Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde vært kjekt, men ser det som helt urealistisk når det er så mange EBD (og ikke minst bøttevis med EBG). Det har gått litt inflasjon i antallet statusmedlemmer de siste årene og da er sånt umulig.

    For 15-20 år siden ordet dette seg også for gullmedlemmer : Hvis du fant to billetter men var 3 som reiste så ordnet Eurobonus gjengen det. Det beste vi kan håpe på nå er vel at det kan funke sånn for EBD av og til - men som noen offisiell "perk": det tviler jeg på.
     
    kiev liker dette
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Så får vi håpe at det er bare noen få som er frekke nok til å spørre.... :)
     
    TomF66 liker dette
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Måske man skulle forhøje point tallet fra 90.000 til for eks.110.000 for at kunne give en extra service til EBD, en større differentiering mellem EBG og EBD.
     
    RoadKing and kaijoar like this.
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, eller kanskje enda mer.

    Jeg mener å huske at det var 70 eller 75000 for EBG tidlig i Eurobonus programmet. EBD med 150000mog EBG med 75000, og fjerne 'gi bort' kort så ville det jo straks kunne være mulig med perks som betyr noe :)
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Er enig, fjern GI bort gull kort. og skaff en annen perk til EBD ;)
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Burde jo ikke vært umulig å få kunne velge perks selv, for alle har forskjellige behov.
     
    Xflipper liker dette
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,232
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det var veldig praktisk når man skulle dra med fruen midt i felllesferien til USA. Lite bonus i C å oppdrive to uker på forhånd ;)
    Siden dette aldri har vært et offisielt perk, så tipper jeg det heller ikke var noen begrensninger. Og EBP reiser såpass mye at mange bonusturer neppe ligger øverst på ønskelisten. Jeg hadde i alle fall ikke behov for å rive ut flere slike SAS-turer i året. Gjelder forsåvidt fortsatt det, spesielt siden fruen nå har fått smaken på CT og livet på First :cool:
     
  8. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Kontrastenes dag hos SAS:

    Satt i Plus på SK964 fra Hong Kong i dag, hvor det satt en familie på fem på raden foran hvor et av familiemedlemmene var flyvertinne i SAS. Før avgang kom en flyvert ned til sin ferierende kollega og slik jeg oppfattet det sa han at det var to ledige seter i business, og at to av hennes familiemedlemmer kunne få setene gratis! Det viste seg å stemme for etter avgang ruslet mannen og den ene sønnen hennes frem i business.

    Underlig tenker nå jeg: Gir man bort ledige businessseter til kollegaer på familieferie, fremfor deres "beste kunder". Sœrlig merkelig var det også idet jeg hadde vœrt freidig nok til å spørre om det var mulig med en complementary diamant business oppgradering før jeg satt meg!

    Vel fremme på Arlanda gikk mitt neste fly til Bergen først 21:35, med ankomst ca 14:30 innebar det i utgangspunktet drøyt 6 t med venting! Jeg ruslet derfor bort i Servicedesken for å høre om det var mulig å komme med noe tidligere fly, eksempelvis via Oslo. Svaret var utrolig nok JA, og det helt gratis! Veldig hyggelig!
     
    Last edited: 20. aug 2017
  9. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Da prøver jeg lykken nå.Har tenkt meg til Cartagena i Colombia via Miami på langhelg i oktober og ser på SK1461 eller SK1463 fra OSL til CPH på 26/10 eller 27/10 og videre med SK953 fra CPH til MIA med retur 31/10 fra MIA til OSL med SK956. Mail sendt så gjenstår det å se hva SAS i Danmark svarer.
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal lite til før men kjenner det, da jeg gikk av i OSL i går og skulle videre til ARN, var det tydelig at sjefsdamen visste at jeg skulle videre. Hun hade og takk til alle, men til meg sa hun "god flygning videre!".

    Det andre var litt anderledes, da jeg var på vei til Radisson Sky City på ARN, oppdaget jeg at jeg hadde glemt iPaden på flyet. Gikk da opp i gullstuen og spurte damen om hun kunne bistå. Hun så på kortet mitt og sa at dette skulle hun fixe .. "bare gå inn i gullstuen du Eddie så roper jeg deg opp når den er her!"
    Litt musserende og så hadde jeg iPaden ..
     
    Angie, Robert H, TigerTravel and 19 others like this.
  11. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Nå var det slutt på raske svar fra diamond.dk. fikk mail på mandag at de skulle komme tilbake til meg på tirsdag, i dag er det fredag men har ikke hørt noe enda.
    Jeg ser at bookingen min er endret som jeg ønsket men de har ikke bekreftet den enda.
    Står følgene i rødt øverst på siden
    Gikk med headsettet på av flyet her om dagen, da sa tydligvis damen noe annet til meg jeg ikke fikk med for reaksjonen var ganske rar da jeg kun sa hade tilbake (ja jeg vet meget dårlig oppførsel av meg)
     
  12. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Denne ser kansje enda mere forvirrende ut
    upload_2017-8-30_15-8-34.png
     
  13. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy nettopp MIA-OSL i C, dette var en poengbillett (CT med fruen) og følgelig lå ikke eurobonus nummer inne. Fikk lagt det inn ved innsjekk bortover, men ikke på hjemreisen. Hadde fantastisk service begge veier (stort sett norsk crew), og maten var svært god, noe av det beste vi har hatt i luften i business. Men litt artig fordi at ved første servering på hjemreisen så kom purser til meg og nevnte i en bisetning "ja, du er jo sånn Pandion du?". Jeg så forfjamset på henne og sa at jeg "bare" var diamant. Hun bare smilte og ga oss alle topp service på hele turen. Merkelig at jeg ble tagget som Pandion når EB nummeret ikke lå inne, men klager ikke :D Ellers var turen en av de glatteste jeg har vært med på, kom noen minutter for sen inn til OSL med 1 time connection til BGO, gikk igjennom passkontroll, sikkerhetskontroll, tax free og tollen (bagasjen ble raskt klarert), og kom til gaten når de begynte ombordstigning, blant de første ombord og bagasjen kom omtrent først på Flesland. Nesten fristet til å spille Lotto :)
     
    Olelink, wilhelm, Earl and 10 others like this.
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Å, eg hadde slått opp telt og sove ved postkassa dei neste 14 dagane. :)
     
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Fristende med den statusen, ikke så fristende å fly så mye at man får den. Men det er jo de som klarer det på en t/r fullflex C-billett pr mnd da...:rolleyes:
     
    SAS-EBP liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke værre enn en snau halvmillion altså?
     
    SAS-EBP liker dette
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble tatt for Pandion på FCO-ARN i fjor da jeg dro frem SAS Amex Platinum for å betale for øverstkommanderendes deodoranter kjøpt fra taxfreeutvalget. Vedkommende flyvertinne glodde på kortet og flakket med blikket, før hun samlet seg og utbrøt "Åh du er jo en Pandion!". Jeg repliserte at jeg heldigvis hadde en vei å gå til det statusnivået, hvorpå hun svarte at "det er jo så mange like kort, og umulig å holde styr på dem alle". Ikke rart det noen ganger er litt bingo.

    Forøvrig flaks for meg at hun ikke så navnet mitt på det kortet, for med min svartelisting hos SAS hadde det vel da blitt en kontrollert nødlanding på første og beste lufthavn, med påfølgende utkastelse.
     
    SAS-EBP, Misterix, kiev and 7 others like this.
  18. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,363
    Bonuspoeng:
    183
    Hva har jeg gått glipp av?
     
    Eddie47 liker dette
  19. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    skal fly mia-osl om noen dager i, bonusbillett i biz, kansje jeg ikke skal legge inn nummer heller :p
     
    rkvalvaa liker dette
  20. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje han heter Kjos?
     
    milehigh liker dette

Del denne siden