 60000 poeng og 1800kr tur retur
Forstår at folk vil ha / forventer beskjed 1 uke i forveien eller noe, men tenk telefonkøen og klagene de hadde fått denne uka når ALLE skal booke noe forbi sikre seg en billigere tur før prisene gikk opp
Snakket lenge med sas nå. De mener poengforandringen kom i effekt den 24 okt, men at datasystemene ikke ble oppdatert før i dag. Dermed gjelder nye poengprisene fra i dag ikke 1 nov. som det står over. Gledelige er jo at prisen for bookingen er gått kraftig ned. Betalte 650kr pr bilett tur/retur Tokyo neste sommer. (Business class) Oslo --> Bangkok --> Tokyo Alt Thai business. Tokyo -->Singapore--->London-->Oslo
Står fortsatt at det er nede hos med. Men om dette endre med at *A nå får avgifter tilnærmet SAS så ønsker jeg det neste velkommen.
OSL-SIN koster som du ser under 1083 nok. Meget fin pris i avgifter. Håper bare alle er refunderbare. EDIT: ser ut til at det er ca 1600 til Australia
OSL-NRT/HND i biz med Thai: SKATTER OG AVGIFTER Brukeravgift for avansert passasjerbehandling20 NOK Luftfartpassasjeravgift91 NOK Passasjer- og fasilitetsavgift170 NOK Passasjeravgift122 NOK Passasjersikkerhetsavgift42 NOK Tjenestegebyr450 NOK taxAndFees.G88 NOK TOTALT 903 NOK
Hmmm.. hvis det er slik at man sparer 2-3k i skatter og avgifter per person utgjør jo dette 75k EB for to personer med trumfkurs. Sånt sett ikke katastrofalt. Noen som har fanget opp om tjenestegebyret også må betales ved endringer? Eller er det de vanlige 150 da?
Satt og sjekka ut div ruter,og fant ut vis at du reiser ut fra LHR til SIN så kommer det på noe som heter Toll for luftfartpassasjerer (APD) 4 030 NOK ?? detter er for 2 pax i Okt-19, totalt avgifter ble 6932.- Samme som idag det da? Og så virker det som at tilgjengligheten har blitt mindre på SQ avganger.
APD er en landspesifikk avgift for flyreiser som starter i UK. Lettlest forklaring fra Lucky under. https://onemileatatime.com/understanding-the-uk-air-passenger-duty-and-how-to-minimize-it/ https://www.gov.uk/guidance/rates-and-allowances-for-air-passenger-duty
Snakka nyss med Kristina (heiter alle der Kristina?) på CT-kontoret i Tallinn og det var jo like triveleg no som då eg fekk bestilt CT-billetten min til den fangekolonien der sørpå med kenguruar og anna morosamt dyreliv. Ho kunne fortelja (som mange allereie har nemnd over): - Ved endring av eksisterande billett må ein betale poeng for ny billett (minus det du allereie har betalt (differansen, altså))). Elles kunne ho røpe at: - Prisendringa hadde kome heilt ut av det blå på alle som jobba på CT-kontoret - Dei har hatt færre telefonar i dag enn vanleg og Kristina trudde at mange kanskje var skuffa over poengprisauken. Som andre har nemnd: Vi sluttar vel neppe med å samle EB-poeng berre fordi reisene har vorte litt dyrare. Det er vel heller slik at handelsstanden i større grad framover opplever tidvis hamstring på produkt som is, vaskemiddel, bananar og anna som er ekstra gunstig for bunkring av bonuspoeng.