Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    5-4-3-2-2021

5 x poeng...? Nei, kanskje ikke...

Michel liker dette
  2. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Viatrumf har kampanje. Økt bonus fra 5.4% til 7%.

EndreD liker dette
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Den kunne de ha kommet med ved 5x og 4x kampanjen :confused: Jeg booket på meg ny platinum status :cool:

eventyrer liker dette
  4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,269
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det ble doble poeng for bestillinger i hele 2021 dersom du bestiller før midnatt i dag.
    Har bare ikke flere turer planlagt, fikk fylt opp på 3, 4 og 5x allerede :)

Maggie liker dette
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker at den kampanjen for gå sin gang uten noen aktivitet. Venter eller på neste 3X kampanje som nok kommer før påske :)

Flyingdutchman liker dette
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan vurderer dere konkursrisikoen til Choice i disse tider? Vurderer å flytte over 3000 trumf for å oppnå Platinum for neste periode, men er usikker hvis det er slik at kjeden befinner seg på randen til konkurs.

Michel liker dette
  7. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    0 risiko.
    Sjølv om ikkje hotella er fullstappa, kjem da fortsatt reservasjonar. I tillegg har jo kjeda franchise-hotell og.

Gullars liker dette
  8. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,425
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at mange kjeder i de store byene skor seg på å være karantenehoteller i disse tider. Selv om inntekten fra jobbreiser og fritidsreiser har gått markant ned, så sitter det mange i karantene rundt om på disse hotellene. Jeg hadde gått for platinum.

Gullars liker dette
  9. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Stoppet automatisk overføring til EB for heller å satse på NCC, nettopp fordi jeg anser det som mer sannsynlig at ikke NCC går konk :confused:

Gullars liker dette
  10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng. Akkurat det med karantenehotell har jeg ikke tenkt på.

Jeg heller mot å gå for Platinum innen utløpet av januar (ny opptjeningsperiode i februar), så får jeg reaktivere DNB MC etterpå for å sikre EBG for neste periode etter det. Er jo ingenting som tyder på at man skal tilbake i lufta med det første...

11. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
  12. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,907
    Bonuspoeng:
    293
    Clarion Collection Hotel Skagen Brygge stenger ned ...

13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ble også flyttet på en reservasjon jeg hadde uka før jul, så jeg tror de har vært stengt lenge

14. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Farris Bad oppgaderer i følge dem selv ikke høyere enn til juniorsuiter.

15. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
  16. rugan

rugan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Hele 16. etasje på Clarion the Hub er visstnok unntatt. Samboeren klarte likevel å få et rom der for en stund siden. Det var et deluxe-rom, pent og pyntelig, men ikke voldsomt luksuriøst. Det er visstnok en gedigen suite der også, rom 1600.

Her er svaret fra hotellet da jeg prøvde meg sist:

Suitene som ligger i 16 etasje er en annen kategori som er høyere enn våre suiter. Disse er untatt fra platinums og gull fordelene da de ikke ligger ute til salgs.
    Suite 1600 koster fra 25 000- 40 000 kr og kommer med egen kontrakt.

Dersom du ønsker å oppgradere til en av våre junior suiter i 16 etasje kan vi tilby dette for 1500 kr ekstra per natt. Disse kommer også med en egen kontrakt som signeres ved innsjekk. Gi oss beskjed om du ønsker at jeg oppgraderer deg til 16 etasje så ordner vi det!

17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Her er svaret jeg fikk vedrørende punktet om hvilke suiter som er utelatt:

Tack för ditt mail!

Vi har tyvärr ingen lista på vilka hotell som är undantag för just uppgraderingen men alla sviter som går att boka via webben är inkluderade. Så enkelt sätt, de som inte går att boka via hemsidan ingår inte.

Ja man är garanterad utcheckning till 18 men det måste avtalas med receptionen.

På mitt siste opphold hos NC ble jeg oppgradert til jr.suite. Når jeg påpekte ved ankomst at deres suite(de har kun 1) også var ledig i følge nettsiden under mitt opphold ble jeg forklart det samme som deg at denne ikke gis bort gratis men at det var mulig få den ved betale ekstra.

Ut i fra svaret fra kundeservice på nc tolket jeg det slik at den kan man ha mulighet til få uten kostnad men hva som avgjør dette når man både er på høyeste nivå samt at den er ledig under oppholdet vet jeg ikke.
    Jeg takket nei til suiten også med tanke på at jeg hadde booket under 5x kampanjen og var redd at et bytte kunne få konsekvenser for 5x opptjeningen.

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,726
    Bonuspoeng:
    293
    Du beskriver det som DeLuxe rom, hotellet kaller det Junior suite... Og det tar de 1500 ekstra pr natt for? Vil du si det er verdt det?

Hva er vitsen med rom som ikke ligger ute til salgs?

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Samme gjelder Funken Lodge, Svalbard. Om man søker gjennom nordicchoice.no får man kun opp vanlig dob.rom og enkeltrom. Må ringe inn om man ønsker jr.suite eller suite.

RoadKing liker dette
  20. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom dette er korrekt, er det en helt grei policy som er enkel og grei å forholde seg til.

Det er ganske vanlig å ha spesialsuiter som ikke ligger åpent tilgjengelig for salg. Årsaken til dette er nok sammensatt, men for hotellet er det nok viktigere å styre tilgangen og bruken av den type suiter helt selv, enn at allmennheten skal kunne booke den på nett. Er ganske kjedelig om hotellet må takke nei til en 10-dagers last-minute VIP-booking til 30.000 kr natten, fordi Ola Dunk booket seg én natt med kjerringen etter å ha vunnet på flaxlodd på en av de aktuelle datoene.

tobeornot999, rugan and andkri58 like this.

Del denne siden