Var tre ledige plasser da de stengte budrunden 48 timer før avreise, så vet ikke helt hva som skjedde der. Skulle jo tro at 62 500 poeng var et decent bud
Sjekket innom en kommende tur til HKG. Minstebud på oppgradering (Plus-Biz) er nesten doblet!! Andre med samme erfaring? Edit: Grunnlaget kan vel ikke skyldes stor pågang heller...: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A9 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 O0 G9 N0 C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A4 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T8 O0 G9 N0
Strekning: PEK-CPH Dato: 25.06.17 Fra: SAS Go Til: SAS Plus Bud: 20 400 poeng Status: EBS Ble jeg oppgradert: Ja (svar 46 timer før)
SAS prøver vel å utnytte at ekspertene er på ferie og de uvaskede masser skal på tur. Sistnevnte har liten innsikt i tidligere priser etc., så her kan de kanskje melke de litt ekstra. Feriepenger får gjerne folk til å tro at 9900 NOK én vei ARN-ORD er et varp i Business gjennom Plusgrade. De 7000 de betalte tur/retur for Go i november er glemt.
Strekning: EWR-CPH Dato: 25.06.17 Frå: Sas Go Til: Sas Plus Bud: 1800 SEK Blei eg oppgradert: Ja, på gaten blei eg oppgradert enda ein gang, denne gang til SAS Business utan ekstra kostnad.
Samme her; fikk godkjent 1800kr fra Go til Plus fra CPH til MIA Men nå er det 3200kr per pers fra MIA til OSL.
Strekning: OSL-SPU Dato: 30.06.17 Fra: SAS Go Til: SAS Plus Bud: 6 518 poeng Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja
Hmmm, dette blir en interessant studie i markedskrefter. En kjapp "eyballing" på data fra siste oppdateringer (og ikke minst mine egne beskjedne erfaringer) tyder på at kostnadene for "spontan-oppgradering" har blitt svært høye. Da risikerer SAS nettopp å miste kundegruppen som kan la seg friste av oppgraderingstilbudet, og blir sittende igjen med et -riktignok stødigere, men sannsynlig mindre kundegrunnlag for BIZ-kabinen. En tilhørende konsekvens er sannsynligvis lavere motivasjon for BP-samling, altså lavere lojalitet... og dårligere kundegrunnlag også på ordinære ruter.
Da SAS introduserte tilbudet var det veldig overkommelige grenser. Når de nå har slått kontra og er i overkant. Så tenker jeg dette kanskje er en mekanisme for å prise riktig i forhold til etterspørsel. De har nok sett at de har gått ut for lavt, det ble for populært. Nå vil de nok etterhvert se at de har gått for høyt, så vil hele greia lande på en median etterhvert, kanskje dynamisk justert i forhold til reisetetthet. Det er jo rasjonelt.
Sjekket en reise jeg har i september. SAS PLUS til BUSINESS, 7300sek som minstebud pr person. Tenker jeg står over den
90% av gangene er det dyrere med oppgradering gjennom plusgrade enn å kjøpe biz saver.. så da er spørsmålet.. reklamerer de ikke med at man kan få det billig? poenget forsvinner jo når det er like dyrt..
Noen som har testet Plusgrade hos TAP? Det selges billetter t/r fra Oslo til ca. 2500 til Miami og New York - godt under det SAS skal ha. Ifølge betingelsene til TAP ser det bare ut til at man får poeng for oppgradert klasse kun i TAP sitt eget program. Men det samme skriver jo SAS også, men jeg har minst 15 ganger oppgradert via Plusgrade hos SAS - fått A/C-klasse - og tjent 200% poeng i A3 sitt Miles&Bonus. Hvis noen kan bekrefte at oppgradering til C hos TAP via Plusgrade vil gi 200% opptjening i EB, så er det gode muligheter for at det blir en milage run her en dag for min del.
Skal til MIA fra TRD i November. Pluss Saver til 3285,- eller Business Saver til 6513,- satse på at oppgraderingen er rimeligere ved gate, eller bare peise på med Business for å utelukke å bli slukt ved upgrade?
Oppgradere du vet gate får du ikke poeng for ny klasse så da ville jeg heller kjøpt Biz med engang. Oppgraderer du via Plusgrade vil du få poeng for ny klasse men stort sett blir vel det dyrere enn å kjøpe Biz med engang.
Lagde akkurat en post i det du skrev det her, men tusen takk. Da er vel svaret enkelt. Er det å anbefale å fly biz til MIA med SAS sin nye kabin?