Fornuften og kalenderen sier nei dessverre Var hinsidige priser, dessuten har man også Fast track på Globen i Amex- kortet hvis man ønsker litt ekstra på konsertene.
SK531 fra Stockholm til London i GO nå med SAS Irland. Full oppmerksomhet og alle servering man ønsker - levert med et smil! Har endog vært forbi og spurt om alt er OK et par ganger.
Er det fortsatt gebyrfritt med endringer for EBD? Blir EBD om et par uker, og har en booking som jeg kommer til å endre på. Ettersom jeg allerede har betalt 2x450 i bookinggebyr, kommer jeg da ut av denne endringen uten kostnader?
Virker helt random, men stort sett har jeg sluppet gebyr. Kun en gang siste 3 mnd har jeg fått gebyr av en sur danske som mente at det alltid hadde vært gebyr for alle...
Spør om Ringi på morgenen idag, får beskjed om at jeg skal få hvis de får tid og ender opp med og ikke få servert ringi. I-landsproblem, men relativt irriterende!
Man lærer stadig nye ting, for min del var diamanten klar når TP var bestilt og betalt ... Nå må man jo fly eller har de riktige kredittkortene ...
Hvorfor taes det egentlig gebyr for bestilling av award for EBD når det tydelig står at det er gratis for EBD. Fikk dette i posten i dag: og på SAS.no står det følgende: ' Burde isåfall være en enkel sak og få gebyret igjen via diamant mail eller kontaktskjema? Dårlig at dette ikke er en kjent sak for alle på kundeservice hos SAS.
Tror dere det kommer forbedringer til Diamond snart? Altså den positive veien? Synes Diamond burde behandles mer slik Pandion gjør og øke kravene for å gå ned antall diamanter. Tenker på typ hilse på før hver flight, tilby ekstra service, osvosvosv. Blir for dumt at det kreves relativt mye for å bli Diamond, men du får ingenting tilbake bortsett fra forskjellig farge på baggasjetagen, gratis drikke og du står litt bedre til når alt går til helvete
Tipper nei. Er vi heldige blir gratis for EBD med det mye fryktede gebyret for og avbestille award hos SAS. krysser fingrene for at dette gebyret aldri blir en realitet.
I forbindelse med pinsen tok jeg med familien til Stavanger siden jeg likevel skulle dit i ett møte. Vi fløy SAS tur/retur, men på to forskjellige bookinger siden min reise var bestilt gjennom jobbens reisebyrå. Ett par-tre dager før avreise sendte jeg en e-post til den norske diamant mailen og ba de om å legge inn ett notat i bookingene våre slik at man kunne fange opp i systemene at vi reiste sammen, selv om vi hadde to separate bookinger. Denne fikk jeg først svar på etter fem (!) dager, dagen før hjemreisen... På veien til SVG bestilte vi noe drikke og snacks ombord og jeg hintet diskret om at jeg var EBD og fikk da drikke uten å betale for det. På returen bestilte vi også litt snacks og drikke og den hyggelige flyverten spurte da om "vi" var EBD, og når jeg svarte bekreftende så fortsatte hun bare videre uten å ta betalt for noe. Fem dager er altfor lang tid å bruke på å svare på noe så enkelt og det er også merkelig at servicen ombord skal være så inkonsistent.
Er dette ment å skulle gjelde CT/Tallinn også? Det er vel stort sett der det vil være en faktisk fordel. Ble i alle fall belastet servicegebyr senest i går, og gitt beskjed om at hver endring vil koste 150kr.
Har akkurat nå snakket med internasjonal SAS premium line hvor jeg ville endre en bonustur for tre personer på samme booking på retur fra EWR-ARN-CPH-TRD til EWR-ARN-TRD. Det kunne de selvsagt ordne men da ville det koste 150kr per person! Ikke fanden om jeg betaler 450kr for å la Sas selge setene vi frigjør til CPH. Spurte når dette har skjedd og fyren insisterte på at det alltid har vært slik. Jeg bare sa det var uaktuelt og at jeg kun en eneste gang tidligere har blitt avkrevd slike gebyrer. Da lagret han alle endringene og sa jeg kunne ringe til «local office» på dagtid da han angivelig ikke hadde lov til å frafalle gebyrene.
ifølge DK diamant mail er det endrings gebyr for EBD som for alle. Bestilling skal ikke ha gebyr, selv ikke med CT. de skriver at gebyrer skal være 375 for bestilling, kan dette stemme? om man bli avkrevd gebyr skal man kunne kreve komp.
Ser at alle de siste spørsmålene handler om det samme som jeg skulle til å spørre om, altså om det stemmer at EBD skal betale gebyr for endringer (ble nemlig fortalt det av SAS i dag). I så tilfelle lurer jeg på: Har dette alltid vært gjeldende praksis? Under «tier level benefits» i appen står det «no booking fee when using member service for award flights». Har denne formuleringen vært annerledes tidligere? Er det noen som har hatt suksess med å betale for så å klage på avgiften i etterkant?
Telefongebyr på 375,- skal kun gjelde bookinger som er mulig å gjøre på nett, og som EBD skal man alltid være fritatt denne ref. post fra 15. mars på https://www.sas.no/eurobonus/offers-and-news/