Ingenting utover at @Scandipendler av en eller annen grunn har noe fuck med sin eurobonus-konto og følgelig ofte ikke får sine statusfordeler. Han får gjerne splittet reisefølge blåst de ledige midseter på rad 23 til 34 osv. Et testkonsept som SAS snart innfører, surprise setting! For de som flyr mye og er lei av å måtte sitte samme sted hver gang man flyr..
Jeg satser på bedre tider nå som EBG med atskillig sjeldnere reiser. Hvis jeg er heldig, så glemmer SAS meg sånn smått om sen.
Kontaktet diamant mailen i Danmark og ba dem om hjelp til å frigjøre en billett i business fra Oslo til Miami med utreise 27 oktober og hjem 31 oktober. Det ble etter to, tre mailer fram og tilbake klart at de IKKE kan frigjøre en billett i C på tross i at det fortsatt selges business billetter. Det var ingen ledige eurobonus billetter men de frigjorde en billett i GO klasse t/r for 60.000 poeng og ca 450 kr i skatter. Vet ikke om jeg skal si at dette var en ypperlig diamant service, men leste her at noen fikk dem til å frigjøre to business billetter og bruke en CT. Jeg fikk ikke akkurat den servicen selv om jeg ba om kun 1 billett.
Strålende EBD service i går mellom Vestlandet og hovedstaden. Forsinket fly grunnet birdstrike, maskinen som kom som erstatning var egentlig lastet med charterutvalg på drikkefronten. Spurte en hyggelig herremann om en Ringi med Rabarba, men det hadde de dessverre ikke. Fikk en Cola Zero og en flaske vann til madammen. Etter 5 minutter kom han tilbake, da hadde han funnet en flaske i en av de andre trallene og kom ens ærend med den til meg. Topp service!
Tilbake i Oslo etter en ganske så lang reise med SAS, hvor har jeg booket siste hopp i Norge på en separat bonusbillett med morgenflyet dagen etter (altså i morgen). Med SAS MC Premium booker jeg alltid Plus, da det koster like mye. Ettersom at Plusgrade gikk gjennom fikk jeg en ypperlig natts søvn over Atlanteren, og er er egentlig klar til å fortsette helt hjem og samtidig spare både tid og 44000 bonuspoeng hos Club Carlson. Men siste flyvning for dagen hjem har ikke ledige bonusbilletter og koster 2500 kroner (det var heller ikke ledig bonusbillett på den avgangen når jeg bestilte returen for et par uker siden). Går i SAS sin serviceskranke og spør pent om jeg får bli med. Egentlig uten noe håp, men tenker at det er verdt forsøket. Men joda, det går greit og nytt boardingkort kommer etter 30 sekunder. Slik service setter jeg virkelig pris på, og det kommer ironisk nok på vei hjem fra en MR for å beholde diamantkortet.
Testet selv med en forespørsel forrige uke om å frigjøre en Go-billett fra BGO til OSL en søndagskveld ut i september for meg, fikk til svar at det ikke gikk.
Hatt min første uke som diamond: SAS CPH-STO i Go. Fikk ikke servering før andre men de viste jeg var Diamond og fikk gratis drikke for meg og følge. SAS STO-GOT i Go. Jeg spurte i service-skranken om jeg kunne komme med på tidligere fly men de sa jeg måtte betalte. Jeg spurte ved gate og da var det ikke noe problem. Flyvertinnene hadde ikke fått med seg at jeg var diamond "på forhånd" ved bestilling fra trallen. Fikk gratis drikke for meg og følge. Widerøe #1, #2, #3 mellom TRF-CPH/TRF-CPH. Hadde ledig sete ved siden av meg på alle flyene. På to av flyene var det rimelig fult. Har disse seat-block for diamond? Har hatt mange fly som gullmedlem og veldig sjelden jeg har fått sitte alene. Widerøe. Gikk inn på lounge i CPH på arrival med gjest. Begge fløy Widerøe økonomi. Livet er ikke så verst som Diamond. Jeg tester videre om noen dager -)
Kan dele at jeg skulle booke to reiser fra OSL til MIA: en i september nå denne helgen og en i oktober. For september så fantes det kun business for poeng på hjemreisen, men intet på utreisen. Sendte epost til diamant.dk og etter en dag svarte en hyggelig dame at hun fikk plass på utreisen i business via CPH til meg. Da ble dette booket og jeg måtte ikke minne dem at jeg har MC Premium kortet. Det ble trukket 60.000 og ca 480 DKK i skatter og avgifter for en business t/r fra OSL til MIA. Value for money spør du meg. Så kom orkanen Irna og MIA ble stengt. Jeg ringte til SAS i Tallinn og fikk først en meget frekk konsulent at de kun kan flytte meg på andre reiser innenfor tilgjengeligheten for eurobonus og det var det ingen ting å hente, selv med re-routing via EWR, IAD eller ORD. Jeg ba om å få snakke med supervisoren siden jeg fikk nok av å måtte vente 1 time i telefonkø (jeg ser forresten at ringer man fra Talkmore 91505400 for å ikke betale overpris så får man beskjed om at dette nummeret er kun tilgjengelig fra utlandet og jeg må ringe 05400; jeg ringte fra Telia på 91505400 og det var ingen problem). Da kom hun til meg og sa at hun flytter meg over på revenue billett i klasse D til ORD pga orkanen. Nei så kom streiken da igjen og jeg ser at jeg ikke vil rekke flyet fra CPH til ORD pga stor sannsynlighet for å få OSL til CPH kansellert. Ringte til SAS igjen, 30 min venting (selv etter å ha tastet EBD nr) og der ble jeg booket om til en reise tidligere på dagen med et A321 og dansk crew. Hadde en annen forespørsel til en MIA reise senere i oktober men der fikk jeg nei til å få bonusseter i business, kun i GO, men det ser ut at det funker m.a.o. med at de åpner bonus seter selv om de ikke finnes online.
Vær og streik er jo ekstraordinært, så der syns jeg det er rimelig at de strekker seg litt. Men det du fikk i utgangspunktet for reisen er imponerende. Way to go!
Nå har jeg sendt forespørsel om en billett OSL-KRS (som jeg ikke engang trenger!!) til diamantsupport. Bare fordi open-ended ikke tillates med SAS MC Premium :/ Blir spennende å se hvordan det utspiller seg..
Dette løste seg! Plutselig kom det en ny intiniary til min innboks med den flighten jeg ville ha og en retur som matcher. En interessant observasjon er at reisen nå er booket som utgående KRS-OSL-ARN-LPA-OSL og returen er OSL-KRS. Utreise er booket i I (business award) og retur er booket i F (plus award). Prisen er riktig med MC Premium. Dette kan vi like Om dette forsetter vil det gi et godt løft for EBD. Pandions har jo nytt godt av dette i en årrekke...
Kan du oppsummere hva som eventuelt fortsetter? Jeg har "mistet tråden", kunne vært greit å ha en presisering på hvordan dette er positivt for EBD.
At man kan skrive til diamond mailen og få frigitt bonusseter på spesifike flighter som ikke har tilgjengelige seter. Når det atpåtil passer sammen med MC Premium er det jo helt konge.
Svært god diamant service i dag. Hadde flygning TRD-OSL-EVE kl 18.20 fra Trd. Ankomst kl 22 på evenes, alt i GO. Er operert i Trondheim i dag og var tidlig ferdig, var på Værnes kl 13.45 Fikk være med tidligere avgang på både TRD-OSL og OSL-EVE. Fantastisk service!! Landet kl 17.30 på EVE. De sa det ikke var vanlig prosedyre og at jeg var heldig. Mulig at krykkene, fredag og medlidenhet for meg hjalp i dette tilfellet. Takk SAS for at jeg får spise fredagstacoen hjemme i kveld alikevel Var forøvrig nesten helt fullt. God fredag folkens!!