Jeg synes det ofte fylles opp til slutt. Jeg skjønner at de vil holde av et sete eller to i tilfelle noen vil kjøpe fullprisbillett i siste liten, men jeg kan ikke skjønne at det skal være en god grunn til å la seter stå tomme. Da er det vel bedre å få noen poeng ut av sirkulasjon?
På tur hjem fra Årsmøtet rapporterte Expertflyer C7 før Plusgrade gjorde sin magi. En EBD med bud på 52.000+ poeng fikk avslag fra Plus til Business. Det er helt tydelig at enkelte drar på noe vilt med budene sine. Det er bra for SAS. Kjipt for oss.
Ja, var ordentlig skuff når det var så mye ledige seter på forhånd. Må ha vært noen ganske høye bud vis så mange gikk inn over mitt bud.
For de som har altfor mye poeng de aldri får brukt og kanskje ikke har begrep om realverdi (i den grad man kan snakke om det ) så betyr det vel ingenting hvor mye de spytter i.
Nettopp! Om de lar bud gå gjennom hver gang bare fordi det er lite folk i C kabin, så vil jo mange som fly samme rute ofte, droppe C, og heller kjøpe PE. (Da de vet det er lavt belegg) Det er nok lurest å ha litt sperrer for dette også.. Ellers utvanner man over tid produktet, og gjør at folk lar være å kjøpe.. I USA er det vell slik at mange av TopTopTiers ikke kjøper Biz, da de "alltid" får oppgradering etter disse waitlistene deres(Eller det var hvertfall slik har jeg lest) og det er jo ikke en ønskelig situasjon for SAS å komme i.. C
Strekning: ARN-HKG 30.11 Fra: Go - SAS Youth go Til: Biz - SAS Youth Business Saver (Skulle vært mulig å bestille denne til vanlig) Bud: 38 560 EBP Status: EBS Gikk budet gjennom: Jepp! Da er gullkortet i boks, men lurer på om jeg skal sende en mail allerede nå angående Business saver-klassen. EDIT: Kan forsåvidt skyte inn at dette er en billett som kostet 3600,- t/r TOS-HKG
Jeg har ikke lest gjennom alle sidene her, men forstår jeg det riktig om det ikke er sånn lengre at man kan kjøpe oppgradering for en fast (poeng)pris? Var det ikke sånn tidligere? Var ikke OptionTown også noe billigere?
Du kan det, på flyplassen, men da får du ikke poeng for ny klasse. I tillegg er det vel fast pris fra (og til?) Tokyo, også med PlusGrade, siden japanske myndigheter ikke tillater bud. Tja, det varierte vel der også. Men OT var langt mindre kjent og det kan virke som at SAS nå forsøker å teste smertegrensen på PlusGrade bud, spesielt med cash.
EWR-OSL Go --> Plus 16.000 poeng (unormalt høyt bud fra min side) EBD Bud akseptert? Ja! Datapoint: Før Plusgrade: C5 - D2 - Y9 - S9 Etter Plusgrade: C2 - D0 - Y9 - S9 Hadde et skikkelig kjipt sete i Go, så ville sikre meg litt bedre søvnkvalitet. Orket ikke gamble på den stadig mindre pålitelige Courtesy Upgrade-lovnaden for EBD (jeg er looooooooooong overdue). Kontantprisen for minstebud Plus / Business var for øvrig absurd (3500,- / 10.000,-).
Har ikke lest hele tråden, så det er mulig at det allerede er besvart, men jeg spør allikevel: Finnes det noen mulighet for å oppgradere i andre *A-selskaper med EB-poeng på denne måten? F. eks. med LH eller Thai? Eller er det utelukkende vanlig oppgradering som gjelder da?
Virker som om det er blitt endret. Har to bookinger til NRT, i starten var det fast pris på 30.000 poeng Plus -> Business, nå er begge bookingene blitt endret til bud, med minstebud varierende fra 20.000 til 35.000 pr vei.
Du kan oppgradere for poeng, gitt at din opprinnelige billett er i riktig prisklasse. Riktig prisklasse er som oftest så dyr at det gjerne er like greit å kjøpe direkte. Samtidig som uttaket for poeng til slik oppgradering er rimelig stivt. Ring 05400 for å finne ut om din billett kvalifiserer, samt priser og poengbehov på din rute.
Har en reise fra OSL-EWR i mars med plus. Minstebud er 25k poeng per person og jeg er EBB. Vet at det var muligheter for 48k poeng tur retur under kampanjen så det irriterer meg litt Hva er et fair bud mener folk? Ikke livsviktig å få biz, men hadde vært fint.
Har en tilsvarende i månedsskriftet jan/feb og har bydd 30k poeng som EBS (minstepris er 25k). Noe mer enn det er det vel ikke verdt mtp reisetid, men vil gjerne ha den oppgraderingen for flere statuspoeng på veien mot EBG. Så er kanskje villig til å strekke meg litt lenger. Koster vel 35k på flyplassen.
6k i business saver. Vet ikke hvor pålitelig opptjeningstabellen er. Ble oppgradert til C innenlands her om dagen, og det står 1k der, men jeg fikk bare 750. EDIT: Ikke hør på meg, se under.