Min sønn (EBG) har lagt inn minstebudet på strekningene CPH-PEK-CPH fra Go til Plus og blitt oppgradert begge veier .. Slipp pressen frem sier nå jeg!
Jeg og en kamerat reiser til Washington i April, og tenkte å prøve meg på en oppgradering da vi reiser i GO. Washington er en businesstung destinasjon, så det er pluss vi tenker å prøve på, mitt spørsmål er da: 1. Er SAS PLUSS et så godt produkt at det er verdt å by 3250 kr en vei? 2. Vil det kunne være billigere å oppgradere i innsjekk?
Nei Sannsynligvis, men da får du ikke poeng for ny klasse (bare så du er obs på det). Hva er minstebud for poeng-oppgradering til SAS Plus? Det pleier som regel å være verdt det.
@mathiasfe - Alle mine poeng ryker til sommerferie med samboeren. Så jeg har ingen tilgjengelig til oppgradering
Det kan i så fall være lurt å sjekke om du kjenner noen med et overskuddslager av Trumf. 3250 tilsvarer 45k poeng og da er det vel (nesten?) muligheter for Go->Biz..
Blitt tilbudt følgende minstebud: CPH-SFO, Plus til Business: 25000EB / 7000SEK EWR-OSL, GO til Plus: 16000EB / 3100SEK evt. GO til Business: 40000EB / 10100SEK (OMG!) Hva tenker folk? Vurderer å by på Plus til Business på CPH-SFO siden det er en såpass lang tur. Men hjem var det stivt for business.
Det jeg gjør når jeg vurderer oppgradering, er å se på hva forskjellen var på Plus og Biz da jeg kjøpte billetten. I mitt tilfelle var prisforskjellen mellom Plus Saver og Biz saver snaut 6000 en vei. Når jeg da får tilbud om å by på oppgradering som har minstebud over det, så anser jeg det som helt uaktuelt. Da kunne jeg like gjerne kjøpt biz når jeg handlet det. For min del, skal minstebud ligge på rundt halvparten av differensen ved kjøp om det skulle være aktuelt. Plus er så bra at jeg har ikke noe problem med å tilbringe 10 timer der. (og jeg er ingen liten kar)
Jeg er så fornøyd med SAS Plus på langruter at jeg ikke byr på oppgradering til Business ... Nå har jeg også samme erfaring med Air Canada ... ..... men på den annen side, hvis noen oppgraderer meg uten videre så sier jeg ikke nei
Strekning: ARN - LAX Fra: Go Til: Business Bud: 40 300 poeng Status: EBS Gikk budet gjennom: Ja, 47t før
Strekning: OSL - TXL Fra: Go Til: Plus Bud: 490 NOK (minstepris) Status: EBS Gikk burde igjennom: Ja, 48t før.
Her er billettene betalt av arbeidsgiver, så husker ikke eksakt hva prisene var. Kan det være en bra deal om jeg prøver å oppgradere med poeng ved innsjekk/gaten? Jeg er ikke avhengig av oppgraderingspoengene, da denne turen gjør at jeg rekvalifiserer til EBG slik den opprinnelig er bestilt, og det er enda fem måneder igjen av perioden.
Hvis du har fått turen betalt i utgangspunktet så er vel terskelen lavere for å gå inn på et "dyrt" bud. Hvis det kun handler om å oppgradere, dvs ikke å tjene mer poeng, så er det nok best deal å gjøre det ved gaten. Dog med risiko at det ikke er noe å oppgradere til.
Det er billigere med minstebud på PlusGrade, enn i gaten. Legger du inn bud i plusgrade så har du dessuten to muligheter for å oppgradere.
Strekning: ARN - HKG (18.januar) Fra: Plus Til: Business Bud: 42535 poeng Status: EBD Gikk budet igjennom: Ja, 48t før. Strekning: HKG - ARN (23.januar) Fra: Plus Til: Business Bud: 36000 poeng Status: EBD Gikk budet igjennom: Nei, 48t før. (men fikk oppgradering i gate for 35000p) Strekning: ARN - HKG (1.mars) Fra: Plus Til: Business Bud: 41735 poeng Status: EBD Gikk budet igjennom: Nei, 37t før. (foreløpig uvisst om jeg får oppgradering i gate for poeng)
Strekning: EWR - OSL Fra: Go Til: Business Bud: 45 140 poeng (per person, 4 personer) Status: EBD Gikk budet gjennom: Ja, 47,5 t før
Et lite spørsmål, når man byr på oppgraderinger og eventuelt får tilslag på plus eller business, hvilken klasse blir da billettene oppgradert til? Ser på poengtabellen at det skiller jo litt på long haul er det jo litt kjedelig å få business saver istedenfor business...skille tross alt noen poeng, som igjen kan gjenspeiles i budet
Jeg har tenkt å forsøke å overraske en kamerat med oppgradering til biz for strekningen ARN-HKG fredag 9. mars. På Expertflyer ser det i skrivende stund ut til å være 12 ledige seter, og minstebudet for oppgradering fra Go til Biz er 39 190 poeng per passasjer. Noen som har formeninger om hva jeg bør by - gitt at sannsynligheten for oppgradering skal bli minst 80%? Jeg har Gold-status, og vi har allerede kjøpt nødutgangsseter ettersom reisefølget er 2 m +
Strekning: EWR-OSL Fra: Plus Til: Business Bud: 27 000 poeng Status: EBG Gikk budet gjennom: Nei, svar 36 timer før