Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg snakker om å bli oppgradert 1 av 20 flights. Ikke hver gang. Dessuten, kun de med diamant feks. Koster de ingenting ekstra :)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har blitt oppgradert 2 ganger ved gate fra CW til First (LHR-LAX), (SFO-LHR), så jeg fikk nok smake to ganger da. :). Hvorvidt flyet var overbooket eller ikke har jeg ingen formening om, men det var nok det.

    Akkurat som det går an å bli EBD uten å reise biz, går det også an å bli ECG uten å reise biz, så det argumentet der er litt tynt.
    Husk at mange firma har policy på nix biz, det betyr at man kan bli å reise på en sykt dyr fullpris WT, hvor CW faktisk kunne vært billigere. Dog, fullpris WT vil vel generere en del poeng vil jeg tro, slik som det gjør i EB?
     
    flying_all liker dette
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, enig i at man kan få gullkort på BAEC uten å fly C, men da må du fly en god del. Og så tror jeg at de fleste som har Sølv eller Gull på BA har flydd noe C også. På BA kan du få sølvkort enten ved å samle 600 Tier Points eller fly 50 ganger. BA gull er kravet 1500 TP men du kan ikke fly antall segmenter slik som med sølv, kun TP.

    På SAS er det jo noe helt annet da du faktisk ikke trenger å fly i det hele tatt for å få gullkort og på Diamant må du fly inn bare 38.000 statuspoeng:)

    På BA får du både Avios og TP samtidig. TP er uavhengig av prisen på billetten, men er knyttet til booking klassen. En billett i C vil alltid generere mere TP enn en billett i W, uansett om C er billigere eller ikke. Og så får du også mere Avios avhengig av booking klassen og så har BA 100% bonus på Avios for gullmedlemmer.

    Et eksempel, i sommer skal jeg til Singapore med familien. Jeg har bestilt 5 stk t/r (2 voksne og 3 barn) Jeg har bestilt nest billigste booking nivå (BA har 3 ulike nivåer i Y og den mellomste er mest vanlig) Jeg gav rundt 6000 NOK per person. Dette generer da 22404 Avios for meg som gullmedlem. Resten av familien tjener 7468 Avios per person. Totalt er dette da 52276 Avios for 30.000 NOK. For å sammenligne verdien av disse poengene koster det 52.000 Avios å reise 4 stykker t/r OSL - LHR i Y eller så koster det 58.000 Avios å oppgradere fra W til C eller C til F t/r til USA fra London. Så jeg synes vi får en god uttelling for 30k NOK med poengene:D

    Der er stor forskjell i antall poeng som man tjener i de ulike statusene som dere ser over mellom blå (familien) og jeg som gullmedlem i samme booking klasse.:)
     
    drsyk and RoadKing like this.
  4. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    SAS snakka om å gjøre det godt igjen for alle, med en liten «overraskelse» eller noe. Hvor blir dette av? :rolleyes:
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har ankomst med LH, bestilt frå SAS.no, har eg lounge ved ankomst på OSL, eller er det kun når ein fysisk flyg med SAS?
     
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Med SK-prefix og billett på 117-stock har du vel det?
     
    ValdresBjarne liker dette
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    SK3644 og 117 nummer på billetten, men det er ein LH flight, kodeshare.
    Er ikkje så frykteleg farleg, men kjekt å få seg litt å ete før den lange vegen heim...
    (Men mogleg eg er mett etter 2 LH flighter i EU-C og ein to timers stopp på FRA og berre vil heimatt
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke tenke meg det skal bli problem da. Med SK flight nr.
     
  10. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,379
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg fløy til LAX den 9. mai kom faktisk purseren og hilste på. Ho kom faktisk og beklaget at ho ikke hadde hatt mulighet til å hilse på tidligere under turen. Og så kom det noen fraser om takknemlighet for min lojalitet.

    Tror det er første gang på mine tre år som Diamant.
     
    drsyk, RoadKing and Eddie47 like this.
  11. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg trodde jeg oppgraderte flyturen min til Portland til buisness (det kostet latterlig lite så jeg tenkte det kunne være morsomt). Viste seg at jeg oppgraderte turen fra OSL til AMS. Det var en morsom opplevelse. Jeg ble titulert med etternavn (men den stakkars flyvertinnen kunne ikke uttale navnet mitt), jeg sa det var nært nok (angrer nå) så ble hun litt utilpass med å bruke etternavn på de bak meg. De sutret til purseren... Hun var visst under opplæring.

    Likte å ha ekte talerkner og bestikk. Jeg satt på første rad, og flyvertinnen vekte meg slik at jeg fikk forlate flyet først (sov helt til gate, de hadde masse øl). Alle sto og ventet på meg xD

    Synes det var verdt pengene egentlig.
     
    drsyk and RoadKing like this.
  12. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Ganske greit å få en blund under taxi på AMS i og med at de ofte lander så langt borte fra terminalen at en skulle tro de landet i Hamburg og taxiet derifra...
     
    RoadKing liker dette
  13. davidhad

    davidhad Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Flyet mitt fra Stv 1 time forsinket i ettermiddag. Ringer og spør om de kan booke meg om til avgang som går 30 min før opprinnelig avgangstid på min opprinnelige billett. Får beskjed om at jeg må betale gebyr. Spør ved serviceskranka , de sier at jeg kan spørre ved gate. Kommer til gate rett før boarding starter, og de booker meg om med en gang gratis. God kundeservice som gjør at jeg får spist middag med kona før ny flytur senere ikveld!
     
    drsyk, Kristian, OyvindN and 4 others like this.
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ut å fly LH-C til BCN med SAS plus pro i morgon, som er Z hos LH no. Det er faktisk fyrste betalte LH-C på meg!
    Men eg har jammen fått seatblock (dvs heile treseteren) på fly med 2 ledige seter i C. Er det vanlig?
     
    Last edited: 28. mai 2019
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke om jeg fikk denne som EBD eller bare som EB-medlem.
    Men, Fast track på festival hadde jo vært noe :)
    2019-05-29_09-38-23.jpg
     
    Chrisbgg liker dette
  16. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Den fikk jeg og.. Og jeg gikk ned på EBG for et par mnd siden.. Men 2300SEK vs 68K poeng.. :/ Tror det hadde blitt SEK... :p

    C
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, de poengprisene er som vanlig helt hinsides.
    De har en VIP-billett som koster 124k poeng.
    upload_2019-5-29_10-56-50.png
     
    Chrisbgg liker dette
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg rives mellom to følelser. Håpet om at riktig mange EB samlere der ute går på disse idiottilbudene, sånn at resten av oss får bedre utvalg av flybilletter tilgjengelig. Og hatet over at min investering i EB systemet finansierer lønna til en økonominisse som forhandler fram og lager disse idiottilbudene i stedet for å jobbe for bedre tilgang i *A systems for meg.:):mad:
     
    drsyk, DanH, Sonictravel and 5 others like this.
  19. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Kun fordi du var medlem. Selv et usselt sølv- medlem i økonomiklassen slik som meg fikk dette tilbudet :)
     
    holmen liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal vel bruke 124000 poeng på et slikt kjempetilbud? :)
     
    KVTL liker dette

Del denne siden