Ble ombooket på GO billett og havnet derfor langt bak i innenriks flyet fra OSL, ved boarding fikk jeg spørsmål om servering av drikke med en gang. Fin touch.
Denne fikk jeg på turen til Gdansk på torsdag kveld, vi var 4 stk på 2 rader i plus. De kom med drikke til de så ønsket det (i plus) før de tok sikkerhetsrutinen.
Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Hos SAS har jo hvert crew sine egne regler, så man vet aldri hva man får. Man kan være heldig, men stort sett ikke... Muligens dersom det er tirsdag, partallsuke og fullmåne samtidig.
Opplever det faktisk som ganske stabilt for tiden. Synes ikke behandlingen av diamanter er fantastisk, men den virker i alle fall ganske konsekvent for tiden.
Sikkert diskutert her inne tidligere: Hvorfor får ikke diamant medlemmer oppgradering til SAS PLUS på de korte flyvningene feks OSL CPH selv om det er 10 rader med plus men bare 5 personer totalt i plus?
Ofte er jo pluss stappfullt og det Kan fort være et dusin med EBD bak i bussen. Som EBD får man vel nesten samme greie som pluss gratis i GO.
Men hvorfor skal SAS automatisk oppgradere Diamant kunder til Plus hvis det er ledige plasser? Hvis dette var en fast praksis er det vel ingen som kommer til å bestille Plus i utgangspunktet. Ønsker du å fly Plus så bestiller du Plus
Kommer an på om man booker Plus for den nydelige laksen, eller for fleksibiliteten. Jeg tror det er for fleksibiliteten, og den vil man jo ikke få selv om man flyttes fram. (Dersom noen virkelig booker Plus på grunn av maten burde de blitt innlagt...)
Sikkert diskutert her inne tidligere: Hvorfor får ikke diamant medlemmer oppgradering til SAS PLUS på de korte flyvningene feks OSL CPH selv om det er 10 rader med plus men bare 5 personer totalt i plus? Jeg snakker om tilfeller der det er 40 seter ledig. Er sjeldent det er 40 diamant som reiser eco. Så å oppgraderer kanskje de 5 EBD i går / og en sjelden gang til hadde ikke vært feil.
Joda. Mener ikke stappe og stable alle med status i plus. Les heller: 40 seter ledig i plus, og det er 5 EBD ombord i eco. Av og til oppgradert ville jo ikke vært feil.
Ja denne ble veldig svart hvit tolket virker det som. Jeg har flydd over 500 ganger med SAS og kan ikke huske å ha blitt oppgradert en eneste gang (short haul). Om jeg hadde blitt oppgradert til plus 5 ganger av de 500 flyvningene og viss det hadde vært 40 seter ledig istedenfor å sitte stabla bak i eco uten ledig midtsetet. #DiamantFordeler
Jeg har nok også et hundretalls flyginger som diamant. Kan ikke huske å ha blitt oppgradert en eneste gang på korte innenriksturer. Men det er faktisk like greit. Jeg har stort sett nødutgang. Hadde jeg blitt "oppgradert" fra nødutgang til midtsete på Plus hadde jeg blitt ganske muggen
Jeg har også bare blitt oppgradert 1 gang på BA etter jeg fikk gullstatus. Da var flyet overbooket og de måtte flytte noen fra Y til C fra LHR til OSL. BA oppgraderer aldri hvis ikke det er noen operasjonell grunn til det. Men jeg har blitt oppgradert 2 ganger fra WTP til C mellom LHR og USA når jeg ikke hadde noen status på BA. Grunnen som mange tror er da at BA plukker ut reisende som ikke har vært i C før og gir de en smakebit på hvordan det er i C. Gull medlemmer vet jo hvordan det er i C så de har ikke noen fordel på oppgraderinger. Men det fungerte jo for meg i hvert fall som ble bitt av basillen Ellers så er mottoet at man bestiller den klassen man ønsker å fly med. BA har alltid ledige bonusseter til USA så det er lett å oppgradere fra WTP til C med Avios.
Ja midtsetet er ikke så koselig selv i plus. Jeg opplever at både KLM og Finnair gir flere oppgraderinger på kortdistanse. Ble oppgradert Amsterdam til Porto en gang, eco til biz. Ålesund Amsterdam. Amsterdam Ålesund flere ganger.. Med Finnair har jeg akkurat fått platinum og ble oppgradert på første flyvning i dag, Helsinki til Oslo. Eco til business
KLM har jeg inntrykk av at oppgraderer en del. Da jeg hadde gull hos de ble jeg oppgradert på flere korte turer innen Europa. Det er riktignok ikke en giga-forskjell å sitte i business på en liten city-hopper heller
Jeg har også lurt på dette. Sist helg hadde jeg to flyvninger i GO der det begge ganger var hele rader ledig i PLUS. Det var helt sikkert ikke mange EBD på flyet. Dersom disse eller noen av disse hadde blitt oppgradert ved boarding så ville det vært en fin gest til disse/meg uten at det koster SAS mer enn peanuts (bokstavelig talt, og de har helt sikkert servering til flere enn de som sitter i PLUS lastet på flyet uansett). De kunne for eksempel oppgradert EBD til PLUS så lenge det er ledig vindu/midtgang. Det vil være meningsløst å "oppgradere" til midtsete, da dette også vil forringe kvaliteten for de som har booket i PLUS. Eneste ulempen med en slik løsning kan være når man reiser med andre som ikke er EBD og ønsker å sitte med disse, men SAS ser jo om det er flere på samme booking.