Er det egentlig greit? En viktig fordel med status er jo nettopp prioritering når det er problemer. Hvorfor skal jeg hver eneste flight betale 2-300kr mer for å fly SAS enn Norwegian om jeg så ikke får en viss prioritering hos SAS når jeg faktisk trenger det?
Det vi har nå er ikke et problem akkurat da... Det er en total KRISE Tror ikke folk så denne komme og dermed flydde ekstra mye for å komme først i køen
Jeg er overbevist om at jeg/vi kom fremover i køen når vi var i Indonesia. MEN jeg har vanskelig med å tro at EBD nummeret hjalp før kl 07 i Norge. Om natten ble det annonsert at jeg var nr 1 i køen og var der i 3-4 timer .. Når vi endelig kom gjennom fikk vi hjelp .....
Helt irrelevant hvor stort problemet er. Prioritering for statuskunder skulle man da forvente at skjer uansett. Er jo i samme gate som å stenge fasttrack om det er mye folk på flyplassen. "Nå får du jaggu stå i kø som alle andre" Er jo nettopp når det er større problemer man trenger sine statusfordeler.
Vel, nå er det ikke dagligdags, året rundt, at man får Corona virus i verden - og da må man gjøre noen tiltak for at det skal bli likt for alle siden alle er i samme krise/båt/fly for å komme seg hjem. Mye folk på flyplassene er det året rundt, så det eksempelet med fast track, kan ikke sammenlignes og er ikke i samme gate spør du meg Nå er jo alle her inne gull og diamant med prio, så det er sikkert ingen som er enig med meg uansett!
Det har du jo rett i, alle skal hjem, så hvorfor ikke avklare de viktigste kundene først? Jeg ser forsatt ingen god grunn for at statusprioritet skal falle bort når det er kaos, heller det motsatte. Helt sikkert voldsomt egoistisk av meg, men jeg hadde faktisk blitt en smule irritert om min familie med EBD+EBG ble nedprioritert for å løse tilsvarende problem for en tilsvarende familie uten status først.
Jeg er selv EBD, KLM Gold, Finnair Platinum bare for å ha sagt det.. om noen tror jeg er en uten status som syter her Og ja, alle skal hjem. Vet ikke hvorfor de prioriterer alle likt og ikke slepper frem de med status som flyr MYE.. Det er jo tusenvis av SAS kunder som får gullkort av venner og familie og ikke flyr. Virker jo veldig merkelig dette her.
Jeg vet ikke hva som er prioritert eller ikke. Jeg er heldig nok til å være hjemme og har muligheten til å kjøre til/fra både pendlerleilighet/kontor i krisetilfeller (ikke daglig dog..) . Det som fikk meg engasjert i samtalen var hvorfor noen synes det er greit at statuskunder mister prioritet når det skjer noe som dette. Fra mitt synspunkt er det nettopp her det skal lønne seg å være statuskunde, og det er vel gjennomgangstonen på forumet. "Status gir ikke allverden, men man får i alle fall prioritet om noe skulle gå galt". Forstår om det er en case at "vanlige" kunder aldri ville kommet igjennom på telefonen ved statusprioriteringer, men da får man vel heller innføre en slags inndeling ala fasttrack/vanlig kø hvor man har dedikerte ansatte på hver linje. Statuskundene får kortere ventetid, men "sniker" ikke i køen foran Ola Dunk.
Mitt svar er: status kunder skal alltid komme først men at det kan være greit at man en gang i 10 året gjør et unntak i krisesituasjoner. Skjønner egentlig ikke hvorfor vi krangler om dette. Ikke er jeg på tur og ikke trenger jeg hjelp heller
Jeg ringte for å avbestille 5 flybilletter på onsdag 18 mars. Det tok 9 minutter fra jeg ringte til ærendet var utført. Er happy med det i denne coronatiden. Ellers har jeg funnet ut de siste årene at om jeg ringer i normal åpningstid så kommer jeg rett gjennom. Ringer jeg utpå kvelden etter normaltiden har jeg alltid blitt sittende å vente så lenge at jeg har gitt opp.
Kan forøvrig melde om at vår kjære Vibeke er på jobb, og er like rask og serviceminded som vanlig. Booket en bonustur til neste år med SK biz, men siden det var open jaw, så kunne jeg ikke få booket t/r på samme PNR. Booket derfor hver for seg. Sendte mail til Vibeke, og under en time senere kom endringen i appen, poengdifferansen var på plass, og jeg fikk mail med nye billetter. Topp stemning!
Jøss, trodde hun var permittert, eller omplassert til kundeservice avd. telefon? Det er bra hun forsatt leverer i disse vanskelige tider