Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Pandion, har 400-500 legs med EBD, kun skjedd meg et par ganger.
     
    Wiolenze, kaijoar and Travv like this.
  2. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Ah, okei. Opplever du at EBD er verdt alle pengene du spytter inn i SAS?
     
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Definitivt Pandion.
    Har observert dette flerfoldige ganger, særlig på longhaul. Fremstår egentlig som ganske kleint for begge parter, vil jeg si, med mindre purser har en personlighet som passer for den slags "oppdrag". Det merkverdige er at SAS i liten grad benytter disse samtalene til å forbedre reiseopplevelsen, som f. eks. ved å spørre hva slags hovedrett vedkommende vil ha, om han ønsker å få maten servert først (for å maksimert hvile) osv.
     
    Chrisbgg, Xflipper and Travv like this.
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig god bakkeopplevelse i Dublin i dag, virkelig imponerende alle de forbedringene til SAS. 25 minutter kø i sikkerhetskontroll og ingen lounge, og gaten kan nok kalles Dublin sitt svar på Gardermoen sine B-gater. Hadde til og med blitt skuffa om det var som statusløs hos Ryanair jeg reiste.
     
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Tja. Egentlig ikke. Skillet i fordeler mellom Gull og Diamant er omtrent ikke eksisterende. Gratis drikke, et par oppgraderinger, noe mer prioritet og litt mer tilgang på Award seter. For dobbelt så mange flights er det egentlig ikke verdt det.

    Men SAS er jo et veldig kjekt selskap som stort sett leverer bra i forhold til mine forventninger. Derfor ender jeg opp i deres seter igjen og igjen. Men absolutt fornøyd med en del av konkurrentene også.
     
    Travv liker dette
  6. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Trist at det er så lite forskjell på Gold og Diamond. Er jo trossalt dobbelt så mange flyvninger, og det burde jo ha blitt satt mer pris på.
     
    kaijoar liker dette
  7. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Ja. SAS har vel fortsatt en lang vei å gå
     
    kaijoar liker dette
  8. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble tiltalt ved navn på min reise i C til EWR forrige uke. Jeg er kun diamant. Har nettopp blitt det, så dette var min første diamant-reise. På returen i 20G og H ( alene på toseteren) ble det ikke viet noen nærmere oppmerksomhet.
     
    Travv liker dette
  9. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    De som forventer ekstra opplevelse/behandling når man blir EBD blir nok skuffet ja
     
    vegardg, Travv and Chrisbgg like this.
  10. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Gensene må nok økes ja, for å redusere antall med status. 100’ for gull og 175’ for Diamant sier nå jeg
     
    vegardg liker dette
  11. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det må jo virkelig være det minst smarte SAS kan gjøre...,

    Hva er grunnen til lojalitetsprogrammer? Lojalitet!
    Med ditt forslag fjerner man lojalitetsfordelene for sikkert 80% av de beste kundene sine. Som da like gjerne flyr Rødnese(greit for meg som nettopp har handlet litt aksjer i NAS) men veldig dumt for SAS...

    C
     
    drsyk and kaijoar like this.
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Men da bør også forskjellen økes betraktelig, det er ikke rare forskjellen på gull og diamant i dag (utenom opptjeningen du trenger)
     
    drsyk and VirreVapp like this.
  13. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig, nå er det utvannet. For lett å oppnå status=mindre fordeler.
     
    Travv liker dette
  14. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Nja, tviler. Kommer et punkt når man ser at sine fordeler er utvannet så mye at lojaliteten forsvinner. Da blir mitt alternativt å kjøpe billig billett, kjøpelounge og ta med baguette ombord.
     
  15. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Tikket inn en hyggelig mail med free upgrade til Biz fra Plus CPH-IAD imorgen! :)
     
    drsyk, Storbaba, Woodswing and 8 others like this.
  16. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Nå som jeg ble diamantmedlem for noen måneder siden, testet jeg den danske diamant eposten. Dagen før OSL-LPA spurte jeg om åpning av bonussete. Det var mange ledige seter i go og pluss og de for aldri solgt ut alle de setene på de få timene som gjennsto før avgang. Det skal også sies at prisen for et av setene som var igjen startet på mange tusen. Fikk avslag.

    Må si jeg ble skuffet. Hvorfor kunne de ikke gitt meg et bonussete når flyet ikke blir fullt uansett?
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg klarer ikkje å finne ut om ein må betale endringsgebyr på 150 kr på bonusreiser som diamant. Normalt slipper eg, men no sist måtte eg ut med det. (Og det var 4 stk av oss.)
     
  18. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Revenue management.
     
    Darkcho liker dette
  19. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    De engelspråklige prøver å kreve gebyret hver gang men endringer som ikke er mulig å gjøre online skal ikke koste noe for Diamant. Har forklart det til dem og da har de droppet gebyret. Sist sa han: «Yes that makes sense, I won’t charge you» :D
     
    Jan Fredrik and Xflipper like this.
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Selvsagt kommer man til det punktet. Og jeg sier ikke det i dag er ideelt. Men de kravene du kom med. Så ville jo det ikke være særlig mange igjen.. og antallet(utenfor dette forum) som har Elite, Saga MC og SAS MC for «verdiløse» grunnpoeng er begredelig lite, tatt i betraktning de millioner med passasjerer SAS flyr hver måned..

    C
     

Del denne siden