Overnattinger gjennomført på Scandic

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av kjeeli, 22. sept 2023.

Tags:
  1. Norhawk

Norhawk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Scandic Ørnen
    Status: True Friend
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Nei
    Andre fordeler: Poeng i stedet for voucher
    Lengde opphold: 3 netter

Ved innsjekk informerer resepsjonen, «du har fått oppgradering til superior». Hvor jeg påpeker at jeg har booket superior rom. Så, altså ingen oppgradering..

Superior rommet er ca. samme størrelse som standard rom på andre Scandic jeg har bodd på.
    Ellers, så var det en liten chips pose som gave på rommet, med en håndskrevet hilsen.

Frokosten helt etter Scandic standarden.

livinspeed, kjeeli and Emma like this.
  2. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,511
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Gdansk
    Status: Loyal Friend
    Rom booket: Economy Room
    Oppgradering: Ja, til Junior Suite
    Lengde opphold: 1 natt
    Rom bestilt grisebillig på vinterkampanje til en mileage run for den nette sum av 247 PLN. Først stod det superior rom i appen på morgenen så junior suite etterhvert.

Fint stort rom med separat soverom i utkanten av gamlebyen. Møbler litt utdaterte, her var det fortsatt igjen en sånn snurreting på skrivebordet som tjukk tv stod på gamle dager så man kunne endre vinkel.

Rommet var booket via SAS så imponerende at poeng (bonus og level) er inne allerede samme dag jeg sjekket ut. Ikke at de ble så mye poeng da med den prisen tross booking på dobbelt poeng kampanjeo_O.

Noen som vet om jeg får både disse poengene og Scandic sine egne poeng?

Last edited: 08. mars 2026
    livinspeed, kjeeli and Maggie like this.
  3. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,244
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, du får ikke begge deler, men du får (litt) Scandic-poeng om du velger dette ved innsjekk i stedet for voucher.

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,471
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Scandic Parken, Ålesund
    Rom booket: Economy
    Oppgradering: Ja, til Superior Extra
    Andre fordeler: Poeng fra voucher

Kom ganske sent til hotellet ca kl. 23. Virket som det var en konferanse/samling på gang. Mange i baren og høyt lydnivå. Hyggelig innsjekk. Fikk rom 1204, trodde den var høyt oppe. Men helt ytterst og ned en halv etasje.

Rommet var kjempestort, men var rett ut på gaten (opplevdes som høy 1. etg). Litt slitt rom, kunne trengt en upgrade. Det jeg fikk sist gang jeg var innom (se forrige side) var mye bedre. Denne hadde dog 'Business' på døra...

Senga var helt ok har sovet i verre. Putene... Hva faen er der med Scandic og puter? Har truet flere ganger med at jeg skal ta med egen. Tror fader meg jeg gjør det neste gang...

Luktet røyk inne ved døra. Ved ventilasjonen. Vurderte å klage, men skulle opp kl. 7 og var stuptrøtt. La meg og sov greit.

Kommer igjen og håper på bedre rom, selv om upgraden var najz.

Snapchat-1207417709.jpg 20260311_224028.jpg 20260311_224039.jpg 20260311_224059.jpg 20260311_224131.jpg 20260312_084308.jpg

livinspeed, Kalsnes, kjeeli and 11 others like this.
  5. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,062
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Scandic Torget, Bergen
    Oppgradering: Ja, til en slags suite
    Andre fordeler: Nope

fredag-lørdag med noe som virket som fullt belegg.
    Rom i 7. etg med takterrasse var gøy. (704) Utenom at det er mars, og været i Bergen er ja… været i Bergen.
    Men kudos for to sittegrupper ute, og første gang jeg har hatt flaggstang på «rommet»
    Mulig jeg er gammeldags, men jeg ønsker meg alltid teppe på gulvet. Synes det blir kaldere, og kjipere med andre gulv.
    Stort rom med sittegruppe og kaffemaskin etc.
    tok ikke bilder av rom, da vi hadde pakket ut og det ikke var noe ingen har sett før.
    Frokost terningkast 4. mest vår egen skyld da vi gikk like før 10 på en lørdag.

Attached Files:

geirh, Ololsen, livinspeed and 9 others like this.
  6. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    34,284
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Scandic Seilet, Molde
    Status: True friends
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior Balcony
    Lengde opphold: 1 nett
    Pris: 1450 kr
    Romnr: 905
    Fritekst: Oppgradering ble synlig i appen dagen før.
    Fullt hotell med stor turnaround, så ingen mulighet for innsjekk før kl 16. Kjekt med oppgradering, men var på rommet i kun 1 time utenom sovingen.

IMG_2291.jpeg

IMG_2292.jpeg

Balkong deles med naborommet

IMG_2301.jpeg

Master Suiten i 14.etg har hele balkongen for seg selv.
    Rom oversikt

IMG_2331.jpeg

Ololsen, livinspeed, Kalsnes and 7 others like this.
  7. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    681
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Scandic Sola
    Oppgradering: Rom i 5. etg som muligens går som junior suite. Var to sofaer hvorav en sovesofa.

Frokosten er langtfra hva den var i Rica-tiden, men de hadde iallfall avocado.

Ololsen, Emma, Maggie and 1 other person like this.
  8. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,312
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Aarhus vest, Aarhus
    Oppgradering: Tja, øverste etasje i det minste.
    Andre fordeler: Ingen jeg fikk med meg.

Tre døgn i Aarhus. Skulle egentlig bo i sentrum, men de var fullbooket. Endte derfor på dette hotellet, som ikke var minneverdig.
    Rommene var kjipe og gamle, men frokostsal/restaurant-området var lekkert. Hadde preppet i forkant med å koble status til bestilling osv, men merket ingenting til det.

livinspeed, Emma, Flymunda and 3 others like this.
  9. Norhawk

Norhawk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Scandic Kolding
    Lengde opphold: 5 netter

Beliggende like utenfor Kolding sentrum, ca.30 minutter fra Billund flyplass.
    Ankom søndag kveld, den dagen var restauranten stengt, alternativet er å ta turen inn i Kolding sentrum for å få en matbit, noe jeg droppet, endte opp med en sandwich fra resepsjonskiosken.
    God størrelse på rommet, stor skrivepult, mulig å ha oppe en pc og ha plass til annet rot samtidig.
    Design på bad gjør at du ikke kan åpne dusjdørene helt ut i rommet, slår i toalett på ene siden, andre døren slår i vasken.
    Frokosten helt ok, dog med noe mindre utvalg enn på Scandic i Norge.

Ololsen, livinspeed, EndreD and 5 others like this.
  10. baniii

baniii Nytt Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Scandic Malmen
    Rom booket: Superior Family
    Oppgradering: Nei, men øverste etasje?
    Andre fordeler: Poeng i stedet for voucher, gave til barna

Nyrenovert og sentralt plassert på Söder. Ganske bra. Dog varmt på rommene og uten vinduer som kan åpnes.

Irriterende sidenote:
    Vi bodde i påsken på Scandic Malmen; mann, kone og 2 barn - på familierom. Vi er begge Loyal friend.

Når vi booket hotellet på nett, kom det opp at de som hadde dette nivået ikke måtte legge til frokost ved nettbestillingen - for da fikk man ikke 2 for 1 fordelen. Dette måtte man legge til i skranken på hotellet.

Ved innsjekk la vi da altså til frokost slik vi fikk beskjed om ved bestilling.
    Det viste seg da at vi måtte betale den dyrere "på stedet" prisen for frokosten, og naturligvis ble det da kun gratis frokost for den ene voksne; den gjenværende voksne og barna måtte betale.
    Det var kun hvis vi hadde lagt til frokost på nett i det vi bestilte at barna hadde fått gratis frokost, naturligvis.

Som et resultat av dette, samt at man ikke fikk den "rabatterte" nettprisen for frokost, endte vi opp med å betale det samme for frokost som vi ville gjort uten denne "fordelen" som Scandic Loyal Friend (5) skal gi.

livinspeed, kjeeli, Emma and 3 others like this.
  11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,195
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Scandic Gøteborg Central
    Rom booket: Standard x2
    Oppgradering: Ja, men usikker til hva, ingen info i app.
    Andre fordeler: Voucher 100x2, brukt til øl i baren, moctail til barna
    Lengde opphold: 1 natt.

Booket rom til 600 kr per rom, en veldig god deal. Hotellet er stort, med grei frokost og fine rom. Beliggenheten er ikke den beste i Göteborg, men til den prisen var dette det klart beste valget denne gangen. Frokost er inkludert for alle. Har sikret samme deal til sommeren også, når prisene er høyere enn nå. Som familiehotell fungerer dette veldig bra, men jeg ville ikke valgt det for en tur med kona eller elskerinnen:rolleyes:

livinspeed, EndreD, kjeeli and 4 others like this.
  12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,471
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Scandic Parken, Ålesund
    Rom booket: Economy
    Oppgradering: Ja, til Superior
    Andre fordeler: Poeng fra voucher

Igjen en natt på dette fine hotellet. Fikk beskjed om upgrade til Superior ved innsjekk. Ble et rom i 6 etg. Helt nydelig utsikt. Ligger i sengen og ser utover havet.

Fin seng, puter noe bedre nå en sist. Toalettet var HC tilrettelagt. Frokosten her er alltid bra. Alt i alt en bedre opplevelse enn sist gang.

20260408_193830.jpg 20260408_193851.jpg 20260408_193837.jpg 20260408_195335.jpg 20260408_193843.jpg

Baldrick, Ololsen, livinspeed and 8 others like this.
  13. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    1,106
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Downtown Camper by Scandic Stockholm
    Rom booket: Spacious Double
    Oppgradering: Ja, til Camper Suite i 8 etg med utsikt mot slottet
    Andre fordeler: Voucher 150SEK

Helt greit hotell med meget sentral beliggenhet. Mye aktiviteter for de som ønsker og det er en egen Runners Club som er ute og løper hver onsdag (ikke bare gjester - men også lokalbefolkning)

Fin bar på toppen med god utsikt. Også en egen velvære avdeling med rooftop pool og fantastisk utsikt.

IMG_0902.jpeg

livinspeed, Flymunda, kjeeli and 6 others like this.
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,428
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Scandic Victoria Oslo
    Oppgradering: Ja, til superior
    Andre fordeler: Voucher 650 poeng

Helt greit hotell med meget sentral beliggenhet. Treningsrom med tredemølle og noen vekter, lite mer. Meget anstendig frokost!

livinspeed, Ololsen, Flymunda and 5 others like this.
  15. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Scandic Bystranda (Kristiansand)
    Oppgradering: Ja, Superior
    Lengde opphold: ei natt

Dusjhodet hadde trengt en vask, blandebatteriet i dusjen levde sitt eget liv og det å få kaldt vann i krana var umulig.

Stilte inn luftsystemet på 15C siden sola sto på greit utenfra, kom tilbake et par timer senere til 22-23C fortsatt og ingen av vinduene var mulige å åpne...

Frokosten var grei (når jeg fikk slippe inn, de måtte sjekke om det var ok siden jeg hadde booket uten frokost mtp status), eller stort pluss at de har avtale med SATS som ligger i samme bygg slik at man får trene gratis der.

Flott område, sikkert enda bedre på sensommeren.

16. RBOCity

RBOCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Fire fra siste ukene...

Hotell: Scandic Seilet (Molde)
    Oppgradering: Ja, Master Suite, men valgte nedgradering
    Andre fordeler: Ekstra poeng
    Lengde opphold: To netter

Oppgraderingen var synlig i appen dagen før. Det ser imo ut til at denne «Master Suite» kun er reservert for oppgraderinger. Den ligger i annekset "Akterseilet" i andre etasje, med utsikt over parkeringsplassen og glassbroen til hovedbygningen. Rommet ligger rett over svømmehallen, som du kan høre. Planløsningen er enorm, men også upraktisk (langt, smalt, to badeværelse med badekar). Renholdet var forferdelig, og det er en uisolert dør til naborommet, hvor jeg overhørte en ektekrangel på telefonen over to timer. Så valgte jeg en nedgradering til «Standard» kl. 22. Ingenting annet var mulig ifølge resepsjonen, selv om appen fortsatt viste tilgjengelige rom i andre kategorier. Jeg endte opp tilbake i annekset, men utsikten var bedre (delvis utsikt over sjøen). Frokosten var standard Scandic-mat med en fantastisk utsikt og supervennlig personale.
    --
    Hotell: Scandic Nidelven (Trondheim)
    Oppgradering: Nei. Kanskje bedre utsikt, men Standard rom
    Lengde opphold: En natt

Første gang i oppussede delen av hotell. Stappfullt med mange bussgrupper denne dagen og rammet av streiken, så fikk jeg ingen early-checkin og ingen oppgradering. Rommene er veldig pent møblert, men rensligheten var forferdelig. Scandic, man kan ikke tilby noe slikt på et så dyrt hotell. Alle bordene var flekkete med vannmerker, og toalettet var skittent og det er ved første øyekast. De ser også ut til å ha et problem med vanntrykket; det var knapt en liten dråpe. Det var kanskje tålelig for søndagstilbudet på 600 kroner fra SAS-julekalenderen, men hvis jeg hadde betalt 2000 kroner for dette, ville jeg blitt rasende. Dessverre var frokost bare tilgjengelig som et begrenset alternativ på grunn av streiken. Dette betyr kalde spejlegg, vanlig ost og skinke, en slags brød og kaffe/juice fra maskinene. Scandic sparer definitivt mye penger her under streiken.
    --
    Hotell: Scandic Lerkendal (Trondheim)
    Oppgradering: Nei. Men det var muligt å få etasje 18 med fin utsikt
    Lengde opphold: To netter

Pga streiken på Thon endte jeg opp på Lerkendal for første gang. Rommet var ganske funksjonelt, men i god stand og hadde en flott utsikt mot Nidelva. Jeg forsto ikke ventilasjonssystemet, men det skal visstnok ha høye "miljøstandarder". Derfor har ikke gjestene lov til å senke ned solskjermene manuelt. Systemet klarte ikke å bestemme seg den dagen og endret posisjon hvert 30. minutt. Er det virkelig effektivt?
    Dessverre var frokosten like begrenset som i Nidelven (se ovenfor).

--
    Hotell: Scandic Holberg (Oslo)
    Oppgradering: Ja, til superior i toppetasjen
    Lengde opphold: En natt

En virkelig vakker gammel bygning som har blitt renovert med stor omhu.
    Leiligheten er flott, med nye bad og møbler av høy kvalitet. Den var i god stand.

Dessverre må man alltid inngå kompromisser i en gammel bygning. Baderomsventilasjonen var praktisk talt ikke-eksisterende, og den høye dunkingen fra trikkene er veldig hørbar gjennom takvinduene. Det er vanskelig for et bygdebarn å sove gjennom natten her, siden trikken går til klokken 01:30 og deretter starter igjen klokken 04:30.
    --
    Siden i går er jeg nedgradert fra True Friend (Level 6) till Loyal Friend (Level 5). Som du kan lese, er det dessverre bekreftet at Scandic-status ikke betyr så mye lenger. Siden poengkravene har økt så mye og bonusnettene har blitt devaluert, lar jeg sannsynligvis statusen min utløpe og vil fokusserer på Thon og Radisson.

EndreD, Kalsnes, livinspeed and 5 others like this.
  17. Norhawk

Norhawk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Scandic Stavanger Forus
    Lengde opphold: 2 netter

Lite rom, til å være superior, velkomstgave i form av 3 mini Stratos på rommet, samt håndskrevet velkomstmelding.
    Godt med parkeringplasser i p-huset i kjelleren, noe trangt er det riktignok.
    Frokost, helt etter Scandic standard, verken mer eller mindre.

Ololsen, livinspeed, Emma and 2 others like this.
  18. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,244
    Bonuspoeng:
    93
    Standard- og superior-rom er identiske på dette hotellet. Eneste forskjell er at man får dobbeltseng på superior kontra to enkeltsenger på standard.

19. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Gardermoen
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgradering: Nei, men de har vel ikke?
    Lengde opphold: 4 netter

Blitt jekket ned fra True friend, så da kunne like greit opptjeningsperioden begynne umiddelbart. Ok rom, men dårlig løsning uten oppbevaring på bad og med en trang dusjløsning. Kjøleskap montert på vegg(?) med plass til 1 flaske/boks i dybden. Kjipe puter og litt laber frokost, men trivelig personale sett bort fra VM i treg service i restauranten på kveldene. Tydeligvis klart å snike meg til gratis parkering to av nettene, men det var vel ren flaks :p

kjeeli, EndreD, Maggie and 3 others like this.
  20. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,191
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Gøteborg Central
    Oppgradering: Superior
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, ville ha betalt for sen utsjekk også helt til jeg viste fram statusen min
    Lengde opphold: 3 netter.

Helt OK hotell, stor frokostsal og parkeringshus. Kort gåavstand til sentrum, og kort bilvei til Liseberg, noe som gjorde at dette hotellet var stappafullt av unger, mødre og generellt skrik og skrål. Kommer nok ikke til å bo her igjen, selvom de ga meg upgrade på bonusnetter.

Flymunda, Emma, livinspeed and 2 others like this.

Del denne siden