Overnattinger gjennomført på Scandic

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av kjeeli, 22. sept 2023.

Tags:
  1. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell : Scandic Rubinen (Gøteborg) Status: L5 Rom booket: standard family three Oppgradering: ja til rom 721 Superior pluss i 7 etg, stor flott terrasse med utsikt over avenyn. Andre fordeler: fikk gratis frokost for 3 , 3 dager. Fornøyd med første opphold hos Scandic etter overgang fra Strawberry, Oppgradering og gratis frokost 3 av 5 dager.

EndreD, kjeeli and Maggie like this.
  2. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,055
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke enig i det. Jeg har blitt oppgradert til suite begge gangene jeg har bodd på Scandic dette halvåret. Mulig fordi jeg skriver en setning om at en oppgradering hadde vært hyggelig når jeg booker rommet. I tillegg gratis frokost selvsagt. Man får også flere poeng.

Cumulus liker dette
  3. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    Ops feil hotlel

Last edited: 29. des 2025
  4. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    63
    Fint at det finnes eksempler på de som faktisk får oppgradering. Men se f.eks posten til @awt like over. 23 ulike opphold uten en eneste oppgradering.

5. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,592
    Bonuspoeng:
    93
    For meg virker det som om det er opp til hvert enkelt hotell om de oppgraderer. De jeg bor mest på - Sjølyst og Lillestrøm - er helt forskjellige. På Sjølyst har jeg blitt oppgradert en gang på 20-30 opphold. På Lillestrøm blir jeg oppgradert hver eneste gang....

Cumulus and kongenamundsen like this.
  6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,858
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Alta
    Status: True Friend
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Ja, til Junior Suite
    Andre fordeler: Nei
    Lengde opphold: en natt

Fin sjekk inn. Fikk rom i øverste etasje m/bra utsikt. Oppgradert. Antar det er junior suite... Rommet var varmt, i motsetning til sist gang. Digg når det er 20 kalde ute. Putene så som så. Senga god nok, men ikke det beste jeg har sovet i.
    20260107_221436.jpg 20260107_221502.jpg 20260107_221539.jpg 20260107_221639.jpg 20260107_231008.jpg

EndreD, livinspeed, Upsaker and 9 others like this.
  7. senorwafflez

senorwafflez Nytt Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Scandic Victoria Oslo
    Status: Dear Friend
    Oppgradering: Ja, til Superior
    Andre fordeler: Valg ved innsjekk om ekstra poeng eller voucher til restaurant

Ble ikke nevnt noe om oppgradering ved innsjekk om oppgradering, men stod i appen. God seng sånn i utgangspunktet, men man foretrekker jo en stor fremfor to enkeltsenger.

Frokosten var ok. Har sett bedre utvalg, men dårlig var det ikke. Godt brød. Helt kurant for en enkel overnatting i byen. Sentralt, utmerket beliggenhet fra aktivitet med jobben - men om jeg jaktet restaurant, komfort og mer tid tilbrakt på hotellet ville jeg nok gått for noe annet.

signal-2026-01-08-171247.jpeg

livinspeed, EndreD, Emma and 3 others like this.
  8. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,121
    Bonuspoeng:
    93
    Hatt et par opphold siden sist.

Hotell: Scandic Sola Airport
    Rom booket: Superior Room Best View
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt

Hotell: Scandic Narvik
    Oppgradering: Superior
    Unnskyldte seg over at jeg kun fikk oppgradering til superior ved innsjekk, siden hotellet var fullt av turister i romjula så fikk jeg ikke suite.

Hotell: Scandic Klarälven
    Oppgradering: Family room

Hotell: Scandic Hell
    Oppgradering: Superior
    Romnr: 520

EndreD, livinspeed, Spielhaug and 5 others like this.
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,858
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Alta
    Andre fordeler: Poeng i stedet for voucher

Nytt opphold i nord, blir en god stund til neste gang. Denne gangen ikke noe oppgradering, men relativt stort og fint rom. Holder bra for en natt. Eneste ulempen er at senga virker til å være dårligere å ligge i enn på Suiten jeg tidligere har vært oppgradert til.

20260120_142745.jpg 20260120_142754.jpg 20260120_142803.jpg 20260120_142812.jpg 20260120_142835.jpg

EndreD, TravelAddict, Emma and 7 others like this.
  10. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Sørlandet, Kristiansand
    Rom booket: Standard to enkeltsenger
    Oppgradering: Superior dobbeltseng hjørnerom
    Andre fordeler: Poeng i stedet for voucher
    Lengde opphold: To netter

Oppgradering i app før jeg ankom. Fikk et fint hjørnerom i 2 etg med egen balkong og sofa med sittegruppe. Litt slitent bad med badekardusj. Det var en ekstremt høylytt og konstant "vann i rør"-lyd når noen i rommene over brukte dusjen - de var heldigvis kjappe. To middager i restauranten som begge var gode, selv om menyen er kjedelig om man har vært noen netter på Scandic. Bestilte uten frokost, ble litt frem og tilbake men løste seg ved å vise app i frokostsalen. Litt kjipt utvalg, men var heller ikke mye folk, så da er det vel begrenset hva de setter ut.

11. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    53
    Hotell: Scandic Helsfyr
    Status: Loyal Friend

Ble en natt her i forbindelse med jobben. Rommet var helt greit, behagelig seng og maten vi fikk servert var god.

Alt i alt, et greit opphold

Attached Files:

Emma, Maggie, kjeeli and 2 others like this.
  12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,858
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hotel Norge by Scandic
    Rom booket: Classic
    Oppgradering: Følg med for å finne ut!
    Lengde opphold: 2 natter

En liten jobbtur til BGO. Tok meg den store friheten å booke Hotel Norge by Scandic. Classic room, ifølge Egencia. (Vi vet jo alle at «classic» er et relativt begrep.)

Innsjekk rundt kl. 19.30. Hyggelig resepsjonist. Gjenkjenner åpenbart en bonusnisse på lang avstand.
    – «Jeg regner med poeng og ikke voucher?» sier hun, med vennlig blikk og et smil som avslører at dette ikke er hennes første nisse.

– «Ja takk!» kvitrer nissen tilbake.
    – «Ønsker du at rommet blir ryddet i morgen?»
    – «Så hyggelig at du spør – ja, det vil jeg gjerne!» svarer nissen, før han smidig glir over i neste tema:
    – «Forresten, hvor lenge er restauranten åpen?»
    – «Til kl. 22. Kjempegod mat, anbefales på det sterkeste!»
    – «Supert. Og spa? Hvor lenge er det åpent?» spør nissefar, som helt tilfeldig har lest tre ganger på nettsiden at det stenger kl. 20 – men likevel håper på et lite mirakel for lojale gjester.
    – «Til kl. 20, dessverre. Men ta turen i morgen! Åpent 08–20. Bare husk at barn har tilgang mellom 08–10.»
    – «Midt på dagen mellom møtene, da, takk. Hva koster inngang?» spør bonusnissen, nå i fullt smiger-modus. (Han har lest prisen. Men man spør jo. Av prinsipp.)
    – «195 kroner. Ring gjerne på forhånd fra rommet. Absolutt verdt det!»

Så kommer den klassiske:
    – «Har du bodd hos oss før?»
    – «Ja, en natt i mai i år.»
    – «Jaha… jeg regner med du mener i fjor?» sier resepsjonisten med et lurt smil.
    Mer skal ikke til før nissen ler så både det korte skjegget og den tynne hårmanken rister ukontrollert.

Avslutning på mesterlig vis:
    – «Her har du et skrapelodd fra oss; skrap frem og hent gaven under oppholdet. Frokost fra 06.30 (resten glemte nissen, for starttidspunktet var det viktigste). Her er kortet ditt. Heisen er der borte. Velkommen!»

– «Tusen takk for en veldig hyggelig innsjekk!» sier nissen, og tusler mot heisen mens han studerer romkortet.
    Rom 915. Nest øverste etasje. Det begynner å krible.
    Ble det en liten upgrade? Og hva i all verden skjuler det skrapeloddet?
    Heisen suser opp.
    Gjett om det ble oppgradering.
    Og gjett om skrapeloddet leverte.
    Se bilder for fasit.

20260202_194104.jpg 20260202_194122.jpg 20260202_194141.jpg 20260202_194147.jpg 20260202_194309.jpg 20260202_194324.jpg 20260202_194341.jpg 20260202_194202.jpg 20260202_194210.jpg 20260202_194223.jpg 20260202_194219.jpg 20260202_194230.jpg 20260202_194421.jpg 20260202_194514.jpg

13. Norhawk

Norhawk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Scandic Ambassadeur Drammen
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Ja, til Master Suite
    Lengde opphold: to netter

Master suite bestående av soverom og liten stue. Skrivepult på soverommet, med vannkoker, pulverkaffe og te tilgjengelig.
    Stue med sofa med tilhørende bord og minibarkjøleskap.

Ellers, ett meget trangt P-hus på hotellet.

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Scandic Solsiden, Trondheim
    Status: Loyal Friend
    Rom booket: Standard 2x single beds for poeng

Booket rom for combo av tidligere opptjente Scandic poeng og toppet opp med noen konverterte SAS poeng for å treffe 30k som natten kostet.

Utrolig blide og hyggelige resepsjonsfolk både ved innsjekk og utsjekk.

Forsøkte å få rom med dobbeltseng istedet. Men det hadde de ikke ledig, selv om det virket som hun virkelig forsøkte å finne et tilgjengelig rom.

Bra frokost på dette hotellet. Bonus for skål med hele avokadoer på bufeten, med utstyr på plass for å dele den + boks for å kaste skall og sten.

Utvendig markise man selv kunne styre fra rommet kom godt med, når solen stod lavt i vest på ettermiddagen.

15. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    643
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som at avokadoen er ganske standard hos Scandic? Uansett liker jeg det tilbudet veldig godt. Har du prøvd Nidelven? Hvor mye dårligere er i tilfelle frokosten på Solsiden?

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, kanskje det. Kan bare ikke huske å ha sett avokadoen før.

Har vært flere ganger på Nidelven, men bare denne ene gangen på Solsiden.

Hvis frokosten på Nidelven er 9 av 10, vil jeg si at Solsiden var 7 av 10.

Nidelven får særlige ekstrapoeng for større utvalg, og ikke minst ferskt preparert på bestilling av både egg, kaffe og en iskrem-maskin da jeg var der sist for et halvår siden omtrent.

Christian liker dette
  17. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    Avokado virker å være standard ja, hadde det hver dag en måned i Kirkenes bl.a. sent i 25', og der var det ikke verdens råeste belegg bortsett fra odde busser med Kinesere.

Del denne siden