Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Fruen ble faktisk beskyldt for å snike og dyttet bakover i køen av en som kom inn fra eco. Jeg var gjennom og fikk det ikke med meg. Ellers hadde jeg nok klikket i vinkel.

drsyk and Eddie47 like this.
  2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,889
    Bonuspoeng:
    293
    Lar du kona måtte gå bak deg? Nei nå står ikke påsken til pinsa!

drsyk, Rscott, Gullars and 1 other person like this.
  3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, artig det der. Nylig reiste jeg med gipsfot fra Gardermoen, og mobility service trillet meg til fasttrack, var en annen rullestol der litt før i køen. Ble full stopp da rullestoler skulle endevendes og både dem og gips skulle bombetestes samt mobility folket måtte i scanneren. Køen i fasttrack vokste raskt, ikke bare blide ansikter. :rolleyes:

drsyk and Eddie47 like this.
  4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Vi hadde med min svigermor også, så da var det bare å peise på. Hun er nemlig en av de som gjerne blir stoppet med Old spice og tannkrem :p

Kalsnes, drsyk, dahlmath and 3 others like this.
  5. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble faktisk henvist til å gå bak de fra den vanlige køen av en NOKAS-vakt (han sperret, så de kunne komme over og inn i Fast Track-køen, foran meg). Da spurte jeg om det var slik de praktiserte det, at de i normal kø skulle gå først. Da beklaget han og sa at han bare tenkte normal folkeskikk og ikke så mye på hvem som var i Fast Track :rolleyes:

Last edited: 10. febr 2020
    Eddie47, drsyk and RoadKing like this.
  6. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde nå en kjapp opptelling... Og noen refleksjoner...

"We know you spend a lot of time traveling with us and we appreciate it. To show you just how much, we're offering you a free upgrade..."

Jeg har da fått totalt 10 stk Courtesy upgrade som Diamant.
    - 6 ganger fra Go til Plus
    - 4 ganger fra Plus til Business
    Fordelt på 2016 (3 ganger), 2017 (2), 2018 (1), 2019 (2) og 2020 (1 gang).
    Dager: SØN, TOR, TIR, LØR, TOR, TIR, TIR, TIR, TOR, TOR

Det er absolutt ikke slik at det er "hver andre booking" at jeg blir oppgradert. Selv om jeg flyr omtrent like mye Plus som Go, så skulle jeg ønske at det var flere Plus til Business. Dersom jeg har vært oppgradert, flyr jeg gjerne Go på neste runde (så framt seterad 30 er ledig), for å håpe på Plus til Business ved neste anledning. Men det slår ikke helt til...
    Jeg flyr som oftest på helg den ene veien og ukedag den andre veien. Ser ut til at oppgraderinger (naturlig nok) er lettere på hverdager hvor kabinen som oftest har litt mer kapasitet.

TomF66, jonss, OyvindN and 4 others like this.
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Oversatt til lekman "tro at du er kul hva? Stå bakerst snobb!"

drsyk and Kristian like this.
  8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Doktorn har blitt så effektiv med snørr unger og fruen på slep. Alt som piper, blinker, metaller, væsker, ipad, laptop er pakket i en cabin koffert, alt lemmes over i en av disse kurvene, stygge blikk kommer da denne bedre viteren får fart på fasttracken, og jeg kommandere fruen og kidz igjennom den slusen til himmelen, mest effektive strategien med familie på slep... Pre-packet for security purposes.

Har også opplevd "eco power" bli slusset inn, men også opplevd at Nokas har sperre køen når vi kommer inn. Det er faktisk veldig hit n miss her også.

Det skal ikke være slik. Det er uakseptabelt å måte stå i fasttrack kø fordi eco-power står og tar opp plass med sine urutinerte skavanker...Irritasjons momentet kan destruere en praktfull starter på en C eller F flyvninger :)

Nå må vi alle telle til 10 og så puste dypt inn og ut...

PS. har også kommentert Nokas, hva er det du holder på med, ser du ikke at det kommer folk ifra fasttrack og blir ignorert, neste gang kan det være fint å skrive en klage på de ansatte som ikke respekterer de guddommelig fra fast track , en sånn underskrift kampanjes hadde vært noe:D

FlyerOslo, chrt and OyvindN like this.
  9. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    (Det har skjedd ein gong:) Men eg reiser ikkje så ofte...

10. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har opplevd dette eg også, Det kjenner meg ikkje slik spesielt norsk der eg får sleppe inn før dei andre frå den andre køen frå fasttrack, og dette har eg reagert på.

Ikkje det at eg får "vanlege" folk inn i fasttracken "min", men at eg må føle meg som ein som snik når eg faktisk har Fasttrack som ein av fordelene mine, samt at eg ofte betaler for plus(og det må då vera det samme om eg betaler for den sjølv eller om bedrifta betaler for den? Tek den videre på krangletråden kjenner eg:))

(Men det er vel ganske mange flyplasser der fasttracken kjem på sida, og "snik" foran dei vanlige reinsande? Kjem på både SVG og iblant BGO. Og no kjem eg på mange fleire)

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Har opplevd kun på IST, med bestevenn, onkel, tante, bestemor eller at en eller annen bekjent sluser deg igjennom "fasttrack", de sjekker ikke billetten engang, hverken scannes eller framvises, dette har en bevitnet gjentatte ganger på IST(brukte halve dagen på å sitte/ligge på en 3rader utenfor passkontroll)...

Eddie47 liker dette
  12. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,307
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg, madammen og junior fant i morges ut at vi drar fra kalde Alta til solskinnsbyen Bergen på langweekend førstkommende helg på FP bonusbilletter. Utreise fredag, og retur var på tirsdag grunnet ingen tilgjengelige bonusbilletter mandag på kort varsel.. Skal på jobbreise tirsdag, og det fristet å være en natt hjemme før jeg dro igjen.. Fyrte avgårde en e-post til den danske Diamond-mailen med forespørsel om å åpne opp bonusbilletter til oss BGO-OSL-ALF mandags formiddag, og 2 timer senere kom det opp varsel om changed booking fra appen og mail om at vi var booket om til mandag av selveste Vibeke. For en service! :D

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,346
    Bonuspoeng:
    293
    Bergen... perlen på solkysten

drsyk, McBuljo and geirh like this.
  14. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig President @Eddie47 ;) Klar for HKG 2020?

Eddie47 liker dette
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,346
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med det ...så på billetter i går

16. Kaffekopp

Kaffekopp Ungdom, EBD

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Begynner å bli litt irriterende når det sluses inn mange urutinerte mennesker. Det skal bare én Gerd (78) med kåpe og veske, og alskens drit, før køen er ødelagt. Da er det bedre med 10-20 stk forran som kan å legge fra seg effektivt.

Kan jo få hjerteinfarkt av mindre.

Skarven and drsyk like this.
  17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Dette lover bra, ikke refunderbart håper jeg.

18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hjerteinfarkt må en unngå, da blir hele Fast Track mini sykehuset opptil 15-30 min. før ambulansen kan frakte pasienten videre til nærmeste sykehus/begravelse byrå...:rolleyes:

Må flashe EBD og snike i køen;)

19. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,281
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde innfasing fra vanlig kø noen sekunder før jeg kom frem til fasttrack på OSL på søndag.

Imidlertid opplevde jeg at ei dame tok min pose med bare en tannbørste og tannkrem for deretter å putte veska sammen med massevis av andre poser. Mine saker lå da i en boks rett etter hennes ting.

Jeg oppdaget ikke hva som skjedde før et sekund før posen havner i veska og da jeg ble litt forfjamset og tenkte at «nei jeg må ha tatt feil, kanskje min pose var tatt ut til test». Jeg gikk dermed til vekterne for å spørre men da de hadde fått sjekket og sa at de ikke hadde posen min så var dama forsvunnet med tannbørsten.

Shyneno liker dette
  20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Samme skjedde med en kollega når vi skulle på tur.
    Vedkommende tyv forsøkte å ta hans PC, selv om den ikke var av samme merke eller farge (...) som den som vedkommende egentlig skulle ha med seg....

drsyk liker dette

Del denne siden