Du har helt rett. Det er mulig det ble endret nå i senere tid, men du har i alle fall samme kvote på innsjekket bagasje. Oppgraderer du fra Go Light kan du med andre ord få en businessbillett uten bagasje inkludert
Kombinasjon av rasjonalitet og frykt for LN-RKP. Rett og slett innsett at selv om det er en strålende ide å dra flere små unger til LAX uten mor på slep har jeg jobbet r*va av meg siste ukene og trenger en passiv ferie istedenfor en aktiv ferie. I tillegg har alle rasjonelle argumenter som tidligere har blitt skjøvet til siden blitt tatt inn i varmen igjen. Eksempelvis dårlige flytider mtp jetlag, håpløs retur hjem med 12 timer i Stockholm og 16 timer i Oslo. Men faktisk, det avgjørende og meget rasjonelle argumentet er at det er mye større risiko for lave temperaturer i LAX enn LPA.. Men innerst inne gjør det absolutt veldig vondt og avbestille den reisen og blåse like mange poeng på LPA.....
Har lagt inn bud på oppgradering til LAX i slutten av februar for hele familien (4 stk). Fra Go til Business. La inn lavt bud på ca 40.000 poeng. For øyeblikket er det 50 % belegg i C. Er det å tro på julenissen, tannfeen og troll at denne vil gå inn? Har ikke lest/hørt om noen som har fått 4 stk oppgraderinger. Og er det mulig å evt oppgradere i gate for hele 4 stk hvis det er ledig kapasitet?
Viss det er ledig kapasitet så burde det ikke være noe problem å oppgradere fire personer ved innsjekk eller transfer/serviceskranke, men er mer usikker på om man kan oppgradere ved gate lengre? Nå vet jeg ikke hvor dere starter reisen, men antar at dere reiser via ARN i alle fall og at dere derfor må henvende dere i serviceskranken der i tilfelle.
Du må i servicesenteret etter passkontrollen på ARN. Vær tidlig ute, for det er mye etterspørsel etter oppgradering
Vi startet reisen på OSL. Går det an å spørre i serviceskranken på OSL for evt oppgradering fra ARN, eller må dette gjøres på ARN?
Strekning : OSL-EWR (SK907) Fra: Plus Til: Business Bud : 32000 EBP Status : EBS Gikk budet gjennom : Ja, ca 48t før. Har fått opp følgende melding på SAS sine sider: "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Kontakt din reiseagent for hjelp." Er det noen som vet hva dette vil si? Får ikke kontaktet Egencia (som reiser er bestilt igjennom) i dag.
Kan bare tippe, men antar at det kan være pga at du har booket gjennom reisebyrå, men har oppgradert gjennom SAS.
Ja, det er vel noe sånt jeg også er kommet frem til. Ringte Egencia og de forsikret om at det ikke er noe i veien med billettene og at det nå står business på første leg (OSL-EWR). Jeg får dessverre ikke valgt sete på SAS.no men får vel bite det i meg til innsjekk åpner i morgen. Takk for svar.
Er det plass og du er tidlig ute så går det fint. Vi fikk 5 stk til biz fra Miami til Oslo etter først å ha fått nei på Plusgrade - men vi var først i køen når gaten åpnet. Jeg tror vi fikk alle setene de hadde, så de som kom etter oss fikk negativ beskjed.
Strekning : ARN-HKG og HKG-ARN Fra: Plus Til: Business Bud : 27500 EBP x 2 pax Status : EBD og EBG (poeng dratt fra 1 konto pr vei) Gikk budet gjennom : Ja gikk gjennom begge veier. (Nesten sjokkert over at status kan ha telt positivt.....)
Strekning : HEL - ARN, ARN - OSL & OSL - SVG Fra: go light Til: plus Bud : 395 NOK x 3 Status : EBS Gikk budet gjennom : Ja på alla tre legg ca 48 timmar innan.
Har sett at noen henter info om ledige seter etc i forhold til oppgradering. Jeg er fersk på det, så hadde satt pris på om noen kan sjekke for meg!(Både plus og biz) 7 februar OSL-EWR med SK907 11 Februar EWR-OSL med SK908 Er foreløpig i go. Er det mye ledig? Hvor mye burde budet være på? Plus starter på 15 og 16 per flyvning og biz tarter på 38 og 40 per flyvning.(tusen poeng)
Ganske fullt i Business ser det ut til, spesielt på utreisen. Så skal du være "sikker" på oppgradering til Business må du nok dra på ganske bra med budene dine. Men ser ut til å være mye ledig i Plus i alle fall, så der ville jeg ha lagt meg ganske lavt. Merk at dette er seter som er valgt og det derfor kan være mange som enda ikke har valgt sete, men har billett på de samme flyvningene. SK907: SK908:
Takk for svar! Jeg tror det nesten bare må bli plus. Litt irriterende å ha betalt for en billett, og oppgradere til biz når det koster mer poeng enn hva en ny billett koster!
We are traveling as a couple. Does my upgrade offer apply to both of us? As long as both travelers are registered in the same booking, an offer for an upgrade applies to everyone in the booking Hvordan oppgraderer jeg kun 1 av 2 i en bestilling?
Strekning : HKG-ARN Fra: Go Til: Business Bud : 41200 EBP Status : EBS Gikk budet gjennom : Ja, ca 48t før.
Blir en komfortabel MR Strekning : ARN-HKG Fra: Plus Til: Business Bud : 25000 poeng (minimum) Status : EBD Gikk budet gjennom : Ja Strekning : HKG-ARN Fra: Plus Til: Business Bud : 25000 poeng (minimum) Status : EBD Gikk budet gjennom : Ja