Hotell: Scandic Alexsandra, Molde Status: null niks, booket av Jr som prøver å bygge status hos Scandic Rom booket: Superior Oppgradering: Nope Lengde opphold: 1 natt Romnr: 549 Vi var 3 stk som skulle overnatte, og Jr var ansvarlig for bookingen. Han kunne valgt standard family three, men var smart nok til å velge superior. Pris forskjellen var jo bare 9 kr denne natten Superior blir tydeligvis også kalt Businessrom Det første som møter oss er en lang gang Greit med skapplass der. I enden av gangen er badet Vi ble overrasket over størrelsen på rommet, her er «stue delen» Sovealkove for oss voksene Utsikten fra dobbeltsengen Og fra sovesofaen Rommet ligger her Og har en fin balkong med sitteplasser til 2 Hvis nøden melder seg mens man venter på heisen, så har hotellet en løsning på det For 175 kr kan man parkere bilen i garasjene, garasje 1 har en innkjøring med 13% nedoverbakke Garasje 2 har flat innkjøring Det er ingen mulighet for å lade bilen der. På kveldstid legger Havila og Hurtigruten like etterpå til kai like nedenfor hotellet Frokostsalen er ganske fin (dette er bare ett av flere rom) Utvalget er helt greit Men det som skal være varmt er ikke det. Det er mer utvalg enn dere ser på disse bildene, men det ble ikke fotografert. Rom oversikten i 5.etg. Jeg liker dette hotellet bedre enn Seilet pga det er litt mer sentralt, betjeningen er også veldig hyggelige. Jr hadde tatt feil av kampdag ifm landslagspausen. Så han hadde også booket et ikke refunderbart opphold natten etter, men spurte i resepsjonen om han kunne bruke det på et enkeltrom denne natten. Det kunne han, men han fikk også tilbud om å flytte det til en annen dato i fremtiden. Han valgte det siste, det var hyggelig gjort av de! Kommer til å velge dette hotellet også ved neste besøk til Molde.
Jeg har så og si sluttet å bruke Scandic, men etter 2 år som red level kan jeg dele det som for nå har blitt mitt «avsluttende» opphold og generell erfaring rundt red og top level. Ser også at jeg må bli bedre på å ta bilder her… Hotell: Hotel Norge Status: Red Booket: Cozy single Oppgradert: Spacious balcony Netter: 3 Rom: 1009 Annet: Som alltid gode på å anerkjenne medlemskap her. Alltid god stemning i resepsjon, men merker at det går opp enda ett nivå når de drar frem bookingen og trolig legger merke til red level. Spacious balcony er i øverste etasje mot vest og er derfor fint om man ønsker å nyte kveldssolen og tilfeldigvis er der en av de tre dagene i løpet av året hvor det faktisk er sol i Bergen. Legger til litt mer om Norge da jeg har veldig mange opphold der de siste årene. Standarden for meg og han forrige jeg ga bort top level til har vært at vi har booket cozy single og vanligvis blitt oppgradert til grande balcony i de to øverste etasjene. Selvfølgelig avhengig av tilgjengelighet. En gang vi var der samtidig ble han faktisk oppgradert til høyere kategori enn meg, men det hadde nok litt å gjøre med at han kun hadde en natt og jeg hadde fire. Rommene ligger mot øst og har en flott utsikt mot lille lungegårdsvannet. Ellers med bonusprogrammet på andre hotell? Syns det er ganske likt som Strawberry egentlig, ofte bare 1 kategori opp, men har til tider fått president, master og junior på de litt mindre fine hotellene. Generelt syns jeg hotellene som ikke er Scandic sine egne er bedre på behandling av status, og ikke minst er hotellene mye finere. Tidlig og sen utsjekk? Kan telle på en hånd antall ganger det har vært ett problem selv om jeg uanmeldt har dukket opp tidlig, eller spurt kun timer før utsjekk. Har også nytt godt av muligheten til å spise gratis frokost selv om jeg ikke bor på hotellene. Kansellert fly på Flesland? Bare å stikke bort på Scandic Flesland for frokost, dårlig frokost hos Hotel Oleana? Bare å ture bort til Norge og spise der isteden Alt i alt fornøyd med min tid som red level, men syns Strawberry generelt har finere hotell og det er selvfølgelig gøy med trumf. Edit: Scandic har jevnlig sendt ut mail om at vi som red level kan melde oss på muligheten til å vinne konsertbilletter, jeg har prøvd gang på gang, men har fortsatt til gode å få noe som helst. Usikker på om de cherrypicker eller om jeg bare har vært uheldig.
Bra insj! Hotell: Scandic Sørlandet, Kristiansand Status: Level 2 (første opphold siden november '21) Rom booket: Standard Oppgradering: Ingen Lengde opphold: 24 netter Dårlig ventilasjon på rommene, så jeg endte ofte med å sove med vinduet åpent - om du sover lett anbefaler jeg å spørre om rom vekk fra E18 og dyreparken med mindre du vil bli vekket av løver. Håndkleknaggen ved siden av vasken førte til at håndkledet hvilte på selve dobørsten som var fryktelig udelikat, og det er badekardusj som har en tendens til å søle til hele badet med vann. Arbeidsgiver hadde visst laget avtale direkte med hotellet om middag, så jeg er usikker på om dette tilkommer poengene (som ikke har kommet enda) opp til 5000-grensen selv om at ble satt på rommet hver dag. Restauranten sier "buffet og á la carte", men av de 3,5 ukene var det á la carte-mulighet i underkant av 10 ganger, og enkelte ganger var det "i dag har vi bare burger". Frokosten er helt OK, men eggerøren er enten steinhard eller nærmest flytende. Et par av servitørene i restauranten var ekstremt hyggelige og serviceminded - men romvasken var litt så som så. Enkelte ganger ble vinglass stående på bordet i nesten en uke før de ble ryddet bort, og det ble glemt/ignorert å bytte håndklær irriterende ofte. Uansett, hadde flaks med at det sammenfalt med doble netter-kampanje, så det skal bety top level. Gjenstår å se når poeng og netter blir kreditert, men ifølge resepsjonisten når jeg sjekket inn skulle det være poenggivende opphold.
Hotell: Scandic Bryggen, Bergen Status: Top Level Rom booket: Standard Oppgradering: Superior Lengde opphold: 1 natt Booket av arbeidsgiver, koblet opphold mot Friends ved innsjekk og fikk uoppfordret oppgradering til Superior. Fine men små rom, trivelig personale og god frokost. Hotell: Scandic Kungens Kurva, Stockholm Status: Top Level Rom booket: Standard Oppgradering: Ingen Lengde opphold: 4 netter Booket av arbeidsgiver, koblet opphold mot Friends ved ankomst. Litt kleint når resepsjonisten sa "ja men du er jo sånn VIP medlem" litt for høyt og gjorde et lite nummer av å finne frem to bokser kullsyrevann. Ble fortalt at vi måtte booke tid til både frokost og middag via QR-kode på rommet pga kapasitet, ingenting av dette funket, uten at det var noe problem å stikke rett i frokostsalen der det var glissent belegg. Døren til badet gikk ikke an å lukke, og det er tilnærmet null friksjon mellom sengen og gulvet så den sklir ut bare du tenker på å sette deg opp langs sengegavlen. Aldri følt meg så utilpass som når jeg gikk opp fra t-banestasjonen på Skärholmen kl 22 ved ankomst, så tips er å ta taxi. Fun fact: Hotellet ligger ved siden av verdens eldste Ikea.
Hotell: Scandic Neptun, Bergen Status: Jr sitt Level 3 Rom booket: Standard Family Four Oppgradering: Nei Lengde opphold: 2 natt Romnr: 602 Andre fordeler: Sen utsjekk kl 14 Fritekst: Hotellet renoverer rommene, og vi fikk ett som var pusset opp Nye møbler i stue/sovesofa delen. Under bordet er det en ekstra puff Det er åpen løsning inn til voksen sengen Badet er nytt Rommet vi hadde vendte ut mot Valkendorfgaten Der er det mye trafikk ut i de sene nattetimer på en lørdag. Siden rommet ikke har noe justerbart klimaanlegg, er åpent vindu eneste løsningen for frisk luft. Og med åpent vindu kan det være fint med øreplugger mot trafikkstøy. Frokosten hadde bra utvalg av varme retter som faktisk var varme. Romoversikten er tydeligvis ikke oppdatert, det ser ut som rommet vårt har blitt slått sammen med 603 Hotellet ligger 6 min til fots fra fiskemarkedet innerst i Vågen. Helt greit hotell med fin beliggenhet.
Hotell: Scandic Hafjell, Øyer Status: laveste Rom booket: Family room Oppgradering: Nei Lengde opphold: 1 natt Romnr: 224 Andre fordeler: Rabatt middag Sist gang jeg var her var det Quality og Stordalen som regjerte. Kjørte seint fra Sandefjord mot Ålesund og dette passet bedt som overnattingssted. Veldig hyggelig personale her. Spiste middag i den uformelle restauranten hvor maten var meget god og prisene langt fra avskrekkende. Fikk faktisk rabatt her. Frokosten også var helt ok. Eneste jeg savnet var mulighet for å lade bil utenfor. Valgte SAS poeng istedet for Scandic ved utsjekk.