Definitivt Pandion. Har observert dette flerfoldige ganger, særlig på longhaul. Fremstår egentlig som ganske kleint for begge parter, vil jeg si, med mindre purser har en personlighet som passer for den slags "oppdrag". Det merkverdige er at SAS i liten grad benytter disse samtalene til å forbedre reiseopplevelsen, som f. eks. ved å spørre hva slags hovedrett vedkommende vil ha, om han ønsker å få maten servert først (for å maksimert hvile) osv.
Veldig god bakkeopplevelse i Dublin i dag, virkelig imponerende alle de forbedringene til SAS. 25 minutter kø i sikkerhetskontroll og ingen lounge, og gaten kan nok kalles Dublin sitt svar på Gardermoen sine B-gater. Hadde til og med blitt skuffa om det var som statusløs hos Ryanair jeg reiste.
Tja. Egentlig ikke. Skillet i fordeler mellom Gull og Diamant er omtrent ikke eksisterende. Gratis drikke, et par oppgraderinger, noe mer prioritet og litt mer tilgang på Award seter. For dobbelt så mange flights er det egentlig ikke verdt det. Men SAS er jo et veldig kjekt selskap som stort sett leverer bra i forhold til mine forventninger. Derfor ender jeg opp i deres seter igjen og igjen. Men absolutt fornøyd med en del av konkurrentene også.
Trist at det er så lite forskjell på Gold og Diamond. Er jo trossalt dobbelt så mange flyvninger, og det burde jo ha blitt satt mer pris på.
Jeg ble tiltalt ved navn på min reise i C til EWR forrige uke. Jeg er kun diamant. Har nettopp blitt det, så dette var min første diamant-reise. På returen i 20G og H ( alene på toseteren) ble det ikke viet noen nærmere oppmerksomhet.
Gensene må nok økes ja, for å redusere antall med status. 100’ for gull og 175’ for Diamant sier nå jeg
Det må jo virkelig være det minst smarte SAS kan gjøre..., Hva er grunnen til lojalitetsprogrammer? Lojalitet! Med ditt forslag fjerner man lojalitetsfordelene for sikkert 80% av de beste kundene sine. Som da like gjerne flyr Rødnese(greit for meg som nettopp har handlet litt aksjer i NAS) men veldig dumt for SAS... C
Men da bør også forskjellen økes betraktelig, det er ikke rare forskjellen på gull og diamant i dag (utenom opptjeningen du trenger)
Nja, tviler. Kommer et punkt når man ser at sine fordeler er utvannet så mye at lojaliteten forsvinner. Da blir mitt alternativt å kjøpe billig billett, kjøpelounge og ta med baguette ombord.
Nå som jeg ble diamantmedlem for noen måneder siden, testet jeg den danske diamant eposten. Dagen før OSL-LPA spurte jeg om åpning av bonussete. Det var mange ledige seter i go og pluss og de for aldri solgt ut alle de setene på de få timene som gjennsto før avgang. Det skal også sies at prisen for et av setene som var igjen startet på mange tusen. Fikk avslag. Må si jeg ble skuffet. Hvorfor kunne de ikke gitt meg et bonussete når flyet ikke blir fullt uansett?
Eg klarer ikkje å finne ut om ein må betale endringsgebyr på 150 kr på bonusreiser som diamant. Normalt slipper eg, men no sist måtte eg ut med det. (Og det var 4 stk av oss.)
De engelspråklige prøver å kreve gebyret hver gang men endringer som ikke er mulig å gjøre online skal ikke koste noe for Diamant. Har forklart det til dem og da har de droppet gebyret. Sist sa han: «Yes that makes sense, I won’t charge you»
Selvsagt kommer man til det punktet. Og jeg sier ikke det i dag er ideelt. Men de kravene du kom med. Så ville jo det ikke være særlig mange igjen.. og antallet(utenfor dette forum) som har Elite, Saga MC og SAS MC for «verdiløse» grunnpoeng er begredelig lite, tatt i betraktning de millioner med passasjerer SAS flyr hver måned.. C