Jeg sjekker alltid Seat Map på EF flere ganger (helt frem til boarding). Det har alltid vært krysset ut for midtsete ved siden av meg. Jeg har sikkert vært heldig, men aldri fått noen ved siden av meg, selv på nesten fulle fly. Skal ta en for laget og gjøre en booking for i morgen, bare for å se hva som skjer
Da kan jeg bekrefte at courtesy seatblock fungerer, men ikke før nærme avreisedato. Bestilte en billett til CPH i morgen, og nå vises setet som blokkert hos EF. Forsøkte en ny bestilling innlogget som madammen (gull), men hun fikk ikke valgt setet ved siden av meg. Så da er det fortsatt håp Skal følge med på de andre bestillingene daglig fremover, og se hvor lenge før seatblock blir aktivert.
Jeg er EBD og flyr ofte med kollegaer, som har EBG eller lavere. Har vi samme flight hjem så sjekker vi ofte inn på samme tidspunkt via app. Jeg valgt sete på en rad hvor sete ved siden av meg er ledig, jeg har da spurt de hvordan det ser ut hos de og ofte er setet ved siden av mitt ikke tilgjengelig for de. Når jeg er i flyet er det fortsatt ledig ved siden av meg, så det funker. Men er flyet fullt så er flyet fullt og alt tilgjengelig.
SAS bruker vel også Amadeus. I Amadeus finnes det en modul som heter Theoretical Seating og BA bruker denne. Denne slår alltid til T-72 timer før avgang og blokkerer seter ved siden av status medlemmer. Både Gull og Sølv medlemmer får blokk, men sølv mister blokken først og sølv kan ikke velge ved siden av gull. Grunnen til jeg nevner det kan jo være at SAS bruker den samme? Kanskje noen av dere kan sjekke om det skjer noe rundt T-72 før avgang? Jeg flyr jo ikke SAS på revenue så får ikke sjekket. Denne modulen fungerer også i business på samme måten.
Ringte inn til SAS og ville gjøre forandring på en bonusreise uten CT med *A fant bedre utreisetid fra Tokyo til Chicago. Søndag kveld ble billetten lagt til billettering men ikke godkjent. Greit nok. I dag mandag formiddag får jeg telefon fra SAS som kan utstede forandringen. Men som BÅDE krever 150kr i endringsbegyr og ny betaling av 450kr fulechargegebyr. Der det gamle gebyret ikke vil bli tilbakebetalt + at det var 600kr i prisforskjell på utreise Haneda kontra Narita. Etter litt dobbeltsjekk og frem og tilbake, ble vi enige om at jeg sender en epost til diamantmailen og sjekker med dem, og at de samtidig kan ferdigstille billetten. Noen som har fått beskjed om 450kr + 150kr ved en justering av enkelt legg på en vanlig poengbillett?
Fikk torsdag innkalling til et møte i oktober, og jeg bestilte to enveisbilletter i stedet for en tur/retur billett. Type 2 min etter at det hadde gått 24 timer siden bestilling, så fikk jeg beskjed om at møtet avlyses. Jeg tok sjansen likevel og trykket "avbryt bestilling" på begge bookingene, og håpet at jeg skulle få alt refundert. Refund notice fra SAS kom ut på fredagskvelden, og da hadde jeg hadde kun fått skatter og avgifter tilbake.. Ringte til engelskspråkelig SAS kundeservice, fikk først blankt avslag. Da kundekonsulenten etter et øyeblikk så at jeg var EBD, så ba han meg sende mail til Diamond-mailen og spørre pent. Sendte såklart avgårde en liten e-post til den danske mailen, og i dag morges svarte Vibeke at hun hadde fått regnskap til å refundere hele beløpet, med en streng påminnelse om å avbestille litt tidligere neste gang
Jeg svarer meg selv : Den tidligere pent omtalte Vibeke på den Danske Diamantmailen svarer ikke bare i løpet av en time. Men hun fikser også flytting av billett uten ekstra fulecharge gebyr sånn at jeg får 23 timer i Tokyo. Så spør hun i tillegg om jeg ønsker å fly en raskere vei til Chicago og legger ved en alternativ reiserute. Noe jeg overhode ikke vil Også spør hun om det er noe mer jeg ønsker? Og joda, det er det. Kan hun flytte avreise fra Oslo 24 timer frem, så jeg også får tid i Wien? Joda det kan hun, og booker meg på morgenflyet sånn at jeg får 32 timer og 35 min i Wien
Sist jeg fikk ufattelig god hjelp av Vibeke svarte jeg at hun alene nesten var grunn for å være diamant for ellers er det lite forskjell på EBG og EBD. Skulle gjerne hatt hennes interne E-mail? Annyone?
Skriv til diamant eller gull hos SAS, forutsatt status så får du god hjelp uansett hvem som er på jobb
Enig. Fått ubeskrivelig god hjelp av Vibeke flere ganger. Og andre ganger svarer andre og alt er umulig eller vanskelig.
Det er vel en standard som kjøres hos alle firmaer angående e-poster adresser så burde vel være mulig å finne ut av
Uenig. Opplever konsistens god service fra den Danske diamantmailen. Men, vi sitter vel på forskjellige og litt tilfeldige erfaringer alle sammen.
+1 Jeg tror ikke det har skjedd en eneste gang at jeg har måttet svare tilbake/mase på den danske Diamantmailen. Det er pluss i boka for meg. Og jeg bruker den støtt og stadig. Jo, forresten.. Én gang, da ingen klarte å åpne bonusseter for meg på CPH-OSL (eller noe sånt). Da ble det et par runder frem og tilbake. Det gikk ikke. (Turen ble avbestilt i sin helhet senere, da..)
Bruker dere konsekvent den danske diamantmailen? Og det er ingen som reagerer på at dere ikke bruker den norske? Hva med språk? Norsk eller engelsk? Sorry, har ikke hatt behov ennå, men kjekt å vite når man står der