Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Liker dansk diamantmail bare mer og mer.

    Dagen før Kristiansund mot Manchester United spilles på Ullevål var det bare to ledige billetter i Plus fra Kristiansund til Oslo, og jeg skulle helst bestilt billett til fire. Selvsagt ingen problem for danskene, som frigjorde og bestilte to billetter til for meg.

    Så langt har jeg fått ja på tre av fire forespørsler på å frigjøre bonusseter det siste året. Må si meg fornøyd med det.
     
    jgroneng, October, Gullars and 9 others like this.
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer for minst 120 FLYVNINGER i året med SAS... og ikke mulighet for å oppnå med poeng/kampanjer og greier der man ikke flyr.

    Ny ekstra lounge på OSL, kun for diamant tilgang, med 1 time gratis spa, sauna, badekar, dusj, treningsrom og gratis champagne. Egen butler så klart. En heis som går rett fra loungen og ned i kjelleren på OSL, med rød løper bort til en Ferrari, som kjører deg til flyet ditt og kapteinen handhilser på deg før du får sette deg ned i setet på første rad som BARE er for SAS diamant. Ombord er det selvsagt 4 retters middag og mer gratis drikke, avis og mulighet for å ta med 1 person på reisen din gratis 4x i året i form av vouchers. Flyvningene får roll over til neste år, så flyr du 130 ganger så kommer 10 stk på neste periode.

    Da snakker vi, og statusen diamant kan endelig skinne :D
     
    drsyk, Stuttfeiten, NoLimit and 4 others like this.
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Mon tro om jeg da kan krangle, fikk 375 gebyret på to bookinger Bgo-OSL-ZRH-TLV. Hvor det ikke var mulig å fly til ZRH mandag, og videre til TLV tirsdag. Men online fant man masse BGO-CPH(mandag) og CPH-ZRH-TLV tirsdag.. men da med 06 avgang.. som ikke var aktuelt.. damen(med uklanderlig britisk aksent) var veldig påståelig.. men det var jo så at den IKKE kunne bookes online,. Men fikk ikke gehør...

    C
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte på dagtid og snakket med en svenske (Michael, har snakket med ham noen ganger før og han ordner alltid opp) som bekreftet billettene mine uten gebyr. Jeg tror nok at jeg skulle ha hatt noen skatter og avgifter tilbake, men gadd ikke kreve det så lenge jeg bare fikk komme hjem raskere og slapp gebyret.

    Imidlertid så brukte han kjempelang tid og sa også "hmm... men hva er det de har gjort med denne her da... hmmm". Hvilket tydet på at engelskspråklig support ikke alltid er så veldig drevne.
     
    Eddie47 liker dette
  5. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Send epost til diamantmailen, forklar situasjonen og be om refusjon.
     
  6. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    En litt snodig opplevelse i dag. Skal til Sør-Amerika på poengreise i desember. Hadde LH C OSL-FRA-LHR med AV videre. Plutselig kom det e-post fra SAS om at ruten var endret, og jeg hadde fått SK plus direkte OSL-LHR. Begynte å sjekke hvorfor jeg plutselig hadde direkteflight. Det som synes å ha skjedd er at LH OSL-FRA er flyttet 10 min senere, så jeg hadde plutselig bare 40 min i FRA for å rekke FRA-LHR. Det er tydeligvis for lite. Istedenfor å overlate problemet til meg har noen tydeligvis booket meg om til SAS direkte. De hadde til og med gitt meg samme sete som jeg hadde OSL-FRA. Aner ikke om det er diamant-service, men sånn skal kundeservice være!
     
    drsyk, FlyerOslo, RoadKing and 13 others like this.
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en litt spesiell Diamantopplevelse på vei hjem fra GDN via CPH for noen uker siden.

    Jeg gikk på en smell (eller rettere sagt et skriverbordshjørne) for noen uker siden og pådro meg en ganske vond hofteskade som gjør at ganghastigheten er en del redusert, og det å løpe er bare å glemme. Så da det ble annonseret 30 min forsinkelse og jeg fra før har erfart at flyet fra GDN "alltid" parkerer på A27 eller deromkring og at flyet til OSL stort sett alltid går fra B-gates visste jeg at dette kom til å gå skeis, så jeg ringte kundeservice og snakket med en meget hyggelig dansk kvinne hvis navn jeg dessverre ikke fikk med meg.

    Hun kunne ikke love meg noen assistanse på CPH siden det var under grensen på 24 timer for å bestille sånt, men hun skulle gjøre hva hun kunne.

    Når vi så ankommer CPH så blir det ikke engang gate, det blir remote, og kapteinen kan opplyse om at det pga en hendelse på flyplassen vil det ta 20-25 minutter før bussen kommer, hvilket vil si 10-15 min før flyet til OSL skal ta av, så da avskriver jeg den flighten og belager meg på et par timer ekstra i CPH.

    Men neida, 3 min etter landing kommer det en minibuss opp på siden av flyet med et eneste mål for øyet, å hente ikke lenger så unge Sandem for å frakte han til rett gate for videre flight hjem til Oslo.

    Så takket være (velger jeg i det minste å tro) diamantstatus fikset SAS kundeservice dette. Hatten av. :)
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Nydelig!
     
  9. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    For det første har det absolutt ingenting med SAS å gjøre, men handlingselskapet på flyplassen. For det andre hadde _nøyaktig_ det samme skjedd om du hadde reist med Ryanair eller Wizz Air.

    Mvh, handling agent på OSL :)
     
    Pointless, Smurfboy and Jonkebassen like this.
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Var dette myntet på meg? Hvis ja så skriver du jo bare tull.
     
  11. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    En kollega er sånn Diamond, han fikk gratis vin mellom Oslo og København. Han fikk også med seg en litt stor koffert ombord.
     
    Chrisbgg, vegardg, DanH and 1 other person like this.
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Diamond ruler!
     
    Chrisbgg and DanH like this.
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    375,-? Når betaler man det? Hva med endringsgebyret på 150,-? Skal man slippe det også som EBD?
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,949
    Likes mottatt:
    5,748
    Bonuspoeng:
    183
    Gebyr på 375,- belastes ved telefonbestilling av reiser som kan bestilles på nett, dette kommer i tillegg til servicegebyr på 450,-. Dette skal man slippe som EBD.

    Reglene for endringsgebyret på 150,- er ganske uklare. Min erfaring er at Tallinn konsekvent belaster dette, mens skandinavisk kundeservice noen ganger lar være. Andre har rapportert om å få gebyret refundert ved å sende inn klage i ettertid.
     
    Gullars liker dette
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var særdeles oppklarende. Takk! :)

    Bare en kjapp avklaring (litt uklart slik det er formulert): Skal EBD slippe servicegebyr på 450,- også?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
     
    Gullars and trygveat like this.
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, da kan det vel oppsummeres slik:

    EBD skal...
    • ...betale servicegebyr på 450,-
    • ...Ikke betale 375,- i telefonnestillingsgebyr for reiser som kan bestilles på nett
    • ...kanskje(!) betale endringsgebyr på 150,-, avhengig av agenten man snakker med
     
    Xflipper liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde en meget hyggelig opplevelse på OSL på tirsdag. Nå har jeg rett nok hvileår fra diamantstatus, men når gull får det, så får vel også diamanter det.

    Leverte barn, barnebarn og bagasje på OSL på tirsdag (reiste ikke selv). Den ene kofferten gikk ikke gjennom på self service, og service personalet sa vi måtte sjekke inn i skranken. Jeg gikk alene med kofferten, køen var lang der almuen stod, så jeg gikk på *A Gold. Forklarte høflig at barnebarnet hadde en litt tung koffert, at vi var henvist til skranken og viftet diskret med gullkortet.

    Det fikser vi sa han, og tok kofferten uten å skulle ha betalt for overvekt. Det er slike perks som gjør at jeg syns det er stas å ha status :)
     
    drsyk, Skarven, October and 14 others like this.
  19. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ofte betale 150 i endringsgebyr, og kreve det refundert.
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eit sete ledig heimatt frå MXP i morgon, og det er ved siden av meg. Verkar som det er seatblock for andre. Har go seter, då oppgraderingsbudet ikkje gjekk gjennom.
     
    Eddie47 and TravelManBiz like this.

Del denne siden