Går budet gjennom blir du oppgradert automatisk. Ikke noe ja eller nei. Men du kan jo sjekke setekartet på forhånd ved å bestille en dummybillett
Strekning: ARN-HKG 13. januar 2018 Fra: Plus Til: Business Bud: 3500 SEK Status: EBD Gikk budet gjennom: Nei - Svar kom ca 40 timer før
Strekning: HKG-ARN 14. januar 2018 Fra: Plus Til: Business Bud: 4000 SEK Status: EBD Gikk budet gjennom: Nei - Svar kom ca 40 timer før
Sjekket du tilgjengelighet på Expertflyer før Plusgrade ble kjørt, @RoadKing ? Hhv. C3 og C4 nå. Gir et ørlite håp for en CU for en alenereisende EBD på returen, men ville ikke hatt høye forventninger.
Nei, har ikke sjekket noe. Det som skjer det skjer. Har ikke opplevd noen CU, så det hadde jo vært trivelig. Skal innrømme at det hadde vært digg på returen. Men det er poenga som er viktigst. Søndag er EBD fornyet
Ville ikke holdt pusten jeg heller.... Siden de innførte D nivået har jeg fått 1 CU da fikk vi fra GO til Plus for hele familien. Smekkfult fly så mitt inntrykk var at det var like mye en operasjonell upgrade som å gi noe ekstra. ....men har ikke hatt mer enn en 5-6 langflygninger med SAS på de årene heller da så jeg forstår at CU fordrer å fly med SAS
Jeg har i regelen hatt ledig midtsete. Tror det siste året var 2-3 ganger på 24 flygninger at jeg ikke hadde det.
Nja, sånn 50/50 kanskje, men flyr ofte da i plus på morgenfly for connection til LHR, FRA, ARN eller CPH, og da er det jo ofte ganske fullt da og jeg velger som regel 1 c eller d. Det er nok ikke det beste valget for ledig midtsete.
hehe, nei det har du rett i.. Men har du 50% ledig midtsete på rad 1 på travle morgenfly er det vel egentlig en grei uttelling, så da burde CU også være innen rekkevidde. Mistenker jo at det er en sorteringsmekanisme hos SAS som begynner på @Scandipendler og ender hos noen som alltid treffer. Jeg vil si at jeg har 95% uttelling på midtsete så har vel truffet bra. CU har jeg ikke hatt anledning til å sjekke ettersom jeg har begrenset med langturer med SAS og i tilfelle i C...
Hei. Sitter og ser på ein tur til HKG med SAS. Eg flyr på ungdomsbillett. Eg får 5000 eurobonus poeng per veg. Eg ser samtidig at om du flyr på voksenbillett på SAS plus so får du 10500 per veg. Så til mitt spørsmål: Om eg bestiller ungdomsbillett tur retur HKG og får oppgradert reisa til Sas plus. Får eg og då 10500 poeng kvar veg?
Du får poeng etter saver pluss om du blir oppgradert 10500 høres mye ut. Kanskje det er pluss full flex?
Oppgradering med cash har jo blitt så dyrt at det er helt latterlig.... minimum bud 10k hver vei... ok bud så snakker vi altså 30k frem og tilbake.. hva koster en ny billett? Poenget med optiontown/plusgrade var jo at det skulle være mulig å snappe opp en plass billigere.. det er vel også det de reklamerer med? (reklamerte?)
Er vel ikke enig med deg der. Poenget med disse oppgraderingen er at SAS skal maksimere sine inntekter, ikke at du skal fly billigere. Dette handler jo hele tiden om å finne en "sweet-spot" hvor det fortsatt er betalingsvilje og SAS samtidig tjener mest mulig.
Enig. Det er jo ikke for å være snille SAS oppgraderer oss til plus/biz. Kun tall. Når det er sagt er jeg også enig i at 10.000kr for oppgradering av klasse er helt urimelig. Tror "ingen" betaler dette
Nei det er jo et spørsmål, men samtidig, om ingen betaler dette, hvorfor har det da vært denne prisen på oppgraderinger så lenge ? Jeg tenker det er en kombinasjon av to punkter. 1. Det er en og annen sopp som ikke vet bedre. 2. Det er en pris de må legge for å internt forsvare å ta tilsvarende kostnad i poeng for oppgradering. Punkt 2 er viktig her, om de kan sope inn poeng fra eurobonuskontorer istedenfor å dele ut op-ups så tjener de jo reelt sett mye på det. Mange som flyr mye har store bunker med poeng og betaler firma kun for øko/plus kan det godt være de drar på en god del for å komme seg i business. De færreste bruker poeng som vi gjør her inne.
Jeg tror det er mange som betaler det som tror de får en "billig" oppgradering... der mitt problem kommer inn.. for min del er dette solgt som at det skulle være den "billige veien" til biz... mens sannheten er at folk som betaler det blir lurt...
Jeg bød hhv 3500 og 4000 på min tur nå i helgen. Det var minstebud fra SAS. For meg var det helt uaktuelt å by mer fordi jeg da ville toucher biz saver prisen som var da jeg bestilte. Det er, som flere har påpekt, gjerne folk som ikke tenker seg om/mangler innsikt/har for mye poeng som drar det opp.