Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Michel

Michel Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for gode tilbakemeldinger.

Petter B-C liker dette
  2. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Platinum koster minst 6.667 trumfkroner å oppnå, men da har du jo samtidig konvertert trumfen til 100.000 choicepoeng som du kan bo for. Et rom koster fra 7.500 poeng avhengig av hotellet, så bare der har du inntil 13 netter på hotell for deg og en person, inkl. frokost. Kjempedeal i mine øyne. Quality Entry ved Tusenfryd er et eksempel på det. Som platinum er du garantert oppgradering opp en romkategori, så i praksis kan du alltid booke rimeligste og forvente superior, og i tillegg håpe på deluxe eller suite.

Jeg syns fordelene for platinum er verdt det. Får nesten alltid alt jeg skal ha, og om det er noe som er feil, så har Nordic Choice en helt fantastisk behjelpelig kundeservice.

3. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Fant forresten ut at det er utløpsdato for poengene mine. De første utløper i september 2023, så da tipper jeg det er minst 3 års frist. Tror jeg fylte på litt poeng i september, så passer godt med 3 år ja.

Michel liker dette
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,263
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg konverterer alle mine trumf/viatrumf til eb. Man får langt mer ut av eb poeng en konvertering til nc, om man flyr da ;)

Siden mars hvor jeg forsto det ikke ble noe sq i biz dette året, bestemte jeg meg for satse på en nordisk hotellkjede. Konklusjonen ble at nordic choice var beste valget. Siden jeg startet poengfangsten runder jeg nå 100K poeng hvert øyeblikk.
    Satser på 500K totalt og gull for alltid så raskt det lar seg gjøre uten trumf konvertering. Og når man er gull for alltid kan jeg la kontoen bare jobbe seg opp til platinum status for alltid :)

tobeornot999, EndreD and Michel like this.
  5. Michel

Michel Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for gode tilbakemeldinger

Petter B-C liker dette
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,263
    Bonuspoeng:
    183
    Kan noen bekrefte om man får 90/100 nå i kampanjeperioden på ncmc om man kjøper nc gavekort?

7. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,682
    Bonuspoeng:
    113
    upload_2020-12-13_19-59-40.png
    Jeg fikk ikke mer enn 20 poeng (10+10) per 100kr, da jeg testet å kjøpe et gavekort den 30. 11.

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,263
    Bonuspoeng:
    183
    Mc kampanjen startet 15 november. Synd gavekort kjøpt hos de ikke går under som alt annet man bruker kortet hos på nordicchoice :(

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Så da burde det ikke funke 30. november? :)

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,263
    Bonuspoeng:
    183
    Vi gir deg doble bonuspoeng på dine kjøp fra 15. november og ut året når du betaler med Nordic Choice Club Mastercard. Du får dermed hele 20 poeng per 100 kroner på kjøp i norske kroner. Og betaler du på våre hotell i samme periode, oppnår du triple bonuspoeng – altså hele 90 bonuspoeng per 100 kroner.

@Baldrick fikk 20 poeng for gavekort kjøpt den 30.nov. Har du fått noe annet?

11. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,492
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje dumt spørsmål, men for sikkerhets skyld: Har du sjekket linjen over? Doble og triple poeng kommer som en egen post i oversikten, over den ordinære bonusen.

Maggie liker dette
  12. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Det varierer frå hotell til hotell, men sett bort frå nokre hendinger, så har det vore positivt. Eg har mål om gold for live no fyrst, også ser eg på korleis det går mot platinum for life.
    Spesielt så er comfort på 10000 pr rom ein god deal på rom. Men det kan vera bra på dei andre.
    Eg sett mest pris på oppgradering, garantert uttak av rom på poeng om det er ledige standardrom, også er det greit å få tidleg innsjekk/sein utsjekk og gratis brus. Får også litt gaver på hotell eg bor litt oftare på, og iblant frå andre.

Maggie liker dette
  13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,263
    Bonuspoeng:
    183
    Er det mulig få oppgradering når man har bestilt garantert uttak av bonus rom?

14. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,682
    Bonuspoeng:
    113
    Jada, har det ;)
    Men jeg kjøpte jo gavekortet til 450 kr., så da ville transaksjonen vist 135 BP om man fikk poeng som på NC-hoteller..
    upload_2020-12-14_11-8-27.png

freddyen liker dette
  15. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,682
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig ja, men ikke garantert.

"7.7.7. Har hotellet ledige standard dobbeltrom garanteres det at PLATINUM medlem kan benytte bonuspoeng når det passer medlemmet. Dette gjelder bare for medlemmets egen bestilling og kan ikke benyttes av andre. Gjelder ikke ved bruk av 24-/48- timers garantien og ikke i kombinasjon med fordeler om oppgradering."

Maggie liker dette
  16. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Etter vilkårene, nei. I praksis: Har fått stort sett allikevel. Men jeg forventer det ALDRI i slike tilfeller. Innstill deg på reglene, så blir det ingen skuffelse, og kun en mulig positiv overraskelse :)

Maggie liker dette
  17. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,682
    Bonuspoeng:
    113
    oggaman, ValdresBjarne and Maggie like this.
  18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,263
    Bonuspoeng:
    183
    Har du da spurt pent på forhånd, eller blitt oppgradert ved ankomst?

19. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har tatt ut dette nokre gonger når prisene i Oslo og andre plasser har vore heilt sjuke, eller familieturer.
    Stort sett så blir eg oppgradert, og eine gongen fekk eg Rosa suite på Comfort Grand Central. (Dette er ikkje min favorittsuite som enkeltreisande, men det var litt gøy)

Maggie liker dette
  20. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Baldrick and Maggie like this.

Del denne siden