Som en del av min plan om å bli EBD igjen så legger jeg nå konsekvent inn PlusGrade til Plus på alle mine jobbreiser. De ekstra grunnpoengene kommer godt med og for en relativt rimelig sum (legger meg alltid på minstebud) så blir i alle fall veien til EBD en god del kortere for min del. Og den ekstra fleksibiliteten med å kunne reise på tidligere avganger er ett ekstra pluss, spesielt når jeg skal hjem.
EWR-OSL Plus -- > Business Bud: 23.000 poeng (minstebud) Status: EBD Resultat: Ikke godkjent Datapoint: C2 48t før avreise. C1 24t før.
Strekning: EWR-OSL Dato: 22.okt 2017 Fra: Go Til: Plus Bud: 15 250 poeng Status: EBB Gikk budet gjennom: Ja
What is the best strategy to win a bid? Check the price 30 days before departure and bid the highest you are willing to pay, the higher bid the better chances to win. Also the higher tiers have a booster when bidding regardless of bidding in points or cash. Why do prices look different on different routes? SAS Upgrade has dynamic pricing. Meaning the prices vary based on need and customer demand. They can be different for different destinations but also for different departure to the same destination. The same way as flight ticket prices vary. Also the price can vary the closer to departure there is, the best thing is to check the final prices 1 month before departure to adjust the bid if needed. SAS skriver jo faktisk selv også at man burde følge med for best mulig pris.
De skriver vel egentlig at du bør by 30 dager før. Så da er det vel sånn at hvis det ikke kommer noen bud 30 dager før, så setter de ned prisen.
Og nå fem dager før avreise er prisen senket igjen til: minstebud fra go til biz SEK 3800 og fra go til Plus SEK 1400.
Hadde vært fint å kunne sette opp en automatisk overvåking og varsling på denne tjenesten også. Noe a la prisjakt sin e.l.
Strekning: IAD-CPH Dato: 22.10.17 Fra: Go Til: Plus Bud: 15 075 poeng (litt over minstebudet) Status: EBD Gikk budet gjennom: Ja
Strekning: ARN-ORD Dato: 20.10.17 Fra: Go Til: Plus Bud: 16 000 poeng (litt over minstebudet) Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, 72 t. før
Strekning: OSL-ARN Dato: 20.10.17 Fra: Go Til: Plus Bud: SEK 400 (litt over minstebudet) Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja
Hei! Nei, det du her skisserer, vil ikke være mulig. Det har tidligere vært en åpning for å flytte til neste avgang e.lign. Men ikke flere dager frem, det har aldri vært mulig, eller tillatt. Du ender uansett i "billigste" Plus kategori, som ikke er full flex. C
Jeg testet dette noe ufrivillig i går på LHR. Hadde en go -> plus med plusgrade (A) retur på SK806 25.10. Måtte endre til SK806 24.10 og fikk beskjed om at endringer samme dag var ok hvis ledige seter mens endringer til ny dag forutsatte ledig i samme billettklasse (A). Jeg endte opp med å måtte kjøpe ny billett da det var billigere enn å endre billetten.
Jeg reiser HKG - ARN 27.11, med endringsbar ungdomsbillett. Skal oppgradere til Business, har et bud på 38.025 poeng, som var litt over minstebud da jeg la inn, nå ser jeg at minstebud har flyttet seg til 40.000 poeng. Bør jeg flytte mitt bud til litt over 40.000 da, eller bare la mitt bud bli værende på 38.025? Ser også at det er mer plass ledig i business 28.11, bør jeg bytte til denne avgangen for å ha større sjanse for oppgradering? Hva trur dere?
trooor systemet har daua? 21 timer til innsjekk åpner, og da 1 døgn og 21 timer til flyet går, hverken fått bekrefta, eller avslag på bid (plus til bis 35.000)
Jeg er total n00b på det greiene her men; jeg har slengt inn et bud på OSL - EWR fra plus til business. Dersom man får innvilget bud, blir det til Z (business saver) eller D (business)?