CPH-MIA Bud: 25515 pr pers Reisefølge: 2 Status meg: EBD Status kone: EBG Booket: Plus Requested: Business Resultat: Denied Forsåvidt greit nok, budet var ikke det høyeste. Men så kommer det interessante. Vi reiste sammen med et godt vennepar av oss. De bydde 25765 poeng pr pers. Han er EBG, hun er EBB. Booket samme Plus bill som oss og fikk mail om innvilget oppgradering til Business 48 timer før avgang. Jeg fikk mail 36 timer før om at vi ikke fikk oppgradert. Må si jeg er skuffet, trodde EBD+EBG status skulle hjelpe mer på...Begynner å lure på hvordan dette systemet egentlig fungerer. Bare for å unngå spekulasjoner rundt hva som faktisk ble bydd av reisefølge, har sett mailene som dokumenterer bud etc.
Veldig interessant.. Tidligere har det blitt hevder at EBD har høyere budbonus enn EBG. Virker ikke som det stemmer her.. Muligens det kun gjelder kontantbud, men ville vært interessant å få det avklart offisielt fra SAS.
Takk for svar! Synes dette var litt skuffende. Oppgradering blir litt utilgjengelig på denne måten. Hvis man reiser sjelden og ikke har kapasitet eller interesse til å følge med på hvor mye man burde by for å få oppgradering. Jeg ønsker egentlig bare å oppgradere en eller to turer i året. Hvis jeg ikke kan ha en målsum med poeng å spare opp til, og kan være rimelig sikker på at oppgradering er tilgjengelig vet jeg ikke helt om det er verdt bryet?
Ut i fra dette er det vel ganske tydelig at EBD og EBG teller likt når det gjelder oppgraderinger. Status for reisefølge teller nok ikke, da det er kun personen bookingen står på som teller (kanskje det er lagt inn en tie-break prioriteringsrekkefølge?) Jeg synes også SAS kunne vært mer presis når det gjelder effekten av status når man bruker plusgrade. Statusbonus burde vært synlig ved bud.
Det er nå dukket opp flere rapporter om at Plusgrade virker å ha en annen prioritering av bud enn den SAS selv har oppgitt. Det er i og for seg greit. Det som ikke er greit er at SAS markedsfører Plusgrade-boost som en fordel for EBD/EBG, men når det kommer til stykket, så virker det ikke som dette fungerer i praksis - ev. at systemet har svakheter som må korrigeres. Dette er absolutt en sak å ta med kundeservice - samt pushe på ytterligere om man kun får et generisk "Plusgrade har dynamisk prising"-svar. Tabloid som jeg er, ville jeg kjørt saken på forsiden av Insideflyer.no med henvisning til eksempelet over, samt tilsvarende saker fra det svenske stesøsterforumet, LURER SAS SINE BESTE KUNDER? VG plukker fort opp saken og da må Komiske-Knut på banen med halvsannheter og hvite løgner. Tilbake til saken: Jeg hadde blitt skikkelig pi**ed om dette hadde vært meg.
Reise krs- OSL-TOS & TOS -OSL -krs Jobbreise betalt med "jobb-EB poeng". (22000 ebp), Altså "Beste tilgjengelighet". Søkt om oppgradering på OSL-TOS. T/R. Bud:hhv 395 & 400 SEK( Som jeg dekker selv). Gikk bud gjennom: ja Man kan selvfølgelig flire av dyre polarruller, men budene ga i det minte netto ca 600 grunnpoeng pr legg ( Som jeg uten å skjems putter på min egen konto). Status: EBG
Tror nok ikke VG sine journalister forstår seg på problemstillingen ... det ville nok bare være noen få lesere som oss som ser forskjellen på EBG og EBD .. Fly gærninger som oss blir jo rystet og synes bolaget er skikkelig urettferdig, men vi forsetter å fly med dem ...
Det er jo en og annen som tar til fornuften. @Larata la vel sin EBP på hylla til fordel for Lufthansa HON (var i alle fall målet).
Kan legge inn en for en kollega som ikke er aktiv på forumet (eller reiser så mye ) CPH-NRT Bud: 16000 pr pers Reisefølge: 2 Status begge reisende: EBB Booket: GO Requested: PLUS Resultat: Accepted Happy kollega som får en fin start på ferien Trodde forresten det var fastpris til NRT men det er kanskje bare fra NRT og ikke til.