View attachment 69624 Du Park Royal Hotel i Medellin. Veldig greit mellomklassehotell i Zona Rosa. Fin beliggenhet i safe bydel.
2 netter på Sofitel hotell i Bogotá. Var under ombygging. Ligger fint til i Zona T med masse bra restauranter i området. Jeg trives kanskje best på gode mellomklassehotell men morro å ha testet det.
Villa Song Saigon, Imperial Suite Nydelig gjennomgående rom på 105 m2 i et flott hotell bygget i kolonistil. Hotellet har bare 23 rom, og vårt har to balkonger med utsikt til hhv Saigon River og bassenget. Hotellet ligger i et veldig rolig område et lite stykke utenfor Ho Chi Mins "white noise"-områder. Hotellet tilbyr gratis speedbåt ca 1 gang i timen rett inn til kaia i distrikt 1 hvor alt skjer. Turen tar 10-15 minutter, og er en opplevelse i seg selv. Litt stive (norske) priser på mat, men hotellet kan absolutt anbefales som et alternativ til kjedehotellene i distrikt 1. Fantastisk deilig å kunne stikke av fra sentrum og ut hit på kvelden for å nyte total stillhet med et glass vin i labben og utsikt over elva
Ja, vi elsker dette hotellet! Skulle bare ha en natt her, men det ble tre. Betalte ca 4500 kr natten inkludert frokost og minibar. Men det er også svært fine rom på hotellet til under 2000 kr/natten. Ser ellers at jeg skrøt på meg utsikt over Saigon River uten å dokumentere, så her er et ekstrabilde, samt et stemningsbilde fra turen inn til byen. Og den som leter (lenge) finner Louis Roederer i Saigon. Send PM for GPS-koordinater til butikken
Chateau Tongariro i Tongariro nasjonalpark, Nordøya, New Zealand. Høyfjellshotell fra 1929. Elegant, men kunne hatt bruk for en Rema-Reitan for å få det tilbake til fordums prakt sånn som Britannia hotel. Når det er klarvær er det superutsikt til Mount Ruapehu, høyeste fjellet på Nordøya med 2797 m.o.h. I tillegg kan man fra frokostsalen se Mount Ngauruhoe, også kjent som Mount Doom fra Ringenes herre. Ikke klarvær da vi var der, bare regn og lave skyer, så bedre lykke neste gang, men herlig hotell som og ga litt «Hotel Overlook-følelse»... Få gjester på hotellet, ventet halvveis å se Jack Nicholson med øksa og «Here’s Johnny»...
Park Hyatt Hamburg. Slitt hotell. Stakkar jenta på roomservice svarer tlf og løper med maten. Helt ensom. Fellesområde med badekar og dusj, dusj med slappe-av-benk;
Etter en 18 timer lang ferd i hår var det godt å våkne opp til nysnø og norsk luft i dag. Ulempen var buss shuttle men det gikk overraskende kjapt. Frokosten på Radisson West på Gardermoen er helt OK på en småsliten morgen
Tilbake på Radisson i Berlin. Fikk dobbel oppgradering på tross av at jeg bare er en skarve Silver medlem nå.
Utsikt fra hallen og gjennom det tilhørende private te -atriumet til Katoda -suiten på Fern Hill Royale Palace, Ooty, India.