Overnattinger gjennomført på Scandic

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av kjeeli, 22. sept 2023.

Tags:
  1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,087
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: The Dock 69*39 by Scandic, Tromsø
    Status: True Friend
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Junior Suite
    Andre fordeler: Poeng fra voucher
    Lengde opphold: 1 natt

Rask tur innom TOS. Fikk endelig testet ut The Dock. For et flott hotell og en herlig betjening.The Edge når dem ikke til knærne engang.

Nydelig og lun innredning. Minner meg litt om Hotel Norge i Bergen. Fikk oppgradering til Junior Suite. Var ikke mye junior den. En hel leilighet si. Rom 822 på hjørnet med nydelig utsikt på begge sider.

Senga var komfortabel, eneste de har å gå på er putene. Vet jeg alltid maser og klager på putene hos Scandic, men noe må de gjøre altså.

Frokost var ganske bra, i toppen hos Scandic.
    IMG_6481.jpeg IMG_6482.jpeg IMG_6483.jpeg IMG_6488.jpeg IMG_6490.jpeg IMG_6493.jpeg IMG_6495.jpeg IMG_6496.jpeg IMG_6497.jpeg IMG_6498.jpeg IMG_6492.jpeg

Wiolenze, runguru, Ololsen and 17 others like this.
  2. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    857
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Scandic Park Sandefjord
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior

Ikke ofte jeg klager, men null info at basseng var stengt, oppgraderingen var til verdens minste rom med en pult og utsikt mot veien. Streiken var selvfølgelig over den dagen jeg sjekket ut, så noe av grunnen kan jo ligge her. Frokost var standard Scandic med det man trenger.

eventyrer, Ololsen, DJasko and 6 others like this.
  3. Norhawk

Norhawk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Scandic Flesland
    Oppgradering: Ja, til Superior balcony

Kjapp innsjekk, ingen info om oppgradering, så det i app at jeg fikk oppgradering. Rom med balkong, var aldri ute på balkongen. Ellers fint rom, god seng, sov som en stein. Fikk ikke testet frokosten, da jeg hadde boarding før frokosten startet, ikke tilbud om «early-bird» frokost. For de som besøker med bil, parkering rett utenfor døren, eller i parkeringskjeller.

Ololsen, EndreD, Emma and 3 others like this.
  4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,669
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Scandic Nidelven
    Oppgradering: Niks
    Andre fordeler: Ekstra poeng

Bodde her sist søndag. Ingen oppgradering, ikke var det fullt heller.
    Frokosten var selvfølgelig begrenset pga streiken. Ventilasjonen funket dårlig på rommet men til 600,- så får det bare gå.

Hater rom med badekar:mad:

IMG_3596.jpeg IMG_3597.jpeg

kjeeli, Ololsen, Flymunda and 8 others like this.
  5. Norhawk

Norhawk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Scandic Oslo City
    Oppgradering: Family four

Ved innsjekk krevde de nesten 1000kr mer enn booking sa, noe som er uaktuelt. De påsto at det var blitt dyrt med hotell i Oslo og at jeg ble oppgradert, derfor kostet det mer. Forklarte de at jeg ikke skal bli belastet for at de har gitt en oppgradering, endte opp med å betale summen som bookingen sa.

Bra størrelse på rommet, veldig god seng, badekar på badet.
    Frokosten igjen, helt etter Scandic standarden.

Kalsnes, kjeeli, Ololsen and 7 others like this.
  6. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,475
    Bonuspoeng:
    113
    I all verden. En nyansatt som ikke vet bedre eller bevisst strategi for å øke lønnsomheten.

Staralliance liker dette
  7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,409
    Bonuspoeng:
    183
    Litt som taxisjåføren jeg hadde fra Oslo Taxi som kansellerte maksprisen min, og da jeg spurte om hvorfor han gjorde det, sa at "det er så mye kø nå på fredag ettermiddag", og da jeg sa at det ikke var del av avtalen, spurte han retorisk "vil du ikke at jeg skal tjene penger på denne turen?".

Noen folk, altså...

Grooo, Ololsen, NoLimit and 3 others like this.
  8. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    12,097
    Bonuspoeng:
    183
    Nøyaktig repeat for meg, inkludert oppgradering til akkurat samme rom. Det er en gigapute og en stor pute per seng, så the Dock har ikke standard Scandic-puter, så du må nesten være vanskelig amerikaner for å klage på putene der.

kongenamundsen liker dette
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,087
    Bonuspoeng:
    183
    Nå, er nok ikke amerikaner, men kan slå meg til ro med at jeg er en vanskelig bosnier når det gjelder puter ;-)

De store synes jeg er for store og de mindre blir fort flate.... Jeg er nok for godt vant med tempur puten min hjemme. Så jeg får skylde på det. :D

Flymunda liker dette
  10. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    28,156
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Scandic Weber
    Rom booket: economy single
    Oppgradering: niks
    Lengde opphold: 3 netter

Ikke mye man får til omtrent 2500kr natta.
    Men det er greit, sengen er OK, og har kun tenkt å sove her, ellers opptatt utenfor rommet.

Attached Files:

kjeeli, livinspeed, DJasko and 3 others like this.
  11. RBOCity

RBOCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Scandic Continental, Stockholm
    Status: Loyal Friend
    Oppgradering: Master Suite
    Andre fordeler: Poeng for voucher, early checkin (kl 14), sen checkout (kl 14)
    Lengde opphold: 2 netter
    Hyggelig betjening, deilig rom med fin utsikt, a/c noe svak, men en vifte var tilgjengelig i rommet. Frokosten var bedre enn på de fleste andre Scandic-hoteller i Sverige.

Hotell: Scandic Simonkenttä, Helsinki
    Oppgradering: Ja, til superior, men valgte nedgradering til Standard når superior rommet var på mindst 26°C direkte i aftensolen og ingen a/c og ingen vifte tilgjengelig. Standardrom till baksiden var litt kaldere, men jeg kommer til å velge annet hotell om sommeren i fremtiden.

Hotell: Scandic Hub, Helsinki
    Oppgradering: Ja, til superior med fin utsikt over parken
    Andre fordeler: Poeng fra voucher, early checkin (kl. 12.30!), sen checkout (kl 13)
    Veldig hyggelig personal på resepsjonen, raskt check-in og fin oppgradering. Hotellet er moderne og innredet til en høy standard; frokosten er langt over Scandic-gjennomsnittet og tilbyr flotte sitteplasser i gård. A/C fungerer perfekt, selv midt på sommeren. Bare vær forsiktig så du ikke får et rom med dør imellom, da disse er ganske støyende.

EndreD, Flymunda, livinspeed and 4 others like this.
  12. baniii

baniii Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har nå bodd et tosifret antall ganger på Scandic-hoteller i Norge og Sverige etter statusmatchingen (Gull/5), og jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg egentlig synes om programmet.

Jeg har aldri fått en merkbar romoppgradering, heller ikke når appen har vist ledige rom i høyere kategorier. Jeg har heller aldri fått tidlig innsjekk eller sen utsjekk, selv når hotellet tilsynelatende har hatt kapasitet.

2-for-1-frokost fungerer greit når man reiser som par. Men når man reiser alene eller med barna, ender man ofte opp med å betale omtrent det samme for frokost som uten fordelen, siden man ikke kan legge til frokost eller benytte kupongen digitalt ved bestilling, og derfor må betale den høyere prisen på stedet.

Jeg synes også det er litt merkelig at når man booker et bonusopphold (for poeng), gjelder ikke de øvrige statusfordelene i programmet. Man får for eksempel ikke restaurantrabatt, voucher eller lignende.

Det blir vel litt som om et SAS Gull-medlem skulle ha bestilt en bonusreise på economy og deretter mistet tilgang til både lounge og Fast Track. Eller er det bare jeg som tenker slik?

Er også litt lei uinspirerte rom og kun hånddusj.

Når det er sagt har de ofte veldig bra fordeler/aktiviteter for barn; med gratis drinker og alskens gøy.

Last edited: 28. juli 2026
    EndreD, NoLimit, Xflipper and 2 others like this.
  13. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    677
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har i det siste kunnet betale 2-1 frokost ved bestilling på nett

14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,604
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Scandic Svolvær
    Oppgradering: Nei
    Andre fordeler: Poeng for voucher, selv om dette var en bonus natt, men med betalte 500 nok (fikk ca 1600 poeng)
    Helt greit hotel. Burde jeg spurt om oppgradering ved sjekk in?
    Parkering på 300 nok rett utfør døra trekker ned betydelig. Men hele Lofoten er blitt ødelagt av parkeringsforbud og -avgifter.

kjeeli, livinspeed, Ololsen and 2 others like this.
  15. baniii

baniii Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Det er i så fall en positiv utvikling :)

16. baniii

baniii Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Wat - Poeng for voucher på bonusnatt? Har blitt nektet det på de to siste bonuspoeng-bookingene mine (via sas-portalen, så uten å betale de 500 kr).

17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,604
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan velge å betale hele oppholdet med poeng eller betale noe penger. Jeg valgte 30.000 scandic poeng og 500 nok. Dama i resepsjonen forlangte de 500 nok i utestående betaling og spurte om jeg ville ha voucher eller poeng. Så da sa jeg poeng, uten å ha store forventninger. Men poengene kom altså.

18. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,274
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har over 40 netter hos Scandic hittil i år, de aller fleste som Best Friend (høyeste nivå). De fleste overnattingene er i Stavanger-distriktet, så dette vil jo ikke være helt representativt for programmet eller hotellene i sin helhet.

Jeg synes det hele er litt ...middelmådig? På det hotellet jeg har bodd mest på (inkl. sikkert 50 overnattinger i 2025, men da som True Friend) har jeg aldri fått oppgradering eller andre fordeler. Har til og med måtte krangle meg til gratis frokost.

De andre hotellene jeg har vært litt innom har vært noe bedre der, men generelt lite anerkjennelse.

Hotellene i seg selv har som du sier ofte uinnspirerende rom, og om man skulle få en god oppgradering er det bare mer gulv. Møbler og fasiliteter generelt er akkurat likt om det er suite eller standard-rom.

Det er riktignok noen år siden jeg hadde Nordic Choice som førstevalg, men følte ting var litt mer på stell der, og inntrykket var generelt bedre på det meste.

Jeg er derimot veldig fornøyd med samarbeidet med SAS, og muligheten til å få nivåpoeng hos SAS gjorde at jeg klarte (opptjent) diamant denne gangen også (jeg hadde riktignok uansett fått den gjennom statusmatch, men den er ikke like fullverdig).

Last edited: 29. juli 2026
    EndreD liker dette
  19. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,665
    Bonuspoeng:
    183
    50 overnattinger og ingen oppgradering eller andre fordeler som True Friend? :eek:Da hadde jeg funnet meg et annet hotell/kjede....

Kalsnes liker dette
  20. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,274
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg byttet hotell en periode, men kontoret ble flyttet i vår, og er nå nabo til nevnte hotell. Da er det rett og slett enklest å bare bo der, selv om det ikke er førstevalget.

Del denne siden