Nye priser for *A reiser med EB-poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av DanH, 31. okt 2018.

1. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Om ikke annet er dette en påminner til oss alle om at poeng er til for å brukes, ikke hamstres... Vi må gjøre gøye ting med poengene våre i overskuelig fremtid, ikke leke Onkel Skrue, selv om det er gøy å se innholdet i poengbingen vokse... :)
    Å sitte på store mengder bonuspoeng er et sjansespill a la spekulasjon i u-landsvaluta all den tid vi er prisgitt innfallene til selskaper som (selvsagt) ønsker størst mulige inntekter til seg selv, og som ikke alltid har like god teft når det gjelder hva som gir kundetilfredshet og lojalitet ;)

DanH, Eddie47, flying_all and 12 others like this.
  2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    113
    SAS og hele deres system er en big joke. MEN det verste av alt her inne er å lese det folk sier i forumet. Det er forventa, det gjør ikke noe om de øker dette med 15-20% osv, samme opplegg med bom penger i Norge, først bryr ingen seg men 2 dager før innførselen starter så kommer protestene, slik er det med disse eurobonuspoengene også, så vil "politikere" ha skatt for dette? Skatt for hva? Så lenge vi i Norge bare sier: det gjør oss ikke noe, så kommer vi nok til å få flere slike opplevelser". I stede for å boikotte hele sas og dette tullet dem innfører så er det ikke EN person her inne som tør å si la oss gjør noe i fellesskap MOT dette tullet.

EgilSk, Eddie47, Fly med oss and 2 others like this.
  3. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    +1. Burde jo være mulig å fase inn dette med en mnd varsel skulle man tro. Undrer meg litt over kundebehandlingen her, men igjen så kan det være vi her inne er en marginal gruppe som er i overkant opptatt av disse tingene, og at den gjennomsnittlige Eurobonusmedlem ikke bryr seg nevneverdig. Vi har jo tross alt en tendens til å makse ut disse awardbilletten på en slik måte at kostnadskalkylen trekkes vesentlig opp;)

Shyneno liker dette
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    @prisjeger har helt rett.
    Vi kommer aldri godt ut av det ved å holde på poengene. - Det har vel aldri skjedd at de har økt i verdi før..

Også enig med @RoadKing, fører dette til at fuel blir borte er det ok for meg. Antar vi får noen oppdaterte rapporter i løpet av kort tid.

Det mest irriterende med dette for meg er at jeg har ordnet slik at vinterferien neste år skal betales med flere kontoer og alle har akkurat riktig mengde poeng nå.. Inntill i dag.. Men løser vel det frem til februar når det er mulig å booke...

RoadKing and Shyneno like this.
  5. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke noe som finnes i lojal hos SAS, fordi det eneste dette selskapet tenker er penger, penger, penger fra kundene sine. La meg bare ta et eksempel: et diamant kort til 300 000kr i forbruk gir deg gratis flaske vann/cola på en flygning?? Det er lojalitet fra deg og meg og det er det som betyr noe ikke noe annet.

Shyneno liker dette
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,686
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke dette være et dårlig svar på at de allerede har gjort fueltillegget til en fast avgift på €116?

FriFlyt and Shyneno like this.
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Vi kan jo se det fra den positive siden: Hvert poeng får nå lavere pris når man skal skatte av poeng tjent på arbeidsreiser :cool::cool::rolleyes::mad::mad:

SAJblue, Shyneno, jgroneng and 2 others like this.
  8. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,006
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder dette hele *A eller bare SAS?

Shyneno liker dette
  9. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var jo for så vidt forventa å skje på eit eller anna tidspunkt, med tanke på at det er enklare enn nokon sinne å tjene opp EB-poeng en masse. Sånn sett har me eigentleg ikkje så mykje å klaga på.

Det som derimot er eit problem, er at dette på ingen måte er kommunisert på førehand, og at det vert innført "over natta".

Eg har tidlegare "slakta" QR Privilege Club for akkurat det samme, og har no fullstendig kutta ut det bonusprogrammet, men som norsk statsborgar er det diverre vanskjeleg å ha noko anna enn EB som sitt hovudprogram.

Her har SK mykje å lære av AA, som også devaluerte sitt program ganske kraftig for ei tid tilbake, men med den store forskjellen at dette vart kommunisert i forkant og ikkje innført før fleire månader etter annonsering.

Spent på "pressemeldingen" frå SAS...

10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Nå ble jeg dårlig i magen, men det kan også skyldes i overkant mye havregrøt på morgenkvisten.

Her ser det ut til at det nå er slutt på reposisjonering for romjulens Costa Rica-tur. Et annet spørsmål er om oppgradering til F når det nærmer seg nå er verdt det (banner jeg i kirken nå?). Jeg vil jo tro at om vi kun får F én vei tar de ny C-pris for den andre veien ved oppdatering av reisen. Fra 110k til 175k for to veier med F går jeg nok for, men er mer usikker på om jeg ønsker å gå fra 110k til 152,5k for én vei med F. Å få til begge oppgraderingene på likt kan nok bli utfordrende, så antakelig bør vi nok slå oss til ro med routingen vi allerede har.

Xflipper liker dette
  11. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Denne meldingen når man prøver å bestille star alliance på sas.no kan muligens sees i sammenheng:

Booking of Star Alliance award trips online is currently closed for upgrade,
    expected to be online again Wednesday afternoon.

12. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,839
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilte en CT reise i går, men mangler et legg, samt et som jeg bør klare å endre til F. Så må vel innom mølla og betale noe ekstra ja...

13. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke fueltillegg om du flyr SAS, hvis det var det du lurte på.

watchaddicted liker dette
  14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, nå er jeg virkelig i tenkeboksen her. Var fast bestemt på å oppgradere til Elite med en gang det kom, men akkurat nå heller jeg mot å droppe det...

15. mariusea

mariusea Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Dette har vel strengt tatt vært forventet fra min side og det "positive" er at devalueringen ikke er like ille som AA og BA gjorde i sin tid. Nå kan vi forhåpentligvis leve på de nye prisene i flere år fremover som enda er OK sammenlignet med mange andre flyselskaper sine poengpriser.
    Ett innlegg på Facebook som refererer til lavere avgifter tror jeg vi skal se bortifra før det evt. kommer ut noe konkret om dette.

Sonictravel liker dette
  16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,686
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skjønner ikke. Elite er det eneste kortet (hvis DNB senker sine) som gir 20 poeng per hundrelapp og har 2 CTer. Om noe blir det jo mer verdt.

paron and olekvi like this.
  17. A346

A346 Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Må si jeg er spent på den "oppgraderingen". Har en følelse av at det er kun Komiske Ali, Sarah Huckabee Sanders og ledergruppa i Frösundavik som klarer å kalle dette for en oppgradering...

Shyneno liker dette
  18. EJN

EJN Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Er jo en mulighet at de åpner for F og direkte (ikke via tlf) booking av awardbilletter på nettsiden. Kanskje derfor de setter opp prisene, for å motvirke forventet økt pågang.

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Altså, du trenger flere poeng for å bruke den første CT nå enn før.
    Og omsetningen på kortet må øke betydelig for å få CT. Spørsmålet er jo da om det er mange som ikke ser at CTnr2 er uoppnåelig og ikke gidder å betale 4 lapper for det kortet..

Bernd liker dette
  20. mariusea

mariusea Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Det er som å få en oppgradering fra business til economy

Insomnia4u and A346 like this.

Del denne siden