Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sjekker alltid i appen helt opp til når boarding starter. Dersom jeg har fått noen i midtsete bytter jeg til en rad lengre bak i flyet (dersom mulig). Opplever svært sjelden å ha noen ved siden av meg.

    Nå ser jeg heller ingen hensikt i at setet ved siden av meg skal blokkeres, spesielt ikke når jeg har kjøpt billigste billett i Go.
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør alltid det samme selv. Men flyr stort sett Plus så ikke alltid det er mulighet til det.
     
  3. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43

    Det er vel når man flyr i GO at seatblock faktisk er en fordel som betyr noe, SAS Plus gir jo som regel et sete mellomrom så langt det lar seg gjøre.
     
  4. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    389
    Likes mottatt:
    785
    Bonuspoeng:
    93
    Det kommer veldig an på. Jeg har flydd med flere rader ledig i plus, men med 6 på rad på første rad fordi det er nok av dimlinger som på død og liv vil sitte i midten på første rad fremfor å sitte med ledig midtsete på radene bak - forså det den som kan..
     
    kaijoar liker dette
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Så jeg hørte ikke feil nei... fikk samme beskjed. :)
     
    Insomnia4u and Fredrik81 like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo en hyggelig gest synes jeg :)
     
    RoadKing liker dette
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Hjelper ikke å være nedgradert fra EDB til EBG heller: Har én SAS-flight denne måned, sammen med øverstkommanderende og poden, og MyFlights varslet nettopp at vi var forbedret frem fra rad 6A/C til 5A for meg/pode og 4F for øverstkommanderende. Samme PNR. Jaja.
     
  8. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    I noen familier kan nok det oppfattes som en positiv oppgradering. Forhåpentlig får du ikke skylden, og unngår en familiær Irr-Op.
    /offtopicslutt
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan fort bli noen kroner spar for deg i løp av et år.
     
    grisefod and Are like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293

    Lufthansa kjører også denne stilen ser jeg..
    Vi er dog bare 2xEBG, hadde samme seter på begge flights.

    upload_2017-10-19_10-27-23.png
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,313
    Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Har har jeg nettop fått Diamantkortet, på skjermen. Så dumper det vel noe nytt ned i postkassen om ikke så lenge.

    Rent praktisk:
    1. så får jeg velge noen fra goodiebagen på hjemmesiden ser jeg, vet noen hvor ofte ting blir oppdatert der? Der var lite fint å velge nå, synes jeg.
    2. Jeg kan gi bort et gullkort, via nettsiden.
    3. Er det noen andre fordeler jeg bør utnytte/ bruke? Og da tenker jeg ikke på fordeler i forbindelse med bestiling av flyreiser osv i og med at jeg ikke har behov for å bestille noe sånn umiddelbart.
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,221
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Gratis sas amex plat og amex gold ;)
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,313
    Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Takk! Det viste jeg egentlig. Neste års årsgebyr er strøket umiddelbart på telefon:cool:

    Noe mer jeg må gripe fatt i?
     
  14. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    1,974
    Bonuspoeng:
    93
    SAS ser ut som å ha rettet opp i prioritering til statuskundene når de må forholde seg til kontakt-skjemaen.
    Måtte legge inn en EU261-claim, og fikk automatisk svar at det skulle ta 3 uker før den ville blitt behandlet. Det var en hyggelig overraskelse å få kompensasjonen godkjent allerede dagen etterpå, og pengene på konto dagen etter det igjen!
     
  15. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    765
    Likes mottatt:
    4,152
    Bonuspoeng:
    93
    Gebyr for inneværende år må du også få kreditert tilbake.
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,313
    Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg har skjønt det riktig skal man få den delen av gebyret som går fra datoen du blir diamant og fram til ditt opptjeningsår går ut. Nå går mitt opptjeningsår ut om kort tid, så for meg må det være mer gunstig å få fjernet hele neste års gebyr? eller har jeg krav på gebyr for hele inneværende år også? Noen som vet?
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,221
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ble ebd for 1 uke siden. 6 mnd siden gebyr og alt ble refundert. Regner med neste års gebyr også blir refundert om 6 mnd ;)
     
  18. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    PS! Må kontakte American Express hvert år for å få kreditert årsgebyr...
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,313
    Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble diamant 12 dager før mitt opptjeningsår går ut hos SAS, så det er ikke så mye vits i å kreve gebyret tilbake for dette året. Men neste år og graceperiode var det ikke noe problem med.
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,221
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Samme hos meg. 2 uker før. Men fikk forrige år refundert uten spørsmål
     

Del denne siden