Thornbury Castle litt nord for Bristol! Historisk sus over dette stedet og det eneste Tudorslottet man kan overnatte i England. Henry den VIII bodde her i 1535 med sin andre kone, Anne Boleyn, som han 10 mnd. senere fikk henrettet under anklager om hekseri, slik at han kunne gifte seg med sin tredje kone, Jane Seymour. Henry hadde tilsammen seks koner hvorav to ble henrettet. Det hører med til historien at ekteskapet med Anne Boleyn er årsaken til at England gikk over fra katolisismen til protestantismen. Paven nektet nemlig Henry å skille seg og løsning på det ble da overgang til protestantismen. Oppholdet her var så bra at vi drar tilbake senere i høst. Har man anglofile tendenser er et opphold her et must!
Ca. 30 min kjøretur fra LHR finner man Danesfield House Hotel And Spa! Bygget rundt år 1900 i Italiensk stil. Hotellet ligger på innflygning til LHR når man lander mot øst. Det gir flotte fotomuligheter for oss som er over gjennomsnittlig interessert i fly Bygget ble forøvrig brukt som base for RAF under 2. verdenskrig. Litt slitt i kantene, men veldig bra totalt sett med stort spa og svømmebasseng, komfortable rom og veldig god mat To lokale katter kom til middag på terrassen hver kveld
Mandal Hotel Veldig mye bra med dette hotellet. Hyggelig og tydeligvis erfaren resepsjonist (i motsetning til en del vikarer som ofte ikke har kunnskap om noe). Utsikt dessverre bare mot parkeringsplassen men fin rom. God madrass og god renhold på rommet. Frokost over gjennomsnitt. Varmrettene er ikke noe å skryte av (kun oppvarmet speilegg osv.), men ellers mye av god kvalitet, spesielt skagen røre som serveres er helt fantastisk. Også en flott osteutvalg til frokosten. AMEX ble også tatt imot. På kvelden var det dessverre en del støy fra parkeringsplassen (ungdommer som kjørte rundt med moped og spilte høylytt musikk), så jeg ringte resepsjonen som lovte at dem skulle ordne opp dersom det fremdeles skulle være støy etter kl 23 - men det ble heldigvis stille i 22-tida og jeg fikk en rolig natts søvn. Alt sammen er jeg godt fornøyd, det blir nok ikke den siste overnattingen her.
IBIS Yerevan Center Svært fornøyd. Egentlig er det et helt vanlig IBIS hotell, sa ikke noe spennende. Men at jeg fikk sjekke inn kl 9 uten status og uten ekstra betaling er jeg svært glad for etter at jeg ankommet flyplassen 4:50 om morgenen. Ellers er det veldig sentralt, i god tilstand, rent og med klimaanlegg (det skal bli 39 grader i dag - så AC er virkelig verdt noe).
Hotel Restaurant Oazis, Dashtakar / Armenia Fra soverommet Fra baderommet Ikke noe bra hotell, kan ikke anbefales men var ok for en natt på veien.