jeg er EBG. egentlig er det mest fordi vi er en familie på 5 og 3 siter i EuroBiz, så hadde vært fint å sitte sammen OPO-CPH. Vi kunne feks sitte 3 i biz rad 4 og de andre 2 rad 2, med ny gardine mellom, men tror det ville bli litt styr med småbarn. nesten bedre å sitte langt unna i så fall. Enig med deg ang CPH-OSL.
Mener jeg leste her et sted at du ikke får upgrade hvis det er barn med i bookingen. At den blir ekskludert, men kan hende jeg misforstod.
Det går i alle fall an å oppgradere til både Plus og Business på langdistanse med ganske små barn (vi har gjort det flere ganger), så jeg antar det samme går an på kortdistanse også.
Og noen faktiske tall fra siste reise: Strekning: CPH-HND Fra: Plus Til: Business Minstebud: Muligens 25.000? Bud: 29.000 Status: EBG Pax: 4 (inkludert 2 barn) Gikk budet gjennom: Ja Og hjem var det 2 alternativ: Strekning: HND-CPH Fra: Go Til: Business Minstebud: 40.000 poeng Bud: 42.000 Status: EBD Pax: 4 (inkludert 2 barn) Gikk budet gjennom: Nei, det gikk på live auksjon for 73862 per pax I stedet ble det plus: Strekning: HND-CPH Fra: Go Til: Plus Minstebud: 21.000 Bud: 21.000 Status: EBD Pax: 4 (inkludert 2 barn) Gikk budet gjennom: Ja Men som andre har kommentert, det var ingen barnemat eller noe sånt i bestillingene.
mitt spm er egentlig hvordan går jeg frem for å best klare det? jeg ser at mange får det til ved å by typ 5 kr mer enn minstebudet. er det å vente helt til 1t før og by litt over minstebudet? noe annet?
Minstebudet forandrer seg. Om man vil få gjennom en oppgradering med så lav budsum som mulig er det bare en måte å "best gjøre det på". Legg inn minstebud med en gang, og oppdater/senk budet ditt frem mot avreise dersom minstebudet blir lavere.
Vi skal en tur til Gdansk litt senere i år, og der ser jeg at det er mulig å oppgradere til business på noen av flightene. De reklamerer bl.a. med både mat og drikke på flyet, og førstnevnte er det som får meg til å stusse. På flightene OSL-CPH og CPH-GDN serveres det ikke mat, og det er heller ikke mulig å bestille mat siden det er mindre enn 80 minutters flytid. Er det falsk reklame fra SAS´s side, eller serverer de faktisk mat på business på disse tross den korte flytiden ? Nå skal det sies at det ikke er mat og drikke som får meg til å vurdere en oppgradering (er diamant og får mat og drikke i loungen og mer drikke på flyet om jeg vil), men pga. poengopptjeningen som er noe bedre.
Etter 1. oktober blir det vanlig EURO business med matservering ja. Og slik jeg har skjønt skal det gjelde alle utlandsflyvninger.
Det blir spennende å se. CPH-GDN og CPH-BER har vært to av rutene det ikke har vært servering på at all, ikke engang en vannflaske selv om jeg satt på rad 1.
Du får en fast sum poeng på toppen av det du får for opprinnelig klasse. Men det er totalt sett langt mindre enn for den nye bookingklassen. https://www.sassalesinfo.com/travel-extras/upgrading/upgrading-eurobonus-accrual Har vært slik i et par år nå.
Der står det ingenting om en fast poengsum, men: "If a members wins a bid paid in cash/payment card, they will earn points according to their original booking class as well as additional Bonus and Level points for their upgrade."
Det står jo egentlig her, kunne vært tydeligere formulert da. Hadde du skulle fått poeng etter den nye klassen ville det nok stått noe a la; "If a members wins a bid paid in cash/payment card, they will earn points according to their NEW/Upgraded booking class", men her står det altså "original" istedenfor
Det er hvis du har med spedbarn, altså barn under 2 år som reiser gratis på fanget til en av foreldrene. Barn på egen billett skal gå helt fint. Så lenge budet blir godtatt såklart
Begrensningen om infants er kun spesifisert for oppgradering på flyplassen. Muligens for å unngå behov for omrokkering "last minute" da ikke alle seter har tilgang til ekstra oksygenmaske?
Jeg vet. Og unnskyldningen har alltid vært at det er for kort flyvning til å klare å servere noe. Imens får du servering mellom OSL og AES.....