Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,008
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at det er den viktigste grunnen til å beholde diamant.

Særlig nå hvis det stemmer at det er blitt mye dyrere for poeng+penger som var den andre viktige grunnen til å beholde diamant.

Ellers har jeg aldri blitt spurt om å betale eller vise eurobonusstatus når jeg har bestilt drikke i Go, så de har god kontroll på hvem som er diamant.

2. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel ikke alltid det er innafor å bytte halvveis ? Jeg har spurt om det tidligere og fikk beskjed at jeg kan bytte, men da gjelder der hele flyturen.

vegardg and Jonkebassen like this.
  3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Kun om crewet seier det er greit, eg hører på dei:)

TravelManBiz liker dette
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Liten mail til Vibeke, om å ordne litt senere utreise fra SIN-HKG, opprinnelig kl. 1350, til 1830, forespørselen ble besvarte med SAS Changed booking i appen, gikk inn i appen med et smil, ingen endrings gebyr, og har nå meldt meg inn i Vibeke`s fan klubb.:)

Jonkebassen, chrt, Lillegutt and 4 others like this.
  5. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Har flydd strekningen HAM-CPH flere ganger, men stortsett i Plus. For noen dager siden reiste jeg i Go og ville gjerne ha en øl. Det fikk jeg ikke, da det ikke var noe servering i Go fordi turen var så kort i følge Cityjet crewet? Er dette vanlig?

6. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,315
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv en flight til LHR....så må du nok vise kortet :)

7. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Har også opplevd det. Og CPH-HAM er vel ein av dei korteste ein får:)

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,889
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager (96/97 tallet) fikk man en øl på FBU-KRS, men man måtte drikke på skulle man rekke å tømme boksen.

chrt, johkon, ValdresBjarne and 3 others like this.
  9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    808
    Bonuspoeng:
    113
  10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,676
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg reiste hjem på søndag troppet jeg opp litt tidlig, spurte pent ved gaten og fikk bli med tidligere fly kostnadsfritt. EBD og Plus Saver.
    Fruen gjorde forøvrig det samme lørdag, og hun er "bare" EBG.

jgroneng liker dette
  12. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Plus Saver fungerer 100%.
    (Tror ikke status spiller noen rolle, så lenge det ikke er venteliste...)

RoadKing liker dette
  13. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,400
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke så vanskelig å få flyttet flyvninger i Plus ved gate og status spiller ikke så stor rolle. Det er når man flyr Go at status virkelig har noe å si. Fikk komme med tidligere fly et par ganger i Go når jeg var diamant.

RoadKing liker dette
  14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gjør jeg hver gang jeg er i Køben ifm. jobb. De "vanlige" avgangene rett etter arbeidstid er alltid så svindyre, både i Go og Plus. Booker derfor konsekvent billigste kveldsavgang i Plus Saver, møter opp i gate, og har enda til gode å ikke få bli med på flyet :)

markus, RoadKing, Woodswing and 4 others like this.
  15. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Det er alltid stas når gatepersonelet spør om det er diamanter der, og han i hettegenseren tek siste plass på flyet før dei i dress og gullkortet bortimot tatovert i panna!

Last edited: 11. febr 2020
  16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Du glemte Adidas jogge boksa og Bose på øra...

markus and ValdresBjarne like this.
  17. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    :D
    Den har jeg ikke hørt før, men har kommet med noen ganger fra venteliste (sannsynligvis pga status).

ValdresBjarne liker dette
  18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsatt full servering på OSL-KRS nå i disse dager. Var riktignok en periode hvor det ikke var servering pga for kort tur, men dette er det heldigvis slutt på.

Jeg støtter fullt og helt vedkommende i artikkelen. Gang på gang ser jeg når jeg kommer fra toget at vekterne forer fasttrack med folk fra vanlig kø.
    Det er faktisk en stor irritasjon, ikke fordi det er noen folk foran i køen, men fordi det er "ikke-fasttrack-folk" som ikke er vant til å være effektive i køen, og strengt tatt faktisk heller ikke har et begrep om sunn fornuft.
    De skal jo bruke 20 minutter og 15 bokser hver for å pakke ut all den dritten de har dratt meg seg hjemmefra som de på død og liv skal ha med seg på flyet. Og ikke nok med det, de har jo gjerne 4-5 vannflasker i sekkene som de "glemmer" at de har.
    Og kremer og tuber og alt mulig annet som de ikke har lov til å ta med på flyet. Når de først oppdager at de har med seg et halv parfymeri med ulovlige mengder smørbart skvip skal de jo selvfølgelig smøre inn både seg selv og partner med dette griseriet før de til slutt overleverer restene til vekterne. Men dette da først etter de siste 40 minuttene er brukt på å argumentere i mot reglene om at det må da være greit å ha med seg litt solkrem eller brunkrem eller hva nå f... de skal drasse med seg. Og ikke nok med det, alt er jo kjøpt på flyplassen, så da er det jo ikke farlig? Jeg kan jo jammen ikke forstå at det finnes så mange tuber med drit å få kjøpt engang jeg....

19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,889
    Bonuspoeng:
    293
    Når Mr FastTrack som har med seg ørten-hundre kolli, og ikke husker at han hverken har 2 pc`er, tannkrem og Old Spice aftershave, og samtid blir overrasket fordi det nye metall-beltet til Armani dressen må scannes igjennom ... Her snakker vi effektivitet!

Arvid1410, drsyk, Techsalsa and 4 others like this.
  20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    hehe.. Ikke så ofte jeg treffer på slike.. Men Fru Plussbillett med 6 poser sminke og 4 håndvesker og 2 kåper som ikke må røres av bånd eller bokser ser man jo i ny og ne.. Da er det snakk om å velge riktig kø om det finnes to alternativer :D

Del denne siden