En kan jo kanskje tenke seg at det blir fra plus saver -> business saver og plus -> business. Men det går ikke spesielt klart frem noe sted såvidt jeg kan se.
Du får for saver, men erfaringer er at du kan klage, for som du sier det kommer ikke frem i annonseringen.
Jeg reiser med fruen til CDG i midten av neste måned, og vurderer å legge inn et bud fra GO til Plus. For meg som allerede har forhåndsvalgt seter, hvordan vil dette bli om vi blir oppgradert til Plus? Vi får vel valgt slik at vi ikke blir delt? (Orker ikke å risikere kjeft og det som verre er før turen så vidt har startet..)
Dere får mulighet til å velge seter i Plus etter at dere eventuelt er oppgradert. Det er ingen garanti for at det er to ledige seter ved siden av hverandre, men jeg vil si det er stor sjanse for det. Det kan du sjekkes på ExpertFlyer eller med en dummybooking på sas.no i forkant også.
Jeg mener å ha lest at det er dette det vil koste å oppgradere på flyplassen. Hva er da poenget med å avslå dette budet?
Hmm, jeg oppgraderte med Lufthansa fra Tokyo til Frankfurt (premium til business) og fikk 9000 poeng mot 6000 bort (hvor jeg fløy premium economy). Jeg trodde forskjellen kom av oppgradering, men da lærte jeg altså noe nytt.
Svaret du fikk fra @paramberg gjelder oppgraderinger hos SAS (som for såvidt denne tråden også handler om).
ARN -> HKG Go -> Plus minstebud på 3200 SEK. synes dette er dyrt, men har lyst på oppgradering. Noen som vet hva prisen vil være på flyplassen - Cash? varierer kanskje?