Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan selge bagasjelappene på Finn :cool:
     
  2. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge man har SAS MC, får man vel fornyet kortet til gjeldende status til enhver tid. Og de fleste her har vel et SAS MC kort pga de 1000 statuspoengene hver måned? :rolleyes:

    Jeg har aldri mottatt et fysisk statuskort, men derimot nytt SAS MC kort når status stiger. ;)
     
    Eddie47 liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    For å få poeng hos Sumo f.eks måtte man ha det fysiske rene kortet. SAS MC var ikke godt nok .. mulig det er en endring nå ..
     
    Wiolenze liker dette
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er viktig å ha fysisk kort når du treng å komme deg før ein med gullkort i ulike køer! Då synes eg det er på sin plass å flashe kortet:)
     
  5. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    206
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Det er det endring på nå ja, jeg bruker et registrert betalingskort på f.eks. Sumo, og poengene danser i retning eurobonuskonto.
     
    Eddie47 liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Der går du rett i fella. "Branded card" som SAS MC og SAS Amex blir ikke godtatt på loungene til United. Det er derfor, som @Eddie47 sier, vi som reiser med elevert status til det store U of A må ha fysisk kort.
    Du kan vifte med så mange branded kort du bare vil, men de får deg ikke inn. Årsaken er at utenfor Norge har ikke kortet fra banken nødvendigvis samme varighet. Eksempelsvis, da jeg fikk mitt Amex Elite, så varte det i 4 år, mens altså SAS status er begrenset til 1 år av gangen.
     
    Eddie47 and paron like this.
  7. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner. Godt "tips". Da får jeg vel bare bestille et fysisk statuskort også. :rolleyes:
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri måttet vise kort når det er lagt inn på billetten på noen UA Club.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Good for you. Jeg har blitt avvist pga dette. Det kan nok være noe med individer bak skranken og.
     
    Eddie47 and kiev like this.
  10. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Erfaringsmessig er dette avhengig av om de har flyttet dragene ut i korridoren for å kjøre siling før sanctum sanctorium. Da må alle kortene på bordet. Bokstavelig talt.
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg opplevd på FRA faktisk ..,
     
    kiev liker dette
  12. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    1,362
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm
    Har vært to ganger på Polaris loungen på LAX uten at jeg har et eget EB-kort. Men det hang kanskje sammen med at jeg fløy foran?
    Når jeg tenker meg om har jeg også vært på United lounger på EWR og i Vegas uten eget EB-kort.
     
  13. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Polaris-lounge bryr seg ikke om Star Alliance-status — kun United-status eller billett i interkontinental C-klasse. Når det gjelder United Club, så er min erfaring at det er opp til lounge attendant hva som gjelder.
     
  14. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har vært på United lounger i Miami, Houston, LA og Chicago de siste par årene uten å måtte vise kort, holder alltid med boardingkort hvor *G ligger inne.

    Jeg hadde dog en kjip opplevelse med United for et par år siden på en øko reise jeg hadde som var bestilt mens jeg var EBG men fløy når jeg hadde blitt EBD. Av en eller annen merkelig grunn fikk jeg da 0 perks (ikke fast track, gratis baggasje, priority boarding) - det var da selvom jeg hadde et fysisk gullkort jeg kunne vise.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vært flere eksempler på at amerikanerne ikke skjønner at EBD er et hakk opp fra EBG. EBD finnes ikke i systemene deres, så da tror de at man ikke har status.
     
    Eddie47 liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, problemet er ikke der om man sitter foran i vogna og flyr internasjonalt. Det er innenlands, uavhengig av klasse at de krever det fysiske kortet.
     
    Woodswing liker dette
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    IMG_20200519_172124.jpg
    Når du bestiller nytt kort for å ha i ny periode, og computeren printer ut ein ny:(
    (kom i dag)
     
    RoadKing, Eddie47, magicbyte and 3 others like this.
  18. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93

    Man må bestille etter at grace-perioden er over, SKIT klarer ikke skjønne at du skal ha kort for neste periode..
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Noen er så gamle at vi ikke kan forholde oss til all verdens apper og nettsider ...
    Vi må ha fysiske kort bl.a for å kunne skryte ved behov, f.eks. @Are måtte «dypt» inn i telefonen min for å få bekreftet at jeg hadde EBD og egentlig lurte på om det var et skjermdump.

    Vi må også ha en skriver for å skrive ut bestillinger ol., vi er jo ikke helt trygg på at Hotels.com-appen fungerer når vi skal sjekke inn ...og vi blir like forundret over prisen på skriveblekk og den brukes jo så fort opp (tidligere skrev vi jo ut på jobben.)
     
    melind, McBuljo and Hanen like this.
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Insomnia4u, Eddie47 and kaiarne like this.

Del denne siden