Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er det egentlig greit?

    En viktig fordel med status er jo nettopp prioritering når det er problemer.
    Hvorfor skal jeg hver eneste flight betale 2-300kr mer for å fly SAS enn Norwegian om jeg så ikke får en viss prioritering hos SAS når jeg faktisk trenger det?
     
    McBuljo, Rscott, Eddie47 and 11 others like this.
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Det vi har nå er ikke et problem akkurat da... Det er en total KRISE :eek:

    Tror ikke folk så denne komme og dermed flydde ekstra mye for å komme først i køen :p
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,879
    Likes mottatt:
    874,107
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er overbevist om at jeg/vi kom fremover i køen når vi var i Indonesia.
    MEN jeg har vanskelig med å tro at EBD nummeret hjalp før kl 07 i Norge.
    Om natten ble det annonsert at jeg var nr 1 i køen og var der i 3-4 timer ..

    Når vi endelig kom gjennom fikk vi hjelp .....
     
    RoadKing liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Helt irrelevant hvor stort problemet er.
    Prioritering for statuskunder skulle man da forvente at skjer uansett.
    Er jo i samme gate som å stenge fasttrack om det er mye folk på flyplassen.

    "Nå får du jaggu stå i kø som alle andre"

    Er jo nettopp når det er større problemer man trenger sine statusfordeler.
     
    OyvindN, Origo, Fredrik81 and 2 others like this.
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, nå er det ikke dagligdags, året rundt, at man får Corona virus i verden - og da må man gjøre noen tiltak for at det skal bli likt for alle siden alle er i samme krise/båt/fly for å komme seg hjem.

    Mye folk på flyplassene er det året rundt, så det eksempelet med fast track, kan ikke sammenlignes og er ikke i samme gate spør du meg :)

    Nå er jo alle her inne gull og diamant med prio, så det er sikkert ingen som er enig med meg uansett!
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du jo rett i, alle skal hjem, så hvorfor ikke avklare de viktigste kundene først? Jeg ser forsatt ingen god grunn for at statusprioritet skal falle bort når det er kaos, heller det motsatte.
    Helt sikkert voldsomt egoistisk av meg, men jeg hadde faktisk blitt en smule irritert om min familie med EBD+EBG ble nedprioritert for å løse tilsvarende problem for en tilsvarende familie uten status først.
     
    chrt, OyvindN, Arvid1410 and 2 others like this.
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er selv EBD, KLM Gold, Finnair Platinum bare for å ha sagt det.. om noen tror jeg er en uten status som syter her :cool:

    Og ja, alle skal hjem. Vet ikke hvorfor de prioriterer alle likt og ikke slepper frem de med status som flyr MYE.. Det er jo tusenvis av SAS kunder som får gullkort av venner og familie og ikke flyr. Virker jo veldig merkelig dette her.
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,879
    Likes mottatt:
    874,107
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden .....
     
    Hanen liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke hva som er prioritert eller ikke.
    Jeg er heldig nok til å være hjemme og har muligheten til å kjøre til/fra både pendlerleilighet/kontor i krisetilfeller (ikke daglig dog..) .

    Det som fikk meg engasjert i samtalen var hvorfor noen synes det er greit at statuskunder mister prioritet når det skjer noe som dette. Fra mitt synspunkt er det nettopp her det skal lønne seg å være statuskunde, og det er vel gjennomgangstonen på forumet. "Status gir ikke allverden, men man får i alle fall prioritet om noe skulle gå galt".

    Forstår om det er en case at "vanlige" kunder aldri ville kommet igjennom på telefonen ved statusprioriteringer, men da får man vel heller innføre en slags inndeling ala fasttrack/vanlig kø hvor man har dedikerte ansatte på hver linje. Statuskundene får kortere ventetid, men "sniker" ikke i køen foran Ola Dunk.
     
    OyvindN, Arvid1410, Origo and 4 others like this.
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,317
    Likes mottatt:
    17,859
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis de ikke flyr har de heller ikke behov for å ringe SAS å endre på den reisen de ikke er på.
     
    OyvindN, drsyk, ejoa and 3 others like this.
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Kan jo hende man er på 1 eller 2 turer i året selv om man har fått gavegull.
     
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt svar er: status kunder skal alltid komme først men at det kan være greit at man en gang i 10 året gjør et unntak i krisesituasjoner.

    Skjønner egentlig ikke hvorfor vi krangler om dette. Ikke er jeg på tur og ikke trenger jeg hjelp heller :D
     
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,317
    Likes mottatt:
    17,859
    Bonuspoeng:
    293
    (min utheving)

    Svarte på det du skrev i tidligere post; at de får/har gullkort men ikke flyr.
     
    drsyk and vegardg like this.
  14. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke flyr nok til å oppnå gull selv*.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel dette som er grunnen til at vi diskuterer dette. Er uenig i denne påstanden :)
     
    drsyk, flying_all and vegardg like this.
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Sant nok. Uansett ikke noe vi får gjort noe med når SAS styrer sjappa :)
     
    Storbaba and Are like this.
  17. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte for å avbestille 5 flybilletter på onsdag 18 mars.
    Det tok 9 minutter fra jeg ringte til ærendet var utført.
    Er happy med det i denne coronatiden.

    Ellers har jeg funnet ut de siste årene at om jeg ringer i normal åpningstid så kommer jeg rett gjennom. Ringer jeg utpå kvelden etter normaltiden har jeg alltid blitt sittende å vente så lenge at jeg har gitt opp.
     
    drsyk and Eddie47 like this.
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,685
    Likes mottatt:
    63,968
    Bonuspoeng:
    293
    Kan forøvrig melde om at vår kjære Vibeke er på jobb, og er like rask og serviceminded som vanlig.

    Booket en bonustur til neste år med SK biz, men siden det var open jaw, så kunne jeg ikke få booket t/r på samme PNR. Booket derfor hver for seg. Sendte mail til Vibeke, og under en time senere kom endringen i appen, poengdifferansen var på plass, og jeg fikk mail med nye billetter.

    Topp stemning!
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, trodde hun var permittert, eller omplassert til kundeservice avd. telefon? Det er bra hun forsatt leverer i disse vanskelige tider :)
     
    OyvindN liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,180
    Likes mottatt:
    33,654
    Bonuspoeng:
    293
    Var det ikke noen som sa at det var kommet mulighet til å booke open jaw på sas.no ?
     

Del denne siden