Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Får man ta med seg innsjekket baggasje med EBD når man kjøper Ungdom Light billett OSL-MIA?
     
  2. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Nei
     
    flying_all liker dette
  3. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen Diamant- fordel her! Torsdag reiste jeg OSL-ARN-LAX i Go. Reisen ble bestilt i april i fjor. Da booket jeg også et midtgang sete ved nødutgang OSL-ARN. Det setet har jeg hatt hele tiden, sist jeg sjekket var 2 dager før avreise. Men ved innsjekking dagen før var jeg plutselig plassert langt bak i flyet. Og ikke noe ledig lenger foran. Ved innsjekking på OSL spurte jeg om hvorfor det skjedde. Jeg fikk beskjed om at det var bytte av fly. Men hun synes det var rart at jeg som Diamant var plassert så langt bak. Hun fortalte også at ingen av de 6 som nå satt på nødutgang raden hadde noen form for status! Dette fikk jeg bekreftet ombord da noen av de bestilte vann og måtte betale for det.
    For å gjøre det enda verre, flyet var fra DAT, tydeligvis innleid av SAS. Det var det trangeste flyet jeg har sett. Jeg kom nesten ikke ned i setet. Knærne presset mot setet foran hele tiden.
    Jeg skjønner at seteplassering kan gjøres om ved fly bytte. Men ikke at jeg som Diamant blir plassert langt bak mens flere uten status får nødutgang med 1,5 meter benplass!
     
    drsyk, Wiolenze, Eddie47 and 6 others like this.
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sjekker konsekvent en 3-4-5 ganger om dagen helt frem til avreise, siste gang før innsjekk på flyplassen. Har dessverre opplevd det samme som deg et par-tre ganger, men da i hovedsak innenlands.
     
  5. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sjekker også ofte. Og som sagt hadde jeg fortsatt setet dagen før innsjekking. Men da jeg sjekket inn online dagen etter var jeg langt bak og ikke noe var ledig. Så jeg går ut fra at SAS ved fly bytte har omplassert mange på en gang. Og at de tydeligvis ikke har sett på status.
     
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Har slitet i mange uker med å få på plass siste leg hjem på en CT-tur, det stoppet på CDG. Jeg har selv funnet passende på SAS Star Alliance booking og SAS sine egne sider, men CT-telefonen har aldri funnet noe. (har vel ringt i snitt 3-4 ganger i uka)

    En e-post til [email protected] og hjelp fra Vibeke så var siste leg i boks!

    Tommel-opp!
     
    drsyk, Wiolenze, Eddie47 and 9 others like this.
  7. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde en reise i november hvor jeg kom fra SFO i biz og havnet på rad 2 i DAT sin «Plus» og må si meg enig. Det var helt jevlig trangt og jeg reiser aldri med dem igjen. Jeg sendte klage men fikk ikke noe fordi det var DAT som var satt opp da jeg bestilte. Hadde kanskje fått noe hvis de var en change så jeg vil anbefale deg å klage.

    Nå sitter jeg igjen i CPH og skal hjem fra SFO på Biz. Her er det change til JetTime og på rad 1 så er det bare en knyttneve, hvor SAS har betraktelig bedre plass.

    7173D61B-4027-48E3-8D9C-BDC50D5A165D.jpeg
     
    Wiolenze liker dette
  8. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg klagde til Danske Diamond mail. Jeg fikk akkurat svar fra Vibeke, som så mange skryter av her inne. Jeg er IKKE imponert. Svaret var:
    "Noen ganger må vi omplassere passasjerer ved flybytte, og da har vi IKKE oversikt over hvem som er Diamond"!!!
    Er det mulig???
     
  9. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk også svar på en annen mail fra Vibeke på Danske Diamond mail. Svaret var heller ikke her egnet til å imponere.
    Jeg skrev og sa at det er for dårlig at det ikke er mulig å få en eneste bonustur på 3 dager i Busines tur/retur New York i månedene fra mai til og med september. Jeg spurte også om det var mulig å få åpnet noen som Diamond siden andre har fortalt at de har fått gjort det. Svaret var:
    "Oversikt over bonusseter i Business finner du på https://travelhacks.azurewebsites.net/"
    Fantastisk svar!!!!!!!!!
     
  10. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Er jo en smule imponerende at SAS henviser til Travelhacks spør du meg men :)
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk at de linker til travelhacks :cool:
    Men opplever ewr som ekstremt sporadisk. Denne uka kan det være nada ledig. Så om 1 mnd kan det være all verdens tilgjeglighet. Bare vente så kommer det nok ;)
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Det er 4 ledig i Biz til EWR 8. April (Tror jeg det var)

    /OT
     
  13. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Da er jeg i Florida..... ;)
     
  14. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk relativt lett 2x OSL-EWR-AGP i biz på MC-Premium, totalt 120k for 2. Not too bad, men booket akkurat på 330 dagers grensen.
     
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Da taxer vi inn til gate ved BGO, og min siste flytur som EBD er gjennomført,

    Turen ned til Brussel var super, med masse GT og super service.

    Hjemreisen var også fin, med reperasjonsvann og ringi.,.

    Men siste legg OSL-BGO var det nå bare 1 enhet drikke som EBD? Ny regel? Aldri vært borti, cc sa det alltid hadde vært slik...

    En æra er over, men merker jeg nok ikke kommer til å savne dette så veldig...


    C
     
  16. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,519
    Bonuspoeng:
    183
    Bare en enhet på innland har det vært i årevis. Liker det ikke, men det er ikke nytt
     
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig. Har alltid hatt rutine på en ringi og en vann..

    Cc var enig det ikke var lett for oss å forstå...

    C
     
  18. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,519
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ringi og vann og og colabrus får du jo så det holder av. Men med enhetene er det altså bare 1 FoC på innenriks.
     
  19. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Du snakker om alkohol i Plus.

    @Chrisbgg snakker om alkoholfritt i Go for EBD, det skal være ubegrenset.
     
  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Alkoholfritt har vel alltid vært en enhet i GO også. Kan ikke erindre at SAS har kommunisert fri flyt av det.
     

Del denne siden