Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. mph90

    mph90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Lang venteliste til Oslo idag (10-15 stk) - ankom desidert sist og var sistemann som skrev seg på listen. På grunn av Diamant fikk jeg allikevel den eneste ledige (hadde SAS Plus) :) Mange «hyggelige» blikk. Fornøyd med servicen der ihvertfall og itillegg kom jeg meg 3 timer tidligere hjem!
     
    Olelink, OlaHaBa, Petter B-C and 3 others like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vanskelig å si hva som er kravet for at de skal slippe seter.
    Har fått I noen tilfeller men ikke andre.
    Virker nesten som man har en kvote som kan makes og da er det slutt...
    De fikset lørdag morgen i høstferien KRS-OSL for meg i sommer. Det var ikke et sete igjen på det flyet når vi reiste..
     
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor har du spurt om å få åpnet flere award seter ? Jeg skulle ha endret en billett der jeg ser det er ledig videre på intercontinental strekket men sas flighten fra OSL er det ingen ledige awards seter på.

    Når jeg spør på diamond.no mailen så svarer de bare at der det ikke ledig så er det ikke ledig - det er på salgsavdelingen de kan selge seter.

    (og utfra det jeg kan se er det veldig ledig fly - kun to som har booket seter i hele flyet og 9 ledige i alle klasser...)
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Litt varierende, men typisk "kan dere se om det finnes mulighet for å legge til KRS-OSL?"
    Har sagt type jeg kan fint leve med overnatting i Oslo osv, men jammen har de også klart å fikse lørdag morgen istedenfor fredag kveld.. Selv om. Det var mye mer igjen på fredag.

    Typisk har jeg fått hjelp til å legge til OSL-KRS og motsatt. Booker reisen fra Oslo på nett..
     
    TomF66 liker dette
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Men det er på diamond.no mailen du har spurt ? ikke på telefon ? 05400..

    På svaret jeg får så virker det som at det er helt utelukket å åpne flere seter når det ikke er noen ledige på award...
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Dk.diamant
    Prøv feks og booke den interkontinentale og så spør du dk diamant support om de kan for øl og legge til legger du ønsker ;)
    Om det ikke går avbestiller du, eller kjøper billett.
     
    TomF66 liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Diamantmail til DK som funker..
     
    TomF66 liker dette
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo en svenske fra Frøsundavik som svarer på den Norske mailen....jeg kommer ikke til den samme karen med danske mailen tror vi ? :)
     
  9. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Dansk diamantmail fortsetter å imponere!

    Fikk behov for å reise innenlands andre juledag, med kun dyre billetter igjen. Sendte håpefullt en e-post om de «tror det blir noen ledige bonusbilletter» på to ganske fulle avganger. Joda, det kunne de ordne til meg!

    I tillegg la de reisen til på bonusbilletten (enveisbillett) jeg allerede hadde motsatt vei en uke før, slik at det bare ble 4000 poeng ekstra - og over tre tusen kroner spart!
     
    Last edited: 19. nov 2018
    Olelink, DanH, Stuttfeiten and 14 others like this.
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Reiste Ålesund Oslo i går SAS GO. Rakk ikke flyet videre til Stockholm. Ble ombooket til SAS PLUS en time senere og vindussete :)
     
    Eddie47 liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Da ordnet det seg endelig.
    Fikk byttet siste leg på tur til BOS, og gikk fra over 7 timer på CPH til 1 time.

    Bonus (pun intended!):
    Med kampanjen som går nå fikk jeg igjen 24000 poeng i tillegg. Sånt kan man like!

    Måtte betale 150 kr for endringen, men det er en grei pris å betale.
     
    EndreD, DanH, Thomas123 and 4 others like this.
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er egentlig status på hva diamant eposten kan hjelpe med? Jeg får stadig vekk beskjed om å ringe inn i stede for. Sist spurte jeg om rettelse av navn på en eurobonusbillett.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Å rette navn på billett er veldig vanskelig, har jeg lært. Iallefall for chat og epost
    Til og med i skranken, inntil jeg traff en vennlig sjel som hadde skjønt hva kundeservice er, og fikset det på under 1 minutt... Da hadde jeg mast på forskjellige fronter i tre måneder...
     
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Prioritet på å komme med tidligere fly og for å få oppgradere på longhaul holder jeg som de to store fordelene der SAS leverer konsekvent for EBD.

    USA-CPH
    To ledige seter i Business. Ingen fikk lov å bekrefte ved innsjekk, men alle måtte på liste. Ved gate ble en EBP pluss jeg oppgradert (vi måtte begge bruke poeng).

    Sør-Norge-OSL
    CRJ-maskin. Jeg fikk faktisk bekreftet sete på billettkontoret, selv om maskinen var tilnærmet helt full. Ved gate stod EBG-beilerne i kø, men ingen kom med.

    Nord-Norge-OSL
    Overbooket fly. Liste for å komme med (hvis no-shows). Jeg fikk sete først, deretter en 2-3 stk EBG.

    Stressfritt og avslappet, selv om det noen ganger er morsomt når horder av EBG omringer gaten, hvorpå gateagenten roper ut "er det noen diamanter her?", og så spaserer man stille og fredelig om bord til avmålt begeistring fra de uvaskede masser.
     
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Merket i dag at jeg kommer til å savne litt å være diamant..

    Ringte SAS på sitt nye kompliserte nummer, og spurte om de kunne flytte meg til en tidligere avgang fra BGO - OSL, da EWR flyet gikk 50 min etter oppsatt rutetid for innkommende BGO fly. Jeg hadde selv valgt dette, noe dumdristig, da jeg ikke tok hensyn til at jeg skulle tross alt ut å fly med svigerfar, svigerinne, min 5 måneder gamle baby og fruen...

    Fikk beskjed om at endring var greit, men det tilkom 150 kr i gebyr per passasjer.. (Booket turen med Fly Premium Biz)

    Hadde ikke tenkt over dette gebyret, og litt bardust avslo jeg, etter å ha spurt om dette også gjaldt EBD.. Takket for hjelpen, men da fikk det heller være...

    Sendte litt senere en e-post til Diamantmailen, og et par timer senere plinger det på mobilen, alle er flyttet til tidligere avgang og intet gebyr avkrevd!

    Og i går var jeg også i kontakt med de, og da fikset de Bassinet på begge flyvninger, satt oss samlet på flyet og kansellerte et par andre flyvninger jeg hadde booket.. Alt med et smil, og alt unnagjort på sekunder!

    Jeg må bare si at VJ på Diamantmailen er en fantastisk dame! Og den jeg stort sett alltid får svar fra...

    C
     
    KRS, Eddie47, Kristian and 3 others like this.
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hun har hjulpet meg en rekke ganger også, men også gjort en og annen merkelig bevegelse.. Dog stiller jeg meg totalt sett positiv :)
     
    Chrisbgg liker dette
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    I dag har selveste VJ hjulpet meg også, på aller best mulige måte. Spurte om de kunne åpne en ekstra bonusbillett på en innenriksrute i april. Hun spurte om navn tidligere i dag og nå er det utstedt en ny billett i plus, trukket riktig antall poeng pga flypremium og trukket riktig antall kroner fra riktig betalingskort. Nå får jeg nesten lyst til å fortsette som diamant.
     
  18. mph90

    mph90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk levert inn bagasjen min dagen før avgang på Værnes, til tross at de ikke har oppbevaring der :) Sparte meg for mye trøbbel og stress i dag - så jeg er godt fornøyd med det!
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    VJ har vært meg ytterst behjelpelig flere ganger, både som EBD og EBG. Hun har åpnet bonusseter, ryddet opp i setekaos, booket meg om og ordnet manglende EB-poeng. Når det er hennes navn nederst i svarmailen, vet jeg at ting skjer. Pleier for sikkerhets skyld å svare henne på dansk for å stimulere goodwill.
     
    Chrisbgg and KRS like this.
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Til dem som har fått åpnet award seter, hva er beste praksis? Ringe eller epost til diamantsupport?

    Er snakk om en endring på OSL-CPH i en OSL-CPH-EWR.
     

Del denne siden