Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål: Gjelder ikke 23:59-vinduet på vanlige bonusreiser? Er det kun på CT?
     
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder nok for begge. Og så er det vel 24:00 og ikke 23:59
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Forundrer meg ikke om Vibeke har gjort et unntak for en diamant her :)
     
  4. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    SK760 GDN-CPH as we speak! DiamondSeatblock3000Pro på rad 4 :D
     

    Attached Files:

    drsyk, Origo, holmen and 7 others like this.
  5. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje du har blitt svartelistet som @Scandipendler :p
     
    Kristian liker dette
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Var inne på tanken selv. :) Men så ble jeg plutselig tiltalt ved navn på LH biz her om dagen, og tenkte jeg var home dry. Det var inntil jeg fant ut at man må ha omtrent en milliard miles for å bli A*Gold hos LH. Så akkurat nå vet jeg faktisk ikke om jeg er svartelistet eller sjefssenator :p
     
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Vet at det blir feil i forhold til topic, men ettersom dette er den eneste EBD-tråden, så har jeg et spørsmål som relativt ferskt medlem i klubben.

    I listen over fordeler som EBD er gebyrfrie endringer på bonusreiser over telefon som man selv kan kan gjøre på nett. Er det da slik å forstå at det ikke gjelder cashreiser? Ringte i går for å endre en tur, men ble fortalt at det ville tilkomme gebyr. Måtte da kansellere og bestille på nytt på nett. No big deal, men greit å vite hva som gjelder.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,899
    Likes mottatt:
    57,535
    Bonuspoeng:
    293
    I dag skulle jeg avbestille to bestilte reiser.
    Så da tenkte jeg at jeg skulle kjøre et lite eksperiment.
    Jeg sendte samme mail til den norske og danske diamant-mailen. (Med unntak av hvilken av de to reisene som skule avbestilles da..)

    Mailen til NO ble sendt 09:10, og til DK 09:23.
    Den til DK ble kansellert, og jeg fikk mail og melding i app kl 10:51.

    Nå er klokken 12:00 og jeg har ikke hørt noe fra NO-mailen..
     
    EndreD, Baldrick, chrt and 12 others like this.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Nogen, som ved, cirka hvor mange EBD' ere SAS har i sin samling ??
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg har hørt 20 tusen. Noen sitter sikkert på mer nøyaktig data
     
    PENSIONISTEN liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,899
    Likes mottatt:
    57,535
    Bonuspoeng:
    293
    Og DER kom mailen fra NO (eller Sverige, som det ofte heter).
     
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    UHA, UHA - så det bliver mange gratister med EBG status ….
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Men som feks min samboer med gave EBG bruker hun loungen maks 1-2 ganger i året. Mange av gavegullenne ser du nok lite til :)
     
  14. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde en interessant observasjon i dag. Jeg skal reise til ORD via ARN med min svigerfar i november. Han har EBD og jeg har EBG. Vi hadde valgt sete 2A og C på OSL - ARN strekket. Da jeg gikk inn for å sjekke setevalg for turen her om dagen hadde det sneket seg inn en person midt mellom oss. Det er massevis av ledige seter i PLUS. Jeg flyttet oss over til 2D og F og nå er det enn så lenge ingen mellom.

    Kan dette være en Pandion som veldig gjerne ønsker noen å prate med på turen kanskje? :rolleyes: Skulle hvertfall tro de greide å gi seatblock til en EBD og EBG som reiser sammen når det er under halvfullt enn så lenge.
     
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Det funker sjelden eller aldri. Mer basert på flaks. Men enkelte er så besatt av de to første radene at de faktisk velger et midtsete frivillig.
    Også bestillinger via reisebyrå kan gjøre sånn om du har langt fremme i profilen din
     
    Flyvende_mare liker dette
  16. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Ja reisebyrå kan jo være en god forklaring. Ender stort sett alltid endt opp med ledig midtsete også i go, selv med bare EBG, utenom ved fulle fly, så opplever ikke at det er et stort problem.
     
  17. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge det ikke er noen «hard block» av seter så vil det bli litt bingo med alle de variabler som er beskrevet i tråden. Har 350+ legs med SAS i året i Plus. Jeg kan ikke forvente å få ledig midtsete hver gang. Og selv om jeg har forsøkt å finne et mønster i hvordan dette fungerer, så har jeg ikke lykkes med det. Expertflyer kan man ikke stole på, om man søker på en flight akkurat nå og gjør samme søk om 2 sekunder kan det setet som viser kryss/ blokkert sete vise hvitt / ledig i neste søk. Man kan selvfølgelig bytte seter rundt etter hva setekartet hos SAS eller Expertflyer viser, men da har man en evig runddans. Det jeg har funnet ut er det beste er å finne hvor Pandion sitter (de sitter oftest på A eller F) og deretter velge C eller D. Da er sannsynligheten størst for å få ledig midtsete
     
  18. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyr av og til på morgen/ettermiddags avganger, i Go. Da velger jeg et av de bakerste setene, har alltid da fått minimum ledig midtsete, ofte en egen 3-seter. Jeg ser da at de som reiser ofte med flotte kort i alle valører sitter litt trangere der fremme i flyet.
     
  19. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    EBD-mailen Danmark er fantastisk, og eg har herved erklært det som den beste fordelen!

    Eg skal ut å reise med 6 andre over dammen, LAX, og eg er i overkant ivrig på jaktfronten. Har booka seter, funnet enkeltseter, så dobbelt osv. Kom også over to biz seter eg i utgangspunktet ikkje hadde, og no sist måtte eg flytte over to, då me gjekk på eit par seter i friends and family. Det er alltid tipp topp sørvis, sjølv om eg er litt over middels oppteken av dette, og dei flytter folk og splitter og ordner. Har også opplevd dette på bookinger i EU. Er usikker på korleis dette fungerer for EBG, så eg kjem til å sakne dette om eg dett nedatt.
    Men no er EBD sikra eit år til, då eg datt på ein beste tilgjengelegheit billett til MIA!
     
    RoadKing, Baldrick, Edvard and 6 others like this.
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    De fikser ikke EBD EBD sammen en gang.
     

Del denne siden