Jeg oppgraderte meg selv og en kompis på veien hjem fra New York for ca 1,5 år siden. Han hadde da aldri vært utenfor Europa før, aldri flydd "stort" fly og aldri reist i noe annet enn økonomi og da stort sett charter utenlands. På veien over fikk jeg CU til Plus og han var storfornøyd med det, men å se ansiktet hans når vi kom ombord på flyet på vei hjem og vi hadde plass på første rad i Business (ny konfig SAS) var sannelig fantastisk moro og han snakker om det enda Da er det virkelig moro å ha en sånn "hobby" som vi her inne er hekta på. Fantastisk valuta for p(o)engene
Overrasket Jr med biz t/r til SFO vinterferien i fjor. Sa ingenting før han skjønte det selv når flyvertinnen viste han til sete 6A. "Skal jeg sitte her????" Og med det gliset ...
He, he... utrolig artig å lese At jeg gleder meg nå må vel være tidenes underdrivelse.. mindre enn åtte timer igjen til vi svinger til venstre i flydøra. Har planlagt å printe ut boardingkortene på Gardermoen for oss begge, og stappe dem raskt i lomma. Satser på at det ikke vekker mistanke at han bare får boardingkortet for OSL-ARN, men han er rask i knollen, så her er det et risikomoment.
Hvorfor har du ikke alle boardingkortene i appen på tlf, ikke skriv ut noe, men scan han inn med telefonen din på de enkelte gatene.
Strekning: ORD-ARN Fra: Go Til: PLUS Bud: 18000x2 poeng, minimumsbud var 17000 Status: EBS Gikk budet gjennom: Ja, svar 48t og 15 min før
Strekning: ORD-ARN Fra: PLUS Til: Business Bud: 35015, minimumsbud var 28000 Status: EBB Gikk budet gjennom: Ja, svar 48t og 15 minutter før @trugrand overtok mitt reserverte sete ;-)
Strekning: CPH-PEK Fra: PLUS Til: Business Bud: 26200, minimumsbud var 23000 Status: EBD Gikk budet gjennom: Nei, svar 36timer før avreise Fikk CU 12 timer før avreise
Hei! Spørsmål fra meg, siden jeg aldri reiser så langt, men har EBD med flighter i Norden. Skal med SAS CPH-IAD 31 mars med retur 5 juni. Har nå ca 70.000 poeng, får vel 5k-10k poeng til før turen. Bestilt GO (company policy ) Når bør jeg by på oppgradering? Om jeg byr og ikke får Bus, kan jeg by på nytt? Hvor mange poeng for å være nogenlunde sikker på at man får oppgradert?
Du kan ikke by på nytt, men byr du på business så får du muligheten til å legge inn bud på Plus samtidig.. Bare et av budene godtas, så det er ingen risiko i det.
Dette må være en gullgruve for SAS. For min flyging til HKG i desember kostet biz 3000 kr mer enn plus. Bestilte plus, men da jeg skulle by på business var minstebud 4000 kr, evt 27000 pong. Avbestilte reisen og booket på nytt med cash&points. Som Diamond var forskjellen mellom plus og business en vei prisen av plussbillett og 25000 poeng ved siden av. Så altså billigere å kjøpe business direkte og delbetale med poeng tilsvarende minstebud enn å kjøpe pluss også skulle delta på auksjon...
Strekning: OSL-MOL Fra: Go Til: PLUS Bud: 400 SEK, minimumsbud var 400 SEK Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, svar 48t før Strekning: MOL-OSL Fra: Go Til: PLUS Bud: 400 SEK, minimumsbud var 400 SEK Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, svar 48t før
Er det noen som har prøvd å oppgradere en bonusreise (booket i Go eller Plus) gjennom Plusgrade ? ...antar det da blir en oppgradering av klasse og det samme som en gateoppgradering egentlig. Dvs. ingen poengopptjening ?
Strekning: ARN-HKG Fra: Plus Til: Business Bud: 26 000 poeng Status: EBS Gikk budet gjennom: Nei, svar 36t før avgang
IFs danske søsterside har en sak om at vi nå kan oppgradere bonusbilletter, men SAS skriver at man ikke får poengopptjening: .