Er OT (Off Topic) speiselt gjeldende for IF? Jeg liker det godt, men det virker som om hver tråd på dette forumet tar en eller annen vending ingen kunne forutse. Og innlegget av @kiev må vel være stjerneeksempelet på OT? CO2, væsketrykk og kondensasjonskjerner i en tråd om fordeler som Diamant hos SAS. I rest my case...
Ja fordi vi har moderatorer som sletter minst mulig... Forøvrig en fantastisk analyse utført av mr @kiev her! Men blacktower er vel en tørr vin ? - Kan ikke si at jeg har smakt den selv om jeg har sett flaska (ikke hos meg!) Kan se for meg at mozel vil være et større problem.. Alle har vel også sett mentos og cola
Ja, jo, slo opp denne på polet og Black Tower har bare 25% sødme. Men en Google bekreftet at det er varianter med sukkerinnhold opptil 29g/L som er helt opp mot dessertvin. Nå skal det sies at fysikkeksperimentet skjedde for mange år siden, og var såpass lavbudsjett at det involverte hjemmemekket pakkeløsning med drueekstrakt, dårlig vinballong og kraftgjær. Og ikke hadde vi tid til å vente lengre enn 8-9 dager, enda oppskriften på fullmoden vin var to uker. Så sannsynligvis relativt søt suppe med MYE kondenseringskjerner. Har litt vage minner om startprosedyren, men helt klare minner om reaksjonen og påfølgende opprydningsaksjon. Men kanskje på tide å dra denne tråden til lands igjen, eller i alle fall til SAS Airside?
Black tower er en grei vin å drikke seg full på iallefall, ref. et utdrikningslag i 2010 der en i gruppa drakk opp en 3 liters baginbox på taxituren fra Hirtshals til Aalborg... Ellers fins det utvilsomt langt mer spennende viner til snacks eller mat. Altfor søtt for meg.
Skal forsøke å slepe tråden tilbake on-topic. Siste hektiske reiseperiode talte 13 flyvninger på syv dager fordelt på 10 med SAS og tre med Lufthansa. To av 10 med SAS var longhaul. Åtte av 10 SAS-segmenter var i Plus, mens de tre hos Lufthansa var i Economy. Diamantfordeler? Tja... Litt sånn "mageplask" for SAS etter at jeg hadde mange gode opplevelser før ferien. Når det eneste bemerkelsesverdige øyeblikket var da kabinbesetningen på SK 908 tilbød meg - og bare meg - en ekstra runde med brød til maten, så var det ikke mye EBD-magi å snakke om. Å fly i SAS Plus er litt sånn "catch 22" mht. Diamantservice. Kabinbesetningen trenger ikke å huske at du er EBD - og da forsvinner fort muligheten for at de går above-and-beyond mht. service. Fikk ærbødigst lov til å betale 200 kr for å endre en bonusbillett i Go til tidligere avgang, men kun fordi det fantes ledige billetter i X-klasse. Neppe en unik EBD-"fordel". Priority Boarding? Noen hederlige forsøk - det skal de ha - men jevnt over har de ikke evnet å forklare konseptet for massene. Folk finner ikke sin boardinggruppe (bokstaven er for liten) og forveksler den med setebokstaven... Ei heller er de flinke nok til å gjete bort saueflokken som blokkerer for de som faktisk har lov til å gå om bord først. Dessuten er det for mange som kvalifiserer til A-gruppen, slik at det strengt tatt ikke er noen prioritet. På den annen side: Hvorfor sitte å bake i en glovarm SAS-kabin om sommeren før de starter motorene? Men; det mest positive var at Courtesy Upgrade - som har glimret med sitt fravær i altfor lang tid - plutselig gjorde comeback. Det settes alltid pris på
Noen som deler min oppfatning av at det er mye raskere å få svar fra [email protected] enn fra [email protected]? Forsøkte meg på sas.no i går tidlig, men ikke fått noe svar enda. Sist jeg trengte hjelp sendte jeg først til sas.no fikk ikke svar på ei god stund, så sendte jeg samme mail til sas.dk og fikk svar på under 2 timer.
ikke fått svar fra .NO enda, men fikk nå nettopp fra .DK under en time siden jeg sendte dem mail. Merker egentlig at det provoserer meg litt. Vi normenn er vist ikke like prioritert som våre småsøsken i danmark og sverige.
Sendte en mail til diamond.no på lørdag, har ikke fått svar ennå. Det kan hende de har problemer med å finne svar på spørsmålet mitt, men da kan de i det minste gi beskjed om det?? Det sto i den automatiske mailen jeg fikk med en gang at målet deres er å svare innen samme dag. De har de ikke klart..
Når dere sier det tror jeg at jeg har en del gamle mail (1-2 måneder) jeg aldri har fått svar fra, får vel titte gjennom loggen...
Tror jeg gir opp "diamant service" til fordel for "pilot service", har funnet ut at det gir langt bedre fordeler * Gjentatte oppgraderinger til midtsete * Fryktelig dårlig benplass * Fryktelig hardt sete * Det meste fra tralla er stort sett gratis, bare å spørre kapteinen. * Når en av de "ekte pilotene" ikke er sultene så er maten ekstra bra. * Trivelige folk i setene på siden som er veldig pratsomme. * Lite støy fra medpassasjerer * Gratis lån av noice canceling headset. * God inflight underholdning * Kontinuerlig oppdatering av estimert ETA * Flyets tredje beste utsikt * Raskt ut av flyet Temmelig stusselig benplass Når piloten (kapteinen i dette tilfellet, takk til han) ikke er sulten så kan jeg rapportere at dette måltidet er bedre enn Plus kuben, som forøvrig ble servert til undertegnede som forrett. Så var det utsikten da, det er og forblir helt fenomenal. Temmelig fornøyd med SAS sin diamant pilot service faktisk
Må si jeg er meget fornøyd med at de folkene som svarer på diamond.dk friga et par bonusbilletter til meg Dette er vel en av de mindre kjente, men kansje beste fordelene med diamant statusen. Det som ikke er så imponerende er at de som svarer på den norske mailen ikke har svart enda...
Var det ikke sagt at diamond skulle være "garantert" 2 stk bonusbilletter i plus eller 4 i go?? Mulig det er noe jeg har drømt....