Strekning: ARN-HKG Dato: 17.03.2017 Fra klasse: SAS VIP Plus Til klasse: SAS Business Bud: 400 EURO Status: EBD Ok 47 timer før. (5 ledige seter i øyeblikket)
Strekning: CPH-Mia Dato: 09.03.2017 Fra klasse: SAS VIP Plus Til klasse: SAS Business Bud: 36000 poeng x2 Status: EBD Ble du oppgradert: Nei, svaret kom 36 timer før. Strekning: Mia-CPH Dato: 13.03.2017 Fra klasse: SAS VIP Plus Til klasse: SAS Business Bud: 36000 poeng x2 Status: EBD Ble du oppgradert: Nei, svaret kom 40 timer før. Courtesy upgrade fikset biffen
Det er jo ganske rart at du ikke fikk den på denne poengsummen. Har vært "fast pris" på 35000 på forhåndsbud de 2 gangene jeg har flydd den..... Men bra det med CU isteden da.
Syntes det var rart at de ikke gikk igjennom da det var flere ledige. Men man skal ikke klage når man kan spare poengene sine Ja synes det var rart den ikke gikk igjennom, la meg såpass høyt for å være "sikker".
Det var jo det jeg opplevde på den fatale turen min til HKG som ikke ble noe av, jeg hadde lagt inn et høyt bud, men ble avvist, og på forespørsel på OSL ble det bekreftet at det var mye ledig, dog til fordel for svenskene, da jeg kom til ARN var lista lang... . Nå ble det jo ikke noen problemstilling iallefall, men merkelig.
Strekning: OSL-MIA Dato: 28.02.2017 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Biz Bud: 27 030 poeng Status: EBG Ja, 47 timer før. Strekning: MIA-OSL Dato: 09.03.2017 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Biz Bud: 40 100 poeng Status: EBG Nei, 30 timer før. Oppgraderte sistnevnte tur for poeng på flyplassen. Lavere poengopptjening, men også lavere poengpris.
BOS-CPH (DEl av KRS-CPH-BOS-CPH-KRS) Oppgradering Go-Biz CPH- BOS, bud 36 000 EB: Tilbud avvist Oppgraderte på Transfercenter CPH, kostnad 40 000 EB BOS-CPH Bud 36 000 EB. Tilbud: avvist, ca 36 timer før. Tror jeg sparer EB til senere turer og forsøker Go tilbake. Har (tross alt) sete 6D Fikk for øvrig doble poeng for alle leggene ut ( men som andre har påpekt: ikke Biz-poeng ved oppgradering på flyplassen) 315 x 2 + 3750 x 2 = 8130 for turen ut. Status EBG
Strekning: HKG-ARN Dato: 1o.03.2017 Fra klasse: SAS VIP Plus Til klasse: SAS Business Bud: 400 EURO Status: EBD Ok 47 timer før. Litt unødvendig med business, men så var det poengene da...
Var litt sen inn til CPH, da var det bare et sete igjen. Synes det er rart at de ikke prioriterer høyere bud gjennom plusgrade enn ved gate. Minner litt om gamle optiontown der man ikke alltid ble oppgradert selv om det var mye ledig forran.
Strekning: OSL-MIA Dato: 22.03.2017 Fra klasse: SAS VIP Plus Til klasse: SAS Business Bud: NOK 4310 x 3 Status: EBD Ble du oppgradert: Jepp! Positiv mail fra SAS kom ca. 48 timer før avreise
Er det flere som opplever skyhøye priser for upgrade mellom CPH og ORD ? Minimum bud er fra 5800 SEK per passasjer. Altså ca 610 EUR.
Strekning: ARN-HKG Dato: 24.03.2017 Fra klasse: SAS GO Til klasse: SAS Business Bud: 37200 poeng x2 Status: EBG Ble du oppgradert: Ja, svaret kom 47 timer før. Strekning: HKG-ARN Dato: 26.03.2017 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud: 28000 poeng x2 Status: EBD Ble du oppgradert: Ja, svaret kom 46 timer før.
Da ble ARN-HKG kansellert og ombooket til ARN-ZRH-HKG. Heldigvis fremdeles i C Holder vel med 16 timer i HK Blir spennende å se hva som skjer med dobbel poeng da?
Om man bruker poeng på plusgrade til oppgradering til Plus eller Business, får man da fortsatt poeng etter den nye klassen ikke sant ? Hvis jeg byr 10.000 på upgrade fra Go til Plus fra CPH til ORD og får dette bekreftet 36-48 timer før avgang, kan courtesy upgrade fortsatt gjelde fra Plus til Biz eller oppgradering ved standby fra Plus til Biz (ruten er via CPH) ?
Nå er det ganske fullt i First, men med bookingklasse C, Star Gold, ganske fullt fly og revenue-prioritert oppgraderingsprosedyre, er det lov å drømme Du har krav på poeng iht. opprinnelig routing, så det ville jeg ikke vært bekymret for.