Nye priser for *A reiser med EB-poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av DanH, 31. okt 2018.

  1. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Liten fun fact: Ser at på min siste flight TRF-BGO så sopte jeg inn totalt 250 poeng t/r. Billetten kostet 4000,- (uten bagasje, men er heldigvis EBD). For å tjene opp en F billett til Oceania (285.000 poeng) trenger jeg da kun å gjennomføre 1140 slike rundturer til en kostnad på 4.560.000,-. Med en rundtur i uka tar det bare 22 år, og samtidig må jeg krysse fingrene for at ikke *A uttak økes ytterligere eller at opptjeningen devalueres igjen, innen jeg har tjent opp mine poeng... o_O

    Det er kanskje bedre å satse på banankjøp hos Kiwi fremover...:D
     
    jonss, chberge, DanH and 26 others like this.
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det er allment kjent at du ikke får poeng for og fly lengre ;)
    De skaffes ved og handle bananer og spise sushi :p
     
    jonss, mariusea, Earl and 4 others like this.
  3. EJN

    EJN Medlem

    Innlegg:
    110
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Ellers faller vel dagens nyhet inn i en seig rekke fra SAS sin side. Ville heller hatt bedre opptjening, billigere *A-billetter og statusbagasje på Go Light enn forhåndssalg av konsertbilletter.

    SAS_News.JPG
     
    Baldrick liker dette
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,649
    Likes mottatt:
    6,648
    Bonuspoeng:
    183
    Du får i det minste tilgang til forhåndssalget til Bon Jovi!
     
    lMartin and jgroneng like this.
  5. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Du får 34 millioner poeng fra Joker sine 50% kampanjer for den samme summen, så spar deg heller de turene til BGO
     
    DanH, EgilSk, Eksempel and 9 others like this.
  6. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig!
     
    Shyneno liker dette
  7. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Helt utrolig at SAS er så svake på informasjonsdelen. Om de virkelig vil bøte litt på endringen med lavere avgifter, ja hvorfor ikke si noe om det?

    Endringene er selvsagt veldig kjedelige for mange av oss, men ikke så overraskende. Kombinasjonen med amex endringene gjør at det rett og slett blir mindre aktuelt å holde på med bonusjaget på samme måte.
     
    Shyneno liker dette
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Så det betyr at når jeg betalte 3-4.000,- tidligere for en bonusbillett i F down under så er dette nå redusert til 100-ish euro?
     
    Shyneno liker dette
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    1000 per vei, pluss noen små avgifter som seteavgift og kanskje Security fee osv. Så i realiteten ble det ikke mye lavere nei. litt billigere til Australia kanskje.(kosta vel 5-6 laken før om jeg ikke tar feil?)
     
  10. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Vi betaler 3.800,- per pers for en forestående tur så kanskje det er det nye nivået!? o_O:rolleyes:
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    From 31st of October, fees will be lowered* for the majority of Star Alliance award trips booked with EuroBonus points.

    Points prices for award trips with Star Alliance partners in Business Class and First Class will increase by an average 18%. However, point prices for awards trips with SAS and for award trips with Star Alliance partners in Economy will remain unchanged. SAS American Express 50% point discount voucher can now also be used directly in the Star Alliance online booking.

    *Price examples:

    Fees for a return flight between e.g. Stockholm, Sweden and New York, US are lowered with approximately 2.000 SEK per person.


    Fees for a return flight between e.g. Stockholm, Sweden and Rome, Italy are lowered with approximately 350 SEK per person.

    Hvis det stemmer at avgiftene blir ~halvert så er jo dette interessant. 2 CT-turer i året så er årsavgiften på Amex Elite spart inn ;)
     
    DanH, Bolle, Baldrick and 13 others like this.
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var jo faktisk ikke så ille som det så ut til først i dag.
    Fornøyd nå om dette stemmer. Tyder og på at de ikke endre poeng med SAS metal enda. også konge at amex er lagt inn i award bookingen, mangler bare at en kan fullføre hele bestillingen og F seter nå så er vi i mål ;)

    EDIT: i følge pressemelding på SAS.no tyder det kanskje på at avgiftsbelastning også er på plass. Får vente i spenning og se ;)
     
  13. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo ganske lenge de gamle poengprisene har vært der da - SAS må jo kunne få prisøkning de også. Når fees også går ned så er det vel ikke så ille.

    En fordel må jo være at når prisene går opp 20% så blir det 20% flere ledige seter å booke :) (hvis antall tilgjengelige poeng der ute er konstant)
     
    DanH, Shyneno and Xflipper like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Lojalitet til side, jeg har ikke engang brukt 100 000kr på å kvale til EBD, det finnes betydelig billigere veier. De er dessuten flere incentiver enn gratis drikke. Det er ikke så ille som du fremstiller det.
     
    DanH, Chrisbgg and funkenstein like this.
  15. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Typisk at dette kommer rett før avreise hvor jeg håper på å gjøre noen siste forandringer på CT turen min til Australia..Får vel si meg fornøyd med ruten min..Vet ikke hvor aktuelt det er å bruke 45k poeng på noen små forandringer..

    Men som flere sier, det er vel kanskje på tide med en liten forandring når satsene har stått urørt i flere år.

    Hadde vel ikke skadet med en liten heads up, istedenfor å bare gjøre forandringen over natten..
     
    Kristian and Malmo like this.
  16. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Du får høre med de om de på forhånd kan fortelle deg hvor mye lavere avgiftene blir. Hvis de 3000 trumfkronene 45000 poeng tilsvarer er mindre enn det du sparer i avgifter, kan jo dette være en positiv endring :D
     
    Last edited: 31. okt 2018
    DanH liker dette
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    En bekjent booket SVG-OSL-FRA-NYC t/r med SAS og LH C til ny poengpris i dag. Dette endte opp med NOK 1492 i skatter og avgifter per person, som vel er noe lavere enn tidligere.
     
    Bernd and Shyneno like this.
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,643
    Likes mottatt:
    7,619
    Bonuspoeng:
    183
    flying_all and Shyneno like this.
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden