Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet, det var derfor jeg spurte. Flyr my til EVE, og velger Plus pga poeng og Mikkeler. Hvis jeg får Mikkeler i Go som diamant, så er det mer bang for the buck med et par AKL turer...
     
  2. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Får alltid et lurt smil eller blunk, som faktisk virker genuint der og da. Jeg er superfornøyd :) De få månedene uten gratis Ringi etter nyttår blir harde...
     
    Chrisbgg liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    I dag hadde vi de to eneste ledige midtsetene på flyet. Jeg og min kone på rad 2, og to venner på rad 3. Jeg hadde booket, både jeg og min kone er EBD. Min kompis har fått EBG av meg, mens sistemann (kvinne) ikke har status.

    Vi var kanskje også de eneste på flyet til MAN som ikke skulle på fotballkamp.

    Forøvrig ble det ropt opp til prio boarding, men de brukte ikke slusene. Vet ikke om noen ble avvist.
     
    DanH and RoadKing like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har kikket litt på amex gold og ser at reiseforsikringen er mye dårligere enn SAS amex platinum.
    Må opp på amex platinum før det er noe bedre enn SAS sitt kort.
    Og siden man ikke kan overføre MR til f.eks. Silverkris er det vel ikke mye verdi i kortet slik jeg ser det.. Mulig flashe-effekten er høyere siden kortet er gyldent men...
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    I dag .. en Cityjet .. en skjønn svensk dame var smilende og bli klappet meg på skulderen fra BGO til AES og konstaterte at jeg var diamant. Fikk en Cola Zero ..

    På bakken i AES bestilte og betale naboen i 17 D+F for en vin til seg og reisefølget som han skulle få når vi var i luften ..
    Den skjønne svensken spurte meg diskret om jeg ville ha noe og da jeg svarte vin, lurte hun på om jeg ville ha rød eller hvit ..
    Jeg satt i Go ..betalte intet .. 2B7F3C44-DE43-4632-85E6-D0ED1B4A773A.jpeg
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Som nevnt tidligere også, så er det også min erfaring med CityJet at de er flinke til å anerkjenne status. Litt synd at SAS selv ikke klarer å holde samme standard, men akkurat når det gjelder alkohol i GO så har de vel sitt på det tørre (!) om man finleser reglene.
     
    Eddie47 liker dette
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Men dette kommer ogsp helt an på CC..

    C
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jada, helt klart. Jeg har hatt både gode og dårlige opplevelser hos begge (CityJet og SAS), men viss jeg ser på antall gode opplevelser med CityJet i forhold til hvor ofte jeg reiser med de så leder de klart over SAS.
     
    Olelink and Chrisbgg like this.
  9. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan ordlegger dere dere når dere ønsker å få åpnet opp bonusseter?

    Jeg har forsøkt et par ganger men enten så leser de ikke hva jeg spør om eller så ignorerer de det og svarer noe a la:

    "(...)
    Thank you for your e-mail.
    I can get bonus seats 24 March bur there is nothing on 31 March.
    Sorry I can't help you.
    (...)"

    Eller har jeg misforstått og dere bare får endret til der det likevel er ledige seter?
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk opna LHR-OSL-KRS uten problem. Spurte bare rett fram. Kan finne mailen om du ønsker. Spurte i dag om reise til EWR i desember men det var nogo(som forventet ;))
     
  11. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    I går hadde jeg en bra opplevelse på TOS-BOO. CC rakk akkurat å trille vognene ut til der de skulle begynne å servere, da vi traff heftig turbulens og setebelteskiltet kom på. De måtte avbryte serveringen, men flyvertinna stoppet innom på mitt sete og spurte om jeg ville ha noe før hun gikk og satte seg. Så jeg var eneste på flyet som fikk servering :)
     
  12. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Landet i morges/natt på Kastrup etter lang reise fra Sydney via Singapore. Hadde opprinnelig fly videre kl. 14 til Bergen, men spurte pent i loungen om de kunne hjelpe meg å bli med flyet kl. 8. En superhyggelig dansk dame satt igang med arbeidet, måtte ringe til billettkontoret, og fikk booket både meg og bagasjen om til det tidligere flyet helt gratis. Helt topp service når man er trøtt og sliten etter lang reise. Hadde J klasse på strekningen og var visst litt styr med at jeg egentlig skulle betalt, men de fikset det raskt siden jeg var Diamant og en lojal kunde.
     
  13. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Denne gangen prøvde jeg noe nytt for å se om soft block virket. Har de siste gangene flydd pluss til LHR men booket nå GO. Plus har alltid vart så å si full med ingen soft block.
    Ikveld så virket soft block med nesten full kabin
    Kanskje må man begynne fly bak i kabinen?
    Hadde koll på at jeg var diamant og når jeg bestilte inn drikke varer.
    All in all bra flight som landet 20 min før tiden.
    CF3ABD4F-9DAF-4C3E-85F1-0ECB48BA944F.png
     
    DanH, RoadKing and Eddie47 like this.
  14. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    På de maskinene som har 17A/F uten sete foran er det jo ingen grunn til å fly plus. Bruk de pengene du sparer på å kjøpe deg en øl eller to, og kos deg med å strekke ut beina!
     
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Øl er jo gratis :)

    C
     
  16. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe, glemte at dette kun omhandlet diamant ja. Da finnes det vel ingen grunn til å ikke fly på 17F (17A er mitt, så ligg unna ;)).
     
    kaijoar and Chrisbgg like this.
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg er sær men jeg tar heller 15 C..
    Liker ikke å sitte helt inne i hjørnet..

    Tidligere kjørte jeg fast 16 C fordi jeg så og si alltid fikk 16B tom og dermed god plass, men har gått over til 15 C ettersom seatblock fungerer i 95% av tilfellene :)
     
  18. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    15C, der kan man vel ikke lene tilbake setet? (Snakker da om 738 der 17A/F har enorm benplass)
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg ikke testet.. Synes ikke det er nødvendig på kortere turer med 737n...
    Viktig er jo at på 15C kan i alle fall ikke karen foran dra ned setet så da trenger ikke jeg det heller..
    Og ja har vært på 17A noen ganger, men foretrekker fortsatt midtgang..
     
    Eddie47 liker dette
  20. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Dere som har benyttet dere av Goodiebag i det siste, hvor lang tid tar det å få varene om dagen?

    Det jeg bestilte har en oppgitt leveringstid på 10-12 dager, og bestilte den 27.11. Var planlagt som julegave, men mulig jeg er for optimistisk?
     

Del denne siden