I løpet av et par timer formiddag koblet den danske diamantmailen opp en retur på en EB bonusreise i C til ERW. Forandret også sete på dato og kom med alternativt forslag med hjemreise fra Miami på dato nær min ønskede retur. ( Miamiforslaget for å få meg hjem igjen også i C og ikke +). Edit : Snille Vibeke ja......
Jeg har i 10 måneder ventet på et ekstra C-sete på SK940 og i natt dukket det endelig opp. Jeg hadde Plus fra før, men fordi det ikke var noe ledig på ARN-OSL i noen klasser var det ingen som klarte å booke om langdistanseflighten. Jeg hadde nemlig fått bookingklasse F hele veien, ikke I på siste leg. Heldigvis vet Vibeke råd og løser opp når det trengs som mest.
Jeg har suksessrate på 0/9 hos Vibeke, så hva mine forfedre har gjort mot hennes forfedre i tidligere dager, tør jeg ikke tenke på. Kanskje jeg skal prøve diamond.se neste gang...?
Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne: Har en SAS plus booking, må jeg ringe inn for å avbestille denne? I app og på sas.no får jeg bare opp endre rute / datoer...
Årlig guttetur ut i Europa i helgen som var. 4 stk bak i bussen, jeg med Diamond og resten uten noe. Spurte høflig om 4 IPA til meg og mitt reisefølge. 4 IPA ble servert uten flere spørsmål!
Under 12 timer etter klage på LN-RKP invilget Frøsundavik 40k EB poeng per hode, for sub par standard på kabin C tur retur MIA for 2 og betaler 40k poeng + skatter er helt okay.....
Kjører de LN-RKP på MIA nå? Vi drar på fredag, det blir nedtur hvis den går da. 40k poeng eller ei. Fatter ikke at SAS ikke automatisk delee ut 40k poeng når den maskinen settes opp.
Onsdag 13... var hun på tur. Sjekk inn på returen er heller ikke tilgjengelig online, står det i appen. Så får vi se.....
LN-RKM (en A330) var ute av drift et par dager i København fra 12.-15. mars som bla medførte at SK925 til IAD ble innstilt 14. mars. Nå er LN-RKM i luften igjen, så da har situasjonen kanskje bedret seg litt ihvertfall for SAS.
Ah, men det stod 340 med ny setekonfigrurasjon både i appen og på SAS.NO med tilsvarende setevisning og mulighet for setevalg fram til kvelden før avgang når vi dro av sted.
Ble nylig diamant. Hva skriver jeg i eposten til diamantmail for å få åpnet bonussete? Er det slik at jeg også må oppgi kredittkortinformasjon i den eposten slik de kan belaste meg for skatter?
Du kan vel ikke forvente å få åpnet bonusseter overalt hele tiden, men det du kan gjøre er å sende en epost og høre om det er noen muligheter for å åpne en sete plass eller to. Noen ganger får du ja - men hvis det er til London på første flight mandag morgen (som alltid er full) så får du nei
Som sagt ovenfor så er det ikke noe du kan forvente hele tiden. Når jeg fikk åpnet sete så la jeg fram hele reiseruten, hvor jeg manglet en flyvning for å få det til å gå opp. Skulle da booke OSL-CPH-BEY-CPH-OSL og manglet ledige seter på CPH-BEY. Første gang jeg prøvde fikk jeg nei med det samme, mens når jeg prøvde en måned senere fikk jeg åpnet seter. Når jeg fikk bekreftelsen fikk jeg også et telefonnummer jeg må ringe inn til for å betale skatter og avgifter.