Stemmer at Mr.Roald har sagt det i en presentasjon for lenge siden. Nå har jo han sagt en hel del som ikke har blitt av..
Fikk til og med benyttet FlyPremium rabatt. Det gikk egneltig ikke, men svensken på telefon ga til slutt opp Fikk Pluss, men siden det var over 11 mnd til avreise så de fikk ikke firgjort biz så lenge før. Fikk beskjed om å ta kontakt etter jul så skulle de se om de kunne fikse det. Jeg måtte få sendt chatlogg på mail for å være sikker.
Jeg blir EBD i løpet av høsten en gang, og planlegger en desembertur til New York med følge. Er det slik at Courtesy Upgrade har forsvunnet fullstendig etter de lanserte bud på oppgraderinger, eller forekommer det fortsatt? Jeg vil jo helst at vi begge skal bli oppgradert og tenker derfor å bestille begge billetter på samme PNR. Eller er det fullstendig uaktuelt at begge har noe mulighet på CU, og at sjansen stiger dramatisk om man reiser aleine?
Vi fikk det en gang på gull for 3 år siden, ingen nå dette halvannet året hvor mannen har vært diamant (og jeg da gavegull). Var for eksempel nesten tom plus kabin sist vi fløy til DC...
Ok, det vet jeg ikke. Fikk melding kvelden før vi skulle fly at vi var oppgradert til C. Ikke opplevd oppgraderinger siden...
God diamantservice: Jeg fikk endret til et tidligere fly til TOS med en plusgrade oppgradert billett i utenlandsloungen på OSL. Jeg hadde bare håndbagasje og billetten var separat fra turen jeg ankom OSL på.
[email protected] (svarer forrøvrig ikke), så jeg sendte til [email protected] og fikk svar innen 2 timer.
Måtte prøve meg igjen Skal til Beijing og Pyongyang til vinteren. NordKorea turen kom på etter at de opprinnlige billettene i biz ble bestilt. Derfor måtte jeg endre billettene, da hadde ikke sas 2 ledige billetter i biz på utreise dagen så måtte ta en routing med air china i stede. Sendte mail i sta med booking ref, og et par timer kom forslag på ny routing med sk995 med 2 bill i sas business Rakk ikke å få bekreftet før stengetid i sta, så vet ikke om de fikser det siden det var CT billett. Regner med svar i morgen tidlig.
For å svare meg selv; så ja de klarte å fikse med CT også, refunderer alle poengene og trekker 100000. Bookingen ser forrøvrig meget spesiell ut på sas.no pr nå
Forstår jeg dette riktig, at jeg som Diamond kan ringe SAS og få de til å frigjøre 2 Biz-billetter for bruk med CT? Og dette er en Diamomd-fordel?
Det er ikke en fordel som er offisiell eller noe du kan forvente. Men noen rapporterer at de har klart det. Om det var med CT vet jeg dog ikke
De som svarer på telefonen hos sas kan ikke dette. går kun via spesialmail. Legger merke til at det stort sett er 2-3 forskjellige navn som alltid svarer på mailene til diamond.dk, men da det kommer til billetter er det alltid samme dame som svarer.
I "gamle dager" var dette kun et uoffisielt Pandion perk. Prosedyren var å ringe Pandion-nummeret og spørre om de tilfeldigvis hadde to Eurobonus businessbilletter ledig til New York neste uke. Callsenter damene måtte da legge inn en forespørsel til sin sjef, som så frikjøpte seter på business fra billettkontoret. Tok vanligvis noen timer så kom mail om OK. Har brukt dette flere ganger til både øst og vest USA, og fikk akkurat de tidene jeg ønsket så lenge det var ledige biz-seter.
Veldig praktisk. Vet du om det har vært grense på to stk eller flere? Skulle gjerne hatt dette før EBD også...