Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

1. dkvt

dkvt EBD

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Med så mange ledige seter, vil jeg tro at minstebud vil gi deg oppgradering. Du har også Gull.

Robert H liker dette
  2. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke ta det for gitt at de er ledige alle sammen, det er ikke alle som er som oss og reserverer seter før de sjekker inn.

Opplevde det på LH BIZ mellom FRA og OSL tidligere i år, 24 timer før avgang var det 9 ledige seter, et par timer før avgang var det fullt.

Robert H liker dette
  3. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har lest i denne tråden at bud fra statusmedlemmer vektes høyere i auksjonen, og det samme kan leses på oppgraderingssiden til SAS:

If you're a SAS EuroBonus Diamond, Gold or Silver member, we’ll recognize your status by up-weighting your SAS Upgrade offer, so you’ll have an even greater chance of getting your SAS Upgrade.

Noen som vet hvordan dette praktiseres? Jeg antar at det enten er slik at ved like bud vinner den med høyest status, eller at alle bud oppmultipliseres med en faktor avhengig av status. Hvis det siste er riktig - noen som har kjennskap til gangetabellen?

4. SNG

SNG Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Beklager om dette er besvart tidligere. Fant ikke noe når jeg søkte.

Saken er at jeg reiser til Newark i dag. Valgte å ikke oppgradere fra Go til Plus på auksjon i håp om å få en bedre deal ved gate. Det er en god del ledig på Plus. Så at prisene fra Go til Plus kan være ned mot 2500 på auksjon, men har nå fått beskjed at fastpris ved gate er 3990. Liten nedtur når jeg håpet på en god deal. Jeg er forøvrig sølvmedlem.

Noen som har priserfaring med oppgradering på auksjon (vet det er for sent nå) mot oppgradering ved gate? Stemmer det at 3990 er fastpris ved gate?

5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,804
    Bonuspoeng:
    350
    Lønner seg som regel å by på auksjon. Klart, da er du jo ikke garantert oppgradering, men viljen din til å sitte i en bedre klasse gjenspeiles jo i budet ditt.
    Ved å få oppgradert på auksjon får du poeng for ny klasse, men ved å oppgradere i gate får du poeng for opprinnelig klasse.

SNG and Oslo1989 like this.
  6. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Som @Tore skriver lønner det seg som regel å by på auksjon.

Det stemmer at fastpris er 3990,- fra go -pluss på flyplassen hvis du reiser med Sas(noe som på ingen måte er verdt det)

Et lite triks som har funket for meg flere ganger er at du spør supervisor på innsjekk og da sier vedkommende 3990,-. Du takker pent nei og går til gate. Når supervisor kommer dit(pleier ankomme rett før boarding) så spør du på nytt. I mange tilfeller får du da halv pris, altså 1990,- per pers.(etter min mening er dette fortsatt i gråsona for om det er verdt det ettersom man ikke får poeng for ny klasse) men det er om ikke annet halv pris!

Så lenge ikke for mange har betalt blodprisen på innsjekk og ledigheten er tilstede så er sjansen stor for å reise i sas+ til en bedre pris

SNG liker dette
  7. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Tidligere i dag var det ifølge Expertflyer 12 ledige seter i biz for ARN-HKG fredag 9. mars, slik det også var i går og på søndag. Nå ser det slik ut

upload_2018-3-6_18-40-25.png

Betyr dette at 9 av setene er reservert til reisende som har kjøpt billett og ennå ikke valgt sete, slik at det reelt sett er 3 ledige seter? Eller har det en annen tolkning? Kan være interessant å avklare før man legger inn bud...

Men nå er det straks for sent for meg med flere spekulasjoner før jeg legger inn bud - jeg får nøye meg med å tenke på et tall etter en mental reise på astralplanet og esoterisk konferering med kabbala :)

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan som regel lese så mye ut av et setekart :

*ingen tekst*

Det som kan hjelpe deg er dette:
    upload_2018-3-6_19-36-1.png

Det er fortsatt en drøss med seter til salgs i både business og økonomi.
    Det betyr jo ikke at det ikke er blokkerte seter av en grunn, men å tolke at det kun er 3 seter igjen er nok ikke nødvendigvis riktig. Du får jo booket 9 seter i klasse D om du ønsker det :)

Robert H liker dette
  9. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring med blokkerte seter på SAS sine flyvninger 72 timer før avgang, er de som har fått innvilget budene sine for å sitte foran gardina.

trugrand and Robert H like this.
  10. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var veldig nyttig informasjon - tusen takk :) Hvor finner du slike opplysninger?

Gulp.. i så tilfelle er det bare tre seter igjen.. jeg kjenner at den klamme, kalde angsten for å havne i kuvogna tar et jerngrep rundt strupen min - og i et anfall av pustebesvær og ukontrollerte rykninger legger jeg inn et oppgraderingsbud 9,2% over minstebudet ... svaret på om det går igjennom eller ikke kommer i løpet av morgendagen.

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer fra expertflyer.

12. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,581
    Bonuspoeng:
    113
    da er det kommet mulighet for å få plusgrade på bonus billetter også

13. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93

Og så, nokså nøyaktig 48 timer før avgang: Jippi! :)

Strekning: ARN - HKG
    Fra: Go
    Til: Business
    Bud: 41 495 poeng
    Status: EBG
    Gikk budet igjennom: Ja

Kompisen er ennå ikke informert. Noen tips om når han bør få seg forelagt det gledelige budskap?

1) Nå med en gang
    2) I bilen på vei opp til Gardermoen
    3) I loungen på OSL
    4) I flyet på vei til ARN
    5) I loungen på ARN
    6) På vei inn på flyet fra ARN - HKG
    7) Etter at vi har landet i HKG

Baldrick, DanH, Xflipper and 2 others like this.
  14. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,729
    Bonuspoeng:
    183
    Det perfekte øyeblikket er ved døren, "oi vi skulle visst gå til venstre i dag"

Baldrick, DanH, RoadKing and 3 others like this.
  15. oalex

oalex Medlem

Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    53
    Ikke gjør noe, lat som det er helt normalt

«Åja, slike seter her»

Uvurdelig å se ansiktsuttrykket på vedkommende

OyvindN, jgroneng and Robert H like this.
  16. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Definitivt nummer 6.

indahla, Robert H and Upsaker like this.
  17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Enig

Robert H liker dette
  18. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    83
    Noen som kan gi en pekepinn på minstepris for å oppgradere plus-business hkg-arn i perioder med lite businessreisende? Kan jeg kombinere budet med cash og poeng?

19. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,804
    Bonuspoeng:
    350
    Varierer fra 4-8.000 kr
    Nei, bud er penger eller poeng.

20. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Håper jeg klarer å holde det hemmelig helt til vi går på flyet. Merker at jeg gleder meg veldig nå - blir nok ikke så mye søvn i natt (heller) :)

Travellingalf, EJN and DanH like this.

Del denne siden