Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

1. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det snodig at samme link sier:"Hvis du vinner et bud på en SAS Upgrade og betaler med betalingskort, vil du tjene ekstra Bonus- og Nivåpoeng (i tillegg til poengene du tjener fra den opprinnelige bestillingsklassen)."

Jeg mener det er ganske tydelig at man får ekstra av både vanlige poeng og nivåpoeng.
    Stemmer ikke det, så skjønner jeg lite..

Den tabellen du har limt inn er til junaiten og østen, slik jeg ser det.
    Mulig at det henspeiler til oppgradering kjøpt i gate, men dette er mye motstridende info fra SAS's side.

Last edited: 18. aug 2025
  2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,383
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgradering eco til plus i Skandinavia som eksempel, da får du det du skal for den billettklassen du har kjøpt opprinnelig, og i tillegg 250 bonus- og nivåpoeng.

Når plus blir business etter 1 okt får du 500 poeng ekstra på toppen av dine opprinnelige poeng.

trygveat liker dette
  3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,733
    Bonuspoeng:
    183
    Meanwhile in Africa.

Første bilde er EBB-NBO i biz med KQ (55 min flytid). Det var matmeny på baksiden. Men to ulike champs er solid.

IMG_0830.jpeg

Bilde to er ABJ-ACC i eco med SA (40 min flytid). Merk at det ble servert i fire omganger (!)

IMG_9425.jpeg

Wiolenze, tafta, KRS and 9 others like this.
  4. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal reise OSL-JFK om et par dager. Fra det begynte å stå i appen «check in will open in 72 hours» så er det ikke lenger mulig å endre sete. Jeg får bare opp informasjon hvilke plasser jeg har når jeg trykker på «sete knappen»

noen kjent med årsaken? Har det noe med at jeg har lagt inn bud på oppgradering?

5. SK927

SK927 Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    53
    Har sett det før, uten bud. For meg funket det å gå ned til Travellers i appen, trykk på en av de reisende også trykk på View/Change derfra.

Gabface liker dette
  6. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    du hadde løsningen :)

SK927 liker dette
  7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis jeg legger inn et bud i cash på upgrade, og budet er akkurat minstebud ca 1 mnd før avgang, nå 12 dager før avgang er minstebudet økt, og det står følgende:
    Screenshot_20250831_233859_SAS.jpg

Er budet mitt da ugyldig? Kan jeg like greit trekke det tilbake? Vurderer å trekke det uansett, men er det sjanse for at det går gjennom med det opprinnelige budet?

Er forøvrig en intra Europa reise på 3 timer, så ingen hokus pokus, klarer meg fint i Go.

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    De kan ikke endre reglene når spillet er i gang. Hvis 640,- var innenfor da du bød, så gjelder det. Det er nok dårlig programmering som ligger bak dette.
    Jeg ville latt det stå, fair chance at det går inn vil jeg tro.

Last edited: 01. sept 2025
    DJasko liker dette
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,650
    Bonuspoeng:
    183
    Tall fra "live bidding" bakover i tråden indikerer at SAS verdsetter et poeng til ca. 8 norske øre. Dvs. at budet på 640 NOK fortsatt stiller sterkt mot et minstebud på 5000 poeng.

DJasko liker dette
  10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Vi lar det stå til, men Plus virker full og vi har nødutgang plasser. Greit med litt ekstra poeng da. Lar det gå.

RoadKing liker dette
  11. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det er bevisst programmering som ligger bak for å få folk til å oppdatere minstebudet sitt. "less than minimum allowed" vil nok få mange til å tenke at de oppdatere budet sitt, som gir SAS mer penger i budkassa.. Sleipt.

RoadKing liker dette
  12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    93
    Er nettopp det jeg stusset ved... Men så gir det ikke mening at de lar budet mitt stå likevel.

Hvor sterkt budet er, får vi vite om 12 dager...

13. Einar

Einar Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fått gjennom oppgraderinger på langdistanse selv om de vistes som "Less than minimum allowed" de siste dagene / ukene før avreise. Når det er sagt, så vet jeg ikke om jeg hadde byttet bort seter ved nødutgang med midtseter i pluss. Det blir selvsagt noe annet når midtsetene forsvinner!

haifinn and democomputer like this.
  14. geirh

geirh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Vet ikke om det har noen reell betydning (eller om jeg har fulgt med godt nok tidligere), men ble litt overrasket da jeg så at minimumsbud for oppgradering BLQ-CPH i høst var bare 3000p. Dette er altså etter innføringen av business; jeg mener å ha sett at prisene tidligere har startet på 4000-5000p selv innenlands fra Go til Plus?

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Samme som finn.no når du søker leiebil. Det er "alltid" stor pågang og det lønner seg å bestille straks.

16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Har bookingen til en EBG i appen min og legger inn bud som EBD, men det står gold booster og EBG fikk en bekreftelse på at budet er lagt inn på sin mail. Antar budet likevel går fra min konto og har EBD booster?

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,650
    Bonuspoeng:
    183
    Boost gis ut fra høyeste status til passasjerene i bookingen. Fra Sales Info: Screenshot_20250901-160751.png

Last edited: 01. sept 2025
    stekus liker dette
  18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat, synes fortsatt det var rart at vedkommende som skal reise fikk mail om budet og ikke jeg som la inn budet.

19. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Skal på en gruppereise i høst med firmaet. 22 reisende på samme booking. Kan jeg på noe vis by på oppgradering for meg selv? Eventuelt også for bare én annen i samme booking? Antar de ikke har plass til 22 pax i Euro-biz selv om jeg skulle ha ofret alle mine poeng på å oppgradere hele selskapet :p

btm liker dette
  20. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,500
    Bonuspoeng:
    93
    Group fares can be upgraded from SAS Go to SAS Plus for a fixed price per person and flight. Upgrades are subject to availability on flights from Scandinavia/Europe to Asia and North America.

Please note: Starting from 1 October, 2025, upgrades will no longer be available for corporate groups on European flights.

https://www.flysas.com/en/travel-info/group-travels/

Preference and btm like this.

Del denne siden