Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Må sende mail.
    Ingen 100% garanti dog.
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,947
    Likes mottatt:
    5,743
    Bonuspoeng:
    183
    Merk at det er dansk diamantsupport som gjelder. Dersom saken havner i Sverige er det stort sett alltid avslag.
     
    TomF66, Supersergei and Xflipper like this.
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp....min erfaring også. Det er jo egentlig helt utrolig at det går an.....

    -> diamond.no ......: "nei, er det ikke ledige award seter så er det ikke noe vi kan gjør"

    -> diamond.dk....: "vi må utstede nye billetter da blir avgifter beregnet igen, kan du gi meg ok på at vi kan bruke det samme betalingskortet på dette så flytter vi dere til den ønskede flyvningen"
     
    Olelink, Misterix, RoadKing and 6 others like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått denne fra DK også. 50% success rate føler jeg.
    Endte en gang opp med at pnr ble delt i to, men resten av endringene ikke var mulig. Gikk greit med 2 pnr men dog..
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    En annen hyggelig gest jeg opplevde som diamant her om dagen.
    Satt på 15C - det er vel egentlig selvforklarende at det er nødutgang, men nevner det dog.
    Bording complete, vente vente.
    Kaptein sier det lyser lamper som ikke skal lyse, kort historie vi måtte forlate flyet og få tilbake til terminalen..
    "Vi har en annen maskin parkert her".. Men det er en 737-700.. Og alle vet at nødutgang her er 11 og ikke 15.. Angsten sprer seg fort...

    Men jammen, refreshed mitt boardingpass og jo visst.. Jeg har fått 11C.. Mitt faste sete på 737-700 :)

    Veldig positivt, dessverre mistet jeg ledig midtsete og fikk samtidig besøk av den største setenabo jeg har hatt i historien, men det er vel ikke SAS sin feil ..
     
    Olelink, geddi, wilco and 8 others like this.
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke dårlig at dem skaffet deg «samme» sete hvert fall da! Prøvde å sjekke litt men ikke lett på mobilen.... Men mener at det står på SAS sine sider når man booker sete at man har delevis rett ca samme sete ved hendelse.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det står det motsatte .. Reservert sete er ingen garanti blablabla..

    Men min opplevelse er at de fleste ganger (ikke alle.. ) så kommer jeg godt ut av det når det byttes fly slik.
     
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vet det stod det før. Men hvis jeg ikke har drømt så mener jeg at det står noe om spesifikk sete som det ikke gjorde før. Mener da, vindu, midtgang etc. Husker ikke om det står noe angående nødutgang/ekstra benplass btw....
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ok.. Litt enklere å nesten love midtgang eller vindu enn nødutgang..
    I dette eksemplet ble det jo byttet til et fly med færre nødutgangseter..
     
  10. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Akkurat den formuleringen la jeg faktisk merke til tidligere i dag, og hele lyder som følger: "Merk også at en bekreftet setebestilling ikke gir deg noen juridisk rett på et spesifikt sete om bord i flyet, f. eks. sete 3A, men gjelder kun for den valgte kategorien, f. eks. midtgangsete, vindusete eller sete med mer benplass. Setet ditt kan endres uten varsel. Hvis vi må endre setet ditt, vil vi gjøre alt vi kan for å tilby deg et lignende alternativ."
     
    RoadKing liker dette
  11. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
  12. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Pastiller på meg sist.
     
  14. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Hvis man har fått en CU ca 24 timer før og så må avbestille reisen (altså under 24 t før), begynner man da på nytt mot CU fordi systemet tror at man har hatt en CU, eller skjønner systemet at man ikke fikk oppleve CU’en? (og dermed har høy sannsynlighet for CU på neste tur)
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Nå tror jeg du har alt for mye tiltro til at SAS overhode har oversikt over hvem og hva og når noen i hele tatt har fått eller ikke fått CU.
    Sjansen for CU handler vel mindre om rettferdig fordeling og tilgang til ledige seter og behov for å flytte kunder framover i kabin.
    Uten at jeg på noen som helst måte kan forklare hvordan sånne vurderinger gjøres hos SAS.
     
    Chrisbgg liker dette
  16. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror heller ikke det er noe system i hvem som får CU hos SAS (utover at de må være EBD): Det kommer etter alt å dømme an på flightspesifikke forhold som belegg (herunder antakeligvis også en del statistikk på den aktuelle ruten), salgspotensial (i forlengelsen av statistikken), kapasitet (herunder kanskje mat og crew), etc. etc. Jeg har ingen grunn til å tro at det føres en oversikt knyttet til den enkelte EBD, således at man skal være nærmest garantert CU på hver fjerde flight eller hva det måtte være, uavhengig om denne går med proppfull biz eller plus fra SFO til CPH. Jeg hadde selv fem IC-flights som EBD i 2016, uten en eneste CU. At to av dem hadde mer en halvtomme biz-kabiner mens jeg selv satt i plus er nå så, men der slo antakeligvis svartelisten inn (som min empiriske erfaring skulle tilsi innebærer en vesentlig mer kundespesifikk journalføring hos SAS enn CU). Kort sagt har jeg hatt tre ganger så mange oppgraderinger på IC som EBG (3 x op-up) enn jeg hadde som EBD.
     
  17. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Send en epost til diamond.dk ca. 72 timer før neste tur, dersom du mener forholdene for CU ligger til rette (mye ledige seter i ønsket kabin). Forklar kort og enkelt hva som skjedde sist, så med litt stang-inn, så skjer det kanskje noe magi.

    Om du overlater det til tilfeldighetene (noe jeg har gjort to ganger etter å ha kansellert en CU-oppgradert flight før avgang), så bør du gå til din neste flight med lave forventninger.
     
    Flymunda liker dette
  18. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Takk! Skjønner at diamond.dk er løsningen også her
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    God opplevelse på BGO i går ettermiddag. Kom tidlig til flyplassen på billige Go billetter. 16 flyet til Oslo var lett forsinket og boarding skulle starte. Men jeg fikk være med, og slapp å vente til flyet kl 18. Var for anledningen lett handikappet og satt i rullestol. Den hyggelige ansatte i gaten fikset meg ombord og sa fra om at han ordnet henting i gate på OSL også.( noe som fungerte perfekt) Om det var rullestolen, status eller bare halvfull fly som var avgjørende vet jeg ikke. Men der og da var det til veldig stor hjelp.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle egentlig skrive om noe helt annet : De to siste turene mine til Bergen har vært i Go. Flyvertene ombord har hatt oversikt over status og ikke bedt om betaling for Ringi osv på noen av turene. Mulig dette har blitt vanlig for dem som reiser ofte? Eller har det skjedd en forbedring eller blitt satt fokus på med innføring av pad og oppdatert informasjon?
     

Del denne siden