Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært slik siste året i alle fall. Møter en sjelden gang en sur CC som insisterer på at man skal ta frem kortet og vise det, og som også poengterer at dette er noe du SKAL gjøre hver eneste gang. Blir jo helt tåpelig når 9 av 10 CC faktisk har full kontroll (eller i det minste spør "du hadde diamant, ikke sant?" når du åpenbart ikke tar frem kort for å betale).
     
    McBuljo, Eddie47 and Xflipper like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
  3. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy Osl - Zrh i et følge (skiferie og ikke familie) på 6 der vi okkuperte en hel seterad og jeg var eneste Diamond, resten av følget var EBB og EBS. Alle bestilte øl og flyvertinnen spurte hyggelig om alle var i mitt følge, bekreftet dette og alle fikk øl gratis.
     
    jgroneng, animals, RoadKing and 7 others like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    99 % sikker på dette.
    Er no-go på å endre vanlige minus billetter etter min og andres erfaring.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke ikke oppgradert rette vedkommende til gull via nettsiden til SAS i går kveld. Til tross for at jeg er over grace perioden.

    Sendte epost. 0849 i morges kom svar fra Emilija om at hun hadde gjort det manuelt og at kort var på vei til vedkommende.
     
    wilco liker dette
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Diamond.dk skulle nå ha 450,- for å flytte på OSL-CPH i en *A-booking og utstede nye billetter. Dette er første gang jeg prøver på dette etter at servicegebyret ble innført.

    Mulig man slipper unna nytt gebyr om man får det ordnet innen 24 timer fra billettene ble utstedt første gang, noe som ikke var tilfelle her.
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Slår servicegebyret også inn hvis man kan gjøre dette selv online?

    For mange herrens år siden husker jeg SAS oppkrevde et servicegebyr på 25 eller 50 kroner (eller hva det var) for alle onlinebookinger og gjemte seg bak at dette var noe de gjennom lovverket var 'pålagt' å ha. Snart tar de vel en full Ryanair og krever 450 kr. for å booke billetter i utgangspunktet.
     
  8. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplevde et Diamantmessig nullpunkt sist torsdag da jeg fløy osl-krs.

    Satt i plus og bestilte en smoothie, ramlösa og nøtter. Det ble til at ramlösaen og nøttene ble liggende og jeg planla rent ut å ta det med meg som snacks resten av dagen.
    Da de gjorde klart for landing kom jaggu purseren og forlangte å få varene i retur. Og lirte samtidig av seg ei linje om at det var meningen vi skulle drikke/spise det ombord.
    Som høfligheten selv rakte jeg henne både mineralvannet og nøttene og ba ho ta det med seg mens jeg i mitt stille sinn tenkte på hvor smålig det går an å bli.

    I og med at dette var i Norge med våre midt-østen regler for skjenking av alkohol skulle jeg kunne utvist et minimum av sympati om det var alkohol. Men for en boks ramlösa!?

    Til ettertanke
    Kanskje de følger mindre med på EBD som sitter bak, slik at man fremdeles kan tøye strikken der?
     
    wilhelm, Kalsnes, Gullars and 4 others like this.
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom SAS opplever dette som et reelt problem (det er naturligvis en lovmessig utfordring at alkohol medbringes ut av flyet - i alle fall i Norge), løses dette greit ved at enheten åpnes av personalet før det serveres passasjeren. Ev. vin serveres uten medfølgende skrukork.

    Utfordring: Det tar tid.

    Når det gjelder alt som ikke inneholder alkohol, blir det smålig og lite lystig når personalet skal gjøre seg til overformynder og bestemme når en gitt vare skal konsumeres. Så lenge passasjeren ikke bestiller "unormale" mengder (hva nå enn det er) til å begynne med, bør de ikke bry seg med om sjokoladen går i sekken.
     
    Sonictravel liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Nå lurer jeg på om jeg noen gang kan bli overrasket over mer fra den kanten (SAS), dette er jo helt vilt! Det er da SAS fullstending uvedkommende om man spiser snack på flyet eller tar det med...
     
    Eddie47 and Supersergei like this.
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Til sammenligning "hamstrer" seg snacks som Southwest-personalet kaster etter deg hver gang jeg flyr med de. Ypperlig "kinogodt" i barnevennlige størrelser til ungene.
     
    RoadKing liker dette
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Some hovedregel er jeg enig at det man får servert skal spises ombord, og jeg har sett folk som bestiller og ligger rett på innerlomma for hjemmekonsum. MEN her må man ha en pragmatisk tilnærming. Noen ganger endrer appetitten seg og noen ganger trenger man virkelig en flaske vann to go. En vennlig påminnelse i menyen om at servering er for konsum på stedet bør være nok håndheving.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er uenig. Jeg har betalt ekstra for å få den flasken med vann og det polarbrødet. Om jeg velger å spare det til flytog/flybuss skal være SAS revnende likegyldig.
    Det er rett og slett en grotesk utvikling det SAS holder på med nå. Er det noen som kan banke litt kundebehandling inn i hodet på han svensken? Janne! Kom tilbake!
     
    drsyk, Hanen, Earl and 6 others like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Den tiden jeg drev og reiste med fly var det nesten systematisk at en del pendlere bestilte vin torsdag og fredag ettermiddag og direkte puttet den i vesken/innerlommen ....
    Dette så nok CC også ...

    PS: ble nedgradert til EBG i dag ... nå skal jeg aldri nedgraderes mer sa Eivind.
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk.
    For et par uker siden hadde jeg en uåpnet boks Ramlösa som jeg forsøkte å gi tilbake til purser før landing, men hun ville ikke vite av det og beordret meg til å ta den med meg. SAS er like konsekvente som alltid.
     
    drsyk, Woodswing, Jan Fredrik and 3 others like this.
  16. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder dette i loungen også? Er det innafor å smøre seg matpakke, og ta med noen flasker vann og brus (der dette serveres på flaske)?

    Ofte står det jo skilt, for eksempel på et kjøleskap, om at varene kun er ment å skulle konsumeres i loungen. Skandale?
     
    RoadKing liker dette
  17. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,939
    Bonuspoeng:
    183
    Må innrømme at jeg fikk ungene til å lage seg en baguette i loungen da vi reiste til LPA i vinterferien. Mine mistanker om at kuben ikke ville falle i smak og at det ikke var mulig å bestille/kjøpe noe annet i Plus slo til, så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet
     
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ditto. Toåringen fikk matpakke fra loungen da vi skulle til FNC og godt var det, for i kuben var det en fiskebit full av bein, mens sandwich- og "pizzaen" var forbeholdt salg i SAS minus (og til crewet, som det siden viste seg).
     
    Smurfboy, EndreD and vegardg like this.
  19. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på om dette blir rett tråd. Men fyrer nå løs :)

    Får man EBD "behandling" også i Grace perioden? mest viktig fri børst(På de avganger som tillatter denslags)

    Ellers kan det nevnes at det sureste med å gå fra EBD til EBG er den hæææslige gullfargen på MC.. Jeez så glorete og tacky den er! Flaut å betale i butikken...

    C
     
    Xflipper and Eddie47 like this.
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må innrømme at jeg har til gode å ta med meg drikke fra loungen, men ser ikke bort fra at jeg kan finne på det en dag.
    Mat, har jeg derimot tatt med. Jeg har laget meg landgang/baguette i gullstua som jeg har kost med med på lengre europeiske ruter istedenfor kuben. Og ja, jeg syns faktisk det skal være helt ålreit at jeg gjør det. Jeg kommer ikke inn på loungen uten at jeg flyr *A metall iallefall.
     
    Xflipper, Eddie47 and anders82 like this.

Del denne siden