Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. geirh

    geirh Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Hmm. Sitter på flyet til LAX i Plus. Første langdistanse etter jeg ble diamant. Hadde vel ikke akkurat forventet en rød løper, men hadde håpet å få en WingPin-øl fra menyen gratis. Men nei, akkurat den ene ølen jeg ville ha er det kun Pandion som får gratis i Plus(!) En slags mangel på diamant-service der, altså.
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,183
    Bonuspoeng:
    293
    De klarer ikke det når det er to EBD som reiser på forskjellig PNR..
    Kona og jeg hadde en gang bestilt billetter hver for oss, og satt på D og F på en eller annen rad. La oss si rad 3.

    Det var ledige midtseter på flere av radene, men ikke hos oss. Tviler på at alle andre var EBD eller Pandion.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Affirmative. På vei hjem fra Zürich så ble fruen og jeg satt på hver vår rad (felles billett, så det er jo megatabbe nr 1 av den som steller med slikt). Jeg ble satt på F på en annen rad, og det skulle etterhvert vise seg at han som satt på D også var EBD. Altså to vilt fremmede for hverandre.

    Rett før avgang kommer en kar opp fra eco og sier han har fått beskjed om å flytte fremover. Antagelig feil med sete der bak.

    Foran, var 1B og C tomme.

    Da spurte jeg rett ut han på rekka vår i D om han hadde status, han svarte ja, han var EBD, jeg kaller på purser og gjør han høflig oppmerksom på at her har han dyttet en kar (statusløs attpå) mellom to når det er ledig 2 seter lenger fra, vi er attpåtil 2 diamanter...

    Det løste seg, vi fikk utmerket service :), men altså, i utgangspunktet... Hvis jeg ikke hadde sagt noe...
     
    drsyk, Kristian, Sonictravel and 4 others like this.
  4. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Tragisk...
     
    Kalsnes liker dette
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke pluss fri flyt av alkohyler uansett?
    Flaut tragisk at du som EBD ikke fikk..
     
    drsyk, geirh and Eddie47 like this.
  6. geirh

    geirh Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Spurte nå en annen om å få kjøpe en slik øl. Fikk høre at denne varianten ved en feil ikke hadde blitt lastet. Mistenker dermed at hun første rett og slett tok en spansk en når hun ikke fant noe på trallen sin. Det er vel heller ikke utpreget diamantservice.
     
    Kalsnes, Xflipper and Eddie47 like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,183
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville hatt mer forståelse for at de ikke hadde mer igjen, enn at jeg ikke fikk som EBD.. Så servicen her var ganske ræva, spør du meg.
     
    geirh liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,183
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ganske spesielt..

    Var en tur innom EF nå, for å sjekke noen seter. Har en flight OSL-ARN i november, og der oppdaget jeg at kona og jeg er flyttet til hver vår rad.. Satt på 3D og F, nå sitter vi på 3D og 5D. Det samme på returen. Mistenker equipment change, men det er nesten ingen andre seter på flyet som er tatt..
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113

    Dette kan ikke bli sagt nok(Vibeke i Danmark er bare SAS sin beste ansatte?).
    3x telefoner til Tallinn og 3 forskjellige agenter der ingen klarte og legge til 2 leg på OSL-BKK-TPE der avreise flyplass skulle bli KRS og reisen skulle avsluttes på KRS.
    Alle agenter fant ledig award i GO og Pluss, men sa Thai hadde en begrensning på og legge til og at det var helt umulig.(married segemnt?)
    1 time etter mail sendt til DK diamant support får jeg til svar at dette var null problem og lurte på om samme kort som lå i bookingen kan trekkes for "change fee".
     
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte e-post til dansk diamantmail for å spørre om å få splittet en bonusbestilling i business til Asia for to personer til separate PNR, for å få endret utreiseflyplass og flyvninger i Norge på meg. Vibeke ordnet det i løpet av dagen, i tillegg til at hun lot meg ha en mellomlanding på 27 timer på utreisen slik at jeg slipper å vente 4 timer ekstra på OSL for at det hele skal bli lovlig. Aldri i verden om det hadde gått over telefon.
     
    EndreD, Jonkebassen, RoadKing and 4 others like this.
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Selges det WingPin i Go/plus? Trodde dette kun var del av business meny. Det er i såfall forståelig at man ikke kan få den.
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Wingpin står på salgsmenyen, men det er en annen type enn blåbærølen som serveres i business for tiden. Fikk også beskjed om at Wingpin ikke var lastet på en tur i Plus LAX-ARN ganske nylig.

    Screenshot_20191004-163737.png

    IMG_20191004_164030.jpg
     
    Last edited: 04. okt 2019
    view liker dette
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for oppklaring! Jeg risikerer en tur i Go til SFO om en knapp ukes tid, da får vi se om de har samme Diamondservice når jeg ber om Wing Pin.
     
    trygveat liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Syns SAS burde løst det med å flytte deg foran i vogna jeg da ;)
     
    view and jgroneng like this.
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, jeg er jo enig med deg. Jeg har enda til gode å få min første Courtesy Upgrade, vi får se.
     
    RoadKing liker dette
  16. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde litt blandede opplevelser som EBD i Go på vei hjem fra Stockholm med min kjære i helgen. Pga forskjellige utreiser booket vi hver for oss.

    Den negative opplevelsen var ved innsjekk, hvor jeg måtte jobbe for å bevise at jeg hadde status og "kunne slippe" å gå tilbake til automaten for å skaffe bag tags. I neste runde var det ikke slik at reisefølget mitt skulle få priority-tag, for det var det bare jeg med status som kunne få.

    Ved gate ser jeg plutselig at jeg har fått nytt sete fremme i Plus (i appen), og blir like etterpå ropt av mannen i gate. Han ser raskt at jeg ikke reiser alene, og uten at vi trenger å si noe fikser han slik at vi får sitte sammen likevel. Helt topp! Men, kunne nok tenkt meg at første upgrade ikke var short haul... :)
     
    drsyk, Skarven, Sonictravel and 2 others like this.
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er nok ikke en "upgrade som er kalt CU" med en operasjonell upgrade grunnet overbooking i GO. Da velges satus pax gjerne først.
    Fortsatt okei, og en skal vel ikke klage.
    Dog kan det være kjipt og ende i et midtsete i Pluss vs reservert nødutgang i GO da man normalt får drikke++ gratis fra tralla som EBD.
     
  18. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp, det var slik jeg tolket det også. Fikk bare originalt sete i Go tilbake, da han ikke hadde gitt det til noen andre. Hadde reservert midtsete (i håp om ikke fullt fly og eventuell seatblock), så mulig det påvirket fyren i gate til å flytte meg. Så ett sete i Plus var ledig fremdeles ved pushback. Men hele greia med setene var egentlig den positive delen av hele prosessen; slapp å klage på noe, og alt ble bare ordnet som ønsket.
     
    Eddie47 and Xflipper like this.
  19. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Skal følge med på de andre bestillingene daglig fremover, og se hvor lenge før seat block blir aktivert.
    Har fulgt med bestillingen, og i dag ble midtsetet endret fra paid til blocked. Reiser på fredag. Det vil si at seat block aktiveres 72 timer før avgang.
     
    Xflipper liker dette
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er vel det samme som BA gjør. Seat block aktiveres T-72 før avgang. Da bruker vel SAS også Theorethical seating modulen til Amadeus for å styre dette. Du kan jo prøve å endre sete og sjekke Expertflyer for å se om setet ved siden av er blokkert. Dette skal fungere i C også.
     

Del denne siden