Jeg hadde en god erfaring med Diamant mailen denne uken, da jeg først ringte kundeservice for å få hjelp men de nektet. Saken var at jeg ville ha Plus med familien på flere segmenter i påsken, det var ikke tilgjengelig som gjennomgående i Plus men var tilgjengelig på segmentene enkeltvis. Mulig det er noe married segment greier. I allefall nektet svensken på telefonen å hjelpe til, "så der er det bare"- mentalitet. Jeg ba han eskalere, noe han også nektet. Han sa de ville fått sparken om de hjalp meg. Vel, dårlig kundeservice å ikke prøve sa jeg og la på. Vibeke på DK diamant mailen fikset alt sammen og tok betalt med kort i profilen, ordnet med barnemat og seter uten at jeg behøvde spørre. Til han svensken på telefonen sier jeg bare: vær som Vibeke. Ryddig dame, stjerne i margen.
Husk at "han svensken" vel ikke er ansatt i SAS og at Vibeke nok har litt videre fullmakter. Men er generelt enig med deg i at kunderservice hos sas er katastrofalt dårlig og giddalaus.
Er litt spent nå. Har tre bookinger inne etter at jeg nylig ble diamant. Ingen har iflg EF blokkert midtsete. Det fikk jeg på samtlige bookinger som gull.
Er dette bookinger som ble utført før du ble EBD? I tilfelle så kan du kontakte SAS, f.eks. via chatten, og be de oppdatere bookingene med korrekt status EBDXXXXXXXXX Ikke sikkert det hjelper, men da er i alle fall det på plass.
Nei, alle disse bookingene ble gjort etter at jeg ble EBD (for 3-4 uker siden). Alle bookinger gjort som EBG tidligere viste blokkert midtsete. Er litt usikker på om det hjelper å ringe SAS siden dette ikke er en offisiell fordel. Men nå skal det riktignok flys før jeg vet fasiten
Hm, merkelig. EBD eller EBG er jo forsåvidt ingen garanti for ledig midtsete, men mine erfaringer som EBD er i alle fall veldig gode når det gjelder dette. Jeg er alltid strategisk når jeg velger sete, men er flyet fullt eller nesten fullt så skjer det selvfølgelig en sjelden gang at jeg får en nabo på midtsetet.
Ja, men med 100% hitrate som gull, så vil tre miss på rad som EBD være en statistisk prestasjon. I så fall er jeg redd jeg har overtatt statusen til @Scandipendler Det som gjør det enda mer forskrudd er at min kone som har fått gavegull er med på 2 av 3 flighter, og vi har som alltid plassert oss slik man skal.
Når er flyvningene dine? Jeg har en mistanke om at seatblock ikke legges inn før litt nærmere avgang. Senest i forrige uke var det synlig blokkering da jeg sjekket setekartet på Expertflyer kort tid før avgang, mens det foreløpig mangler på resten av høstens flyvninger -- både på reiser jeg har alene og sammen med EBG.
Altså juridisk-lov-lov? Hvordan kan det være forskjell? Er det alkohollovens §12 (Forbud mot omsetning med rabatt) SAS gjemmer seg bak? At man teknisk sett har delt flykabinen i flere serveringssteder---?!
Blokkering er ikke synlig i EF før et par dager før avreise. Men, hvis du gjør en dummy-booking på sas.no, uten å være innlogget, vil du sannsynligvis ikke få valgt setet uansett. (Dette gjelder vel bare Plus, da man ikke får valgt sete i Go uten status, og for å vite status må du være innlogget...)
Hehe.. Det var ikke det jeg mente her. Jeg prøvde å si at hvis man prøver å booke midtsetet ved siden av (uten status) så vil det være blokkert på sas.no. Selv om det ikke er det på EF ennå. (Tror jeg da)
Gjorde en anonym dummybooking nå. Fikk valgt midtsetet mellom oss. Så da får man bare krysse fingrene.
Da stemmer ikke det jeg skrev. Trekker det tilbake Men, hvis det ikke er fullt ellers, så er det jo liten sjanse for at noen velger midtsetet med vilje.
Vet du at det var seatblock på samtlige bookinger på som gull? Eller hadde du ledig midsete fordi det ikke var noen som hadde plassen ombord?
Lurer på om hun Vibeke jobber alene med den danske diamantmailen. Av ca 20 e-poster frem og tilbake så langt i år har hun svart på alt. Hun er utrolig rask å svare, fleksibel og løsningsorientert. Resten av SAS har noe å lære der.
Neida, Emilija har svart på omtrent 50% av mine mailer. Resten Vibeke, bortsett fra én gang Eldbjörg og én gang Jens.
SAS har ikke seatblock for andre enn EBP. De har en Courtesy block ordning som gjør at de med lavere status ikke kan velge alle seter med mindre det er bare midtseter ledig. Som EBD kan jeg velge alle seter bortsett fra setet ved siden av en som er EBP. Har sjekket og testet dette litt med de jeg reiser med som har EBP. Seatblock for alle Gull og Diamanter ville vært dårlig butikk for SAS. Men ja det hender ofte at det er ledig midtsete og at EF viser et kryss ved siden av meg, men vel så ofte viser det «ledig sete». Opplever også at EF kan endre visning på «blokkerte» seter på 2 forskjellige søk med kort mellomrom (sekunder). Gate tar ikke hensyn eller har ikke innsyn til noe block eller status når de gir folk i gaten seter. Så å forvente at man skal få ledig midtsete er nok å forvente for mye, men er det nok kapasitet/plass, virker det som om systemet hensyntar status.
Jo takk som diamantmedlem kan jeg selv observere at det er større sjanse for seatblock på de flyvningene det er færre kunder ombord......... Og det er nettop derfor jeg spør @Rscott om han vet hvorfor det var et ledig midtsete på flightenen hans som gullmedlem.