Returen ble også bra. Hadde bud inne fra go - plus 13320 x 2 Fikk tilbud om å oppgradere til biz for $399 pr pers ved innsjekk, men takket nei. Var mange som fikk nye billetter både i loungen og ved gate, men ikke vi. Ved boarding lyste det rødt og vi tildelt nye billetter på rad 5. Greit fornøy da...
Hadde Biz billetter kjøpt for 96.000 for 2 pax TR LA nå, men var fredag, måtte reise lørdag.. så meh avbooket. KLINTE til for å få upgrade til biz, evnt plus, henholdsvis 45000 og 25000 per pax for én vei, dvs mer enn hele TR og alt kosta med andr. DENIED på alt, vanskelig å klare å bruke opp alle poengene på flights om dagen, og får jo tydeligvis ikke brukt de på upgrades. De siste 8? flightene mine har blitt denied, selv om jeg har variert mellom å booke plus og go på intl flights.
Hvis Plus og Business er fullbooket, hjelper det ikke uansett hvor mye du byr... SK 939 ARN 9:50a → LAX 12:20p C0 D0 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E9 M9 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
Strekning : CPH-PEK (SK995) Fra: Plus Til: Business Bud :26000, 1000 over minstebud Status : EBG Gikk budet gjennom : Ja.
Strekning: cph - sfo Fra: Go Til: Business Bud: 42 470 Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja Dette viste seg å være LN-RKP. Fikk nettopp tilbake 30 000 poeng etter klagebrev til customer support. Forsåvidt en god deal, men jeg har sett flere folk her inne som melder at de har fått refundert hele summen, så jeg vet ikke om jeg gir meg. Får se om jeg orker å gnage mer på dem. Returen ble også oppgradert, denne gangen med ny og fresh kabin Strekning: sfo - cph Fra: Go Til: Business Bud: 42 750 Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja
Du mener altså det var så kjipt å fly RKP at du burde fått betalt for det? Kom igjen a. Du betalte ca 12500 poeng for å få doble statuspoeng og fri bar.
Som sagt så syntes jeg det er en god deal. Det er dog slik at det IKKE er det produktet som markedsføres gjennom plusgrade. Sas er veldig frempå med å skryte av sine nye oppgraderte kabiner på langdistanse. Da er LN-RKP kjip, når jeg la inn bud først og fremst for å fly nye sas biz. Men når flere folk plutselig forteller om full refundering, så kan det komme snikende en liten misnøye.
Er det verd å oppgradere til Plus på en LPA-flight? Minstebud kr 500 SEK per nese.. Gir noen poeng ekstra, men ikke nevneverdig mye og man får vel kjøpt en del poser potetgull for kr 500.. som EBD kan jeg jo uansett forsyne meg av tralla...
Eg ville beholdt setet bak og prøvd å finne ut kor mange flasker Ringi eg kan drikke på 6t. Det smakar betre med gratis drikke enn med drikke ein har betalt for i Plus. Og det kan virke som om ein bør benytte seg av status-fordelar mens ein kan....
Ja, er litt enig.. Nå er det ikke mye plass igjen på flyet.. C9 D1 E5 Her tror jeg kanskje at jeg kan komme langt med å være smart. Det er bare 4 rader i plus og 5 seter ledige. Jeg har i utgangspunktet satt oss på rad 6, men mulig det gir mening å haie rad 5 og håpe på at plus blir utvidet, men at vi blir sittende. Er tross alt bare MAKS 5 minus-seter igjen i kabinen, hva er sjansen for at vi blir spredt utover? 1xEBD + 2xEBG (mindreårige).Hadde jeg vært @Scandipendler ville jeg åpenbart tatt rad 21 og håpet på det beste, men jeg er jo @Are. Det er garantert masse barnefamilier på dette flyet og etter å ha pratet med crew og oversett lister tidligere er det typisk 0-3 EBD på et slikt fly, derfor bør vi ha en god sjanse på op-up om det skal vise seg å være nødvendig. Og vi har meget kort connection på CPH så vi trenger jo rad helt i front.. Vanskelig dette :/ Billetter kjøpt med "beste tilgjengelighet" så merker at det svir å betale nesten 80 000 poeng for en flight... Men Plus var nesten 300 000 poeng!!
Har lagt inn minstebud på ARN-HKG (3500kr x 4) fra plus til biz (EBG). Antar det er svært liten sjanse for at budet går gjennom.
Jeg tenker i utgangspunktet slik: Alle flighter over 3-4 timer oppgraderer jeg til Plus for 5.000 poeng dersom jeg er i starten av en opptjeningsperiode og tror jeg kommer til å få bruk for grunnpoengene. I realiteten koster jo bare oppgraderingen 3.750. Dersom jeg ikke trenger grunnpoengene har jeg tidligere likevel alltid oppgradert LPA tidligere som EBG, men nå som jeg er EBD sitter jeg heller på 17A/F i Go og nyter fri bar.
Har neppe brukt for statuspoeng.. Drar EBD uansett, og gutta klarer nok ikke å dra inn EBG igjen uansett. Vi har også "fullfare eco" (klasse E) så er ikke så mye poeng å hente til plus saver..
Jepp... Jeg har jo for mye poeng, så hva er vel 77000 poeng for LPA-CPH-KRS... siste dag i vinterferien og ingen andre muligheter uten overnatting på veien... kontantprisen var på herlige 15 lapper...
Strekning : ARN-HKG (SK963) Fra: Go Til: Plus Bud : SEK 3200 (litt over minstebud) Status : EBD Gikk budet gjennom : nei ETA: Til gjengjeld fikk jeg CU 24 t. før avreise. Jeg er glad at jeg brukte hverken penger eller poeng for oppgradering, ettersom metallet var Torfinn Viking (aka LN-RKP) (iPad som underholdningstilbud osv.). Flott stemning og fantastisk crew tross maskinen.
Spørsmål til dere som har oppgradert med plusgrade. Jeg har en tur til EWR i plus i mars, og en i GO i februar. Søkte nettopp på oppgradering fra go-->plus begge veier. Hva skjer om du får oppgradert på utreise, tar med deg ekstra koffert, og få avslag på hjemreisen? Må du betale da? Kan det betales med poeng? Litt tungvint å måtte ta det med i beregningen.
Slik jeg har forstått det beholder man opprinnelig bagasjekvote. Du skal ikke få en ekstra koffert når man blir oppgradert gjennom Plusgrade. Mulig jeg er helt på viddene.